קורס תכנות מומלץ

 רוצים ללמוד ולהשתלב בעבודה בהיי טק?
השאירו פרטים או חייגו

תוכן עניינים

קורס תכנות מומלץענף ההייטק משווע לעובדים מיומנים, מוכשרים ואיכותיים. קטר ההייטק רוצה להתקדם במלוא המרץ אך הוא נותר כשחצי תאוותו בידו בשל חוסר בידיים עובדות. החוסר הגדול ביותר נמצא בהקשר של גיוס מתכנתים. הערכות מדברות על עשרות רבות של מתכנתים שחסרים בתחומים השונים. והחוסר הזה הוא קריטי משום שמתכנתים הם הבסיס להכל. ללא מתכנתים לא יהיה אפשר לכתוב את שורות הקוד שיביאו בסופו של דבר ליצירת התוצר או היישום המבוקש.

זו אינה הגזמה. בפועל, כל פעולה של המחשב, כל תוכנה, כל אפליקציה, עושה שימוש בקוד. הקוד נכתב על ידי שפת מחשב והיא למעשה אוסף פקודות או הוראות בשפת המחשב (ויש עשרות שפות כאלו) שאותן יכול המחשב לקרוא או לתרגם ולהרכיב את התוצר הסופי. את שורות הקוד האלו, כותבים המתכנתים ואחרים בודקים את יעילות הקוד, האם יש בו באגים ותקלות וכד'. כדי להיות מתכנתים צריך ללמוד שפה מסוימת (לרוב יותר מאחת) וכן ללמוד קורס תכנות שמלמד את ההיגיון והתנאים לכתיבת קוד. אז איזה קורס תכנות מומלץ ואיזו שפה הכי רלוונטית ללמידה, כדי לפתח קריירה מכניסה במקצוע הכי מבוקש?

מגוון רחב מאוד

אז השאלה איזה קורס תכנות מומלץ היא מאוד רלוונטית וחשבוה משום שכשם שי דרישה אדירה למתכנתים יש קורסים רבים הנפתחים במטרה לתת מענה לבעיית החוסר. לצערנו, לעיתים הדחיפות מביאה להכשרה בינונית. ועדיין ישנם קורסים רבים ומוסדות לימוד רבים המציאים קורס תכנות מומלץ באמת שגם מכשיר אתכם ברמה הגבוהה ביותר וגם מאפשר לכם קבלת כלים חשובים שיסיעו לכם להצליח.

לבחור נכון ואישי

המגוון הרחב שמאפשר לבחור קורס תכנות מומלץ יכול לעבוד גם לטובתנו משום שהוא מאפשר לנו כמעט בחירה בוטיקית שתתאים במיוחד בשבילנו. ניקח לדוגמא את שעות הלימודים ואת אורכם. במידה ואנחנו כבר עובדים במקום מסוים, לא בהכרח קשור לעולם ההייטק אבל אנחנו מרגישים משיכה לתחום ורוצים לשפר מהותית את ההכנסה ואת אורח החיים שלנו. נרצה אם כן לבצע הסבה לתחום ההייטק ולמשל ללמוד קורס תכנות מומלץ. אבל ישנה סוגיה לגבי אורך הלימודים. למעשה, כיום ניתן למצוא קורסים מאומצים ודחוסים יותר מבחינת שעות וימי הלימוד, כך שתוכלו להיות מוכשרים בכמה חודשים בודדים (גם בתוך 3 חודשים) וישנם קורסים מבוזרים יותר הנמשכים על פני שנה. 

נעבור למשתנה נוסף: בוקר או ערב? תמיד נחמד, נעים וקל יותר ללמוד בבוקר אבל אם אנחנו חייבים להמשיך לעבוד תוך כדי למידה, כדי לפרנס את המשפחה, לא נתקשה למצוא גם קורסי ערב, שיאפשרו לנו שילוב טוב יותר. באותו הקשר המגוון הרחב של קורס תכנות מומלץ מאפשר למצוא כיום קורסים בכל אזור בארץ. אבל יש כאלו שיעדיפו עדיין למידה מהבית ומרחוק. עבור רוב האנשים ההמלצה היא על למידה פרונטלית. כוח הקבוצה לגייס ללמידה הוא רב יותר, האפשרות לחוות פיזית ממש את הלימדה והנגישות של המרצים, גבוהה יותר. אבל יש כאלו מעדיפים או נאלצים ללמוד מרחוק  – וגם זו אפשרות. אגב, מוסדות רבים מציעים למידה היברידית של גם וגם.

שפות לבחירה

חלק לא פחות חשוב בבחינת האם קורס תכנות מומלץ או לא הוא נושא הרלוונטיות שלו. ישנם שפות חשובות ורלוונטיות כמו C++ או JAVA SCRIPT  ויש כאלו שעומדות להיעלם. יש כאלו הנותנים מענה לנישה מסוימת (למשל פיתוח לתחום המובייל) ושי כאלו רחבות יותר. קודם כל עליכם להתחבר לשפה ולתוכנית הלימודים. מעבר לכך וחשוב מכך זה לבדוק את הרלוונטיות של השפה לתחום שבו תרצו לעסוק. יהיה חבל להשקיע וללמוד חומר ושפה שאחר כך לא ישמשו אתכם כלל.

אגב, בחלק מן הקורסים לא לומדים רק את השפה והתכנות עצמן אלא גם מיומנויות אחרות שיסייעו. דוגמאות: – איך לעבור ראיונות עבודה, שיווק, עיצוב, ניהול פרויקט ומוצר ועוד.

יאללה לעבודה 

כאמור, קורס מתכנתים יכול להיות גם למתחילים ממש ותנאי הקבלה הנוחים מאפשרים לרבים להתנסות. אם כל המחסור החמור בעובדים, עדיין החברות הגדולות רוצות עובדים טובים וגם בתחום התכנות יש מיונים לפני קבלה לעבודה. כדאי לבדוק כמה דברים לגבי הקורס שאתם עתידים ללמוד. משום שבסופו של דבר קורס תכנות מומלץ הוא קורס שגם מסייע לכם בהשתלבות בתעסוקה. לכן מומלץ לבדוק:

א. אילו תעודות הקורס הוא מקנה לכם? אגב, חלק מן הקורסים מלמדים ומכשירים למבחנים בינלאומיים של תאגידי ענק כמו סיסקו או מייקרוסופט.

ב. האם מוסד הלימודים מבטיח או מבטיח להשתדל, לסייע לכם בהשמה במקצוע (כדאי לבדוק נקודה זו מול בוגרי המוסד).

ג. אלו קשרים יש למוסד הלימודים עם חברות ההייטק השונות בארץ. בחלק מן המקרים, בתי ספר מסוימים שותפים של חברות גדולות המסייעות לתלמידים במהלך הלימדה ואף מנסים לשלבם לאחר מכן.

כמה זה עולה?

באופן כללי סוגיית המחיר מעט מבלבלת. שכן בלי מחקר מעמיק קשה להבין מה כל קורס נותן, מה הוא כולל, אילו היקפים יש לו, האם הוא כולל למידה פיזית עם תשתית או רק אונליין וכו'. לכן חייבים לעשות השוואת מעמיקות. מומלץ להיעזר במומחי האתר שלנו בנושא זה. נגיד, כי מחיר נמוך מידי מהווה סימן אזהרה לגבי רמת הקורס ומחיר גבוה מידי אינו ערובה לאיכות הקורס. חלק מן הקורסים ינסו לפתות אתכם בהטבות כמו מחשב נייד במתנה וכו'. בסופו של דבר תמיד כדאי להתייעץ ולשמוע בוגרים ואת המלצותיהם לגבי כל הנושאים הללו. 

בפועל תמצאו קורסים של 500 ₪ וכן קורסים יוקרתיים של עשרות אלפי ₪. בחנו נושא זה בקפדנות. חשוב להזכיר כי קיימים קורסים עליהם ניתן לקבל סבסוד של המדינה מתוך רצונה לעודד תעסוקה של צעירים בתחום. מימון אחר יכול להגיע מחברות הייטק עצמן שמוכנות לשאת בעלות ההכשרה בתנאי להתחייבות של התלמיד לעבוד אצלן בסוף הקורס

קראו עוד: איך למצוא עבודה מבטיחה בהייטק

המרכז ללימוד והשמה בהייטק
המרכז ללימוד והשמה בהייטק

הכירו את מרכז ללימוד והשמה בהייטק. המרכז ללימודים נוסד במטרה להביא השכלה איכותית לכולם. בכל זמן ומכל מקום.

חייגו לייעוץ לימודים חינם

אהבתם? שתפו פוסט זה!
התקשרו עכשיו!
רוצים ללמוד ולהשתלב בעבודה בהיי טק? השאירו פרטים!