קורס דאטה אנליסט

 רוצים ללמוד ולהשתלב בעבודה בהיי טק?
השאירו פרטים או חייגו

תוכן עניינים

קורס דאטה אנליסט

דאטה אנליסט הוא תחום מרגש שמציע הזדמנויות תעסוקה רבות לאנשים שרוצים לעבוד באנליטיקה של דאטה, אך אין להם בהכרח רקע במתמטיקה או במדעי המחשב. אם אתם מעוניינים לבצע הסבה למסלול הקריירה הזה, עליכם לשקול את כל המידע הבא שריכזנו כאן עבורכם.

תחום ה-DATA ANALYST הוא מקצוע מבוקש מאוד בתעשיית הטכנולוגיה של העולם המודרני. זהו מסלול קריירה מורכב, אך גם מתגמל מאוד, שכן טווחי השכר של דאטה אנליסט מתחיל נעים בין 10,000 ש”ח ל-13,000 ש”ח ומעלה (בשנתיים הראשונות, לאחר מכן יש העלאות שכר כמובן). שוקלים ללמוד את התחום? הנה כמה דגשים לגבי קורס דאטה אנליסט, המשיכו לקרוא. 

קצת על דאטה אנליסט 

המונח "אנליסט נתונים" הפך לשם דבר במהלך העשור האחרון בישראל ובעולם. במהלך השנים הכותרת הזאת של “דאטה אנליסט” שימשה לתיאור משרות שונות, החל ממדעני נתונים, דרך מהנדסי נתונים וכלה במנתחים עסקיים בתעשיות שונות. עם זאת, חשוב לציין שלא כל מנתחי הנתונים עוסקים באותם נושאים וישנם סוגים רבים ושונים של מנתחי נתונים, ככה שתפקידם מאוד משתנה מתעשייה לתעשייה. 

במקרים רבים, מנתחי נתונים אחראים להצלחת העסק. הם אוספים ומנתחים נתונים כדי לזהות בעיות, מגמות, הזדמנויות שונות וכן סיכונים עסקיים או ארגוניים. כדי לבצע את עבודתם בצורה שמניבה תוצאות איכותיות, מנתחי נתונים משתמשים בכלים ובתוכנות שונות כדי להבין את הנתונים שהם אוספים. מה עוד חשוב לדעת על קורס דאטה אנליסט? בואו נדבר על סוג העבודה המוטלת על מנתח הנתונים. 

מה כולל קורס דאטה אנליסט?

כפי שכבר הבנו, מנתחי נתונים הם האנשים שאוספים, מנתחים ומפרשים נתונים שונים. יש להם מגוון רחב של כישורים שניתן ללמוד במסגרות שונות, בעוד כי התכנים המועברים בקורסים משתנים בהתאם להיקף שלהם. קורסים מזורזים לרוב יספקו לכם מידע וידע ברמה הבסיסית, כאשר קורס דאטה אנליסט בסיסי בד”כ מכסה את היסודות של ניתוח נתונים, כולל סטטיסטיקה, הדמיית נתונים וכן מבוא לתחום של למידת מכונה.

הקורס מיועד למי שרוצים להתחיל את הקריירה שלהם כמנתחי נתונים, אבל חשוב לציין שהקורס מחייב ניסיון קודם בשפות תכנות שונות. למשל, אם אתם מעט חלודים בכל מה שקשור לשפות תכנות, תצטרכו לרענן את זיכרונכם ולהסיר את החלודה. כדי לעסוק בתחום, חשוב לדעת כיצד להשתמש בכלים כמו שפת התכנות R ו-Python, מכיוון שאלו משמשות כדי לבצע ניתוחים סטטיסטיים על מערכי נתונים גדולים. כפועל יוצא מכך, מנתחי נתונים בעולם המודרני עובדים במגוון תעשיות, כולל שיווק, פיננסים, בריאות, הייטק, בגופים ממשלתיים, צבאיים או ביטחוניים, בתעשיות הייצור ועוד. 

למי קורס DATA ANALYST מיועד? רק למי שמכירים שפות תכנות?

קורס דאטה אנליסט מיועד למי שמעוניינים ללמוד את היסודות של מדעי הנתונים והאנליטיקה, והוא מיועד למי שיודעים שפות תכנות כמו R, Python או SAS, SQL ועוד. יחד עם זאת, גם אם אין לכם שום רקע וניסיון, תוכלו להתחיל עם קורס בסיסי ולאחר מכן להתקדם לקורסים מקיפים יותר אשר כוללים לימוד כלים שונים ושפות תכנות. 

בתוך כך, קורס דאטה אנליסט יכול להועיל למי שרוצים לעבוד בתחום מדעי הנתונים והאנליטיקה, אך אין להם עדיין תואר בתחום מדעי המחשב, הנדסת תוכנה וכדומה. מבחינת תנאי הקבלה, במכללות איכותית רבות תוכלו להתקבל לאחר מבחן באנגלית, ריאיון אישי ואולי גם מספר מבדקים המוודאים את כישורי המחשוב או התכנות שלכם. אם שפות תכנות תמיד הפחידו אתכם, דעו לכם שישנם קורסים מוצלחים מאוד שיהוו עבורכם נחיתה רכב בעולם התכנות, אל תחששו. 

באילו משרות ניתן למצוא מנתחי נתונים? 

מנתחי נתונים נמצאים בשימוש במשרות, בתחומים ובתעשיות שונות. ניתן למצוא אותם בתפקידים רבים, כולל מדען נתונים בחברות הייטק גדולות, מהנדס נתונים וסטטיסטיקאי בעולם הפיננסים, מנתחי נתונים עסקיים, מנתחים של נתונים ביטחוניים מטעם גופים ממשלתיים ועוד. 

בתוך כך, מנתחי נתונים משמשים במגוון רחב של תעשיות, כולל בנקאות, בריאות, ביטחון, שיווק וייצור ועוד. אם תרצו, אפשר אפילו להגיד כי מנתחי נתונים מעורבים ברוב רובם של חלקי התעשיות השונות בארץ ובעולם המודרני בכלל.

הסבה מקצועית לתחום ניתוח מידע עסקי? אפשרי 

עם הזמן, חלק ממנתחי הנתונים מבצעים הסבה מקצועית לתחום של בינה עסקית, מה שנקרא גם BI. הדמיון בין שני התפקידים הללו (מנתח נתונים ואיש BI) הוא, ששניהם דורשים מערכי מיומנויות ניתוח נתונים ושניהם עוסקים במידע. 

ההבדלים בין שני התפקידים הללו הם, שבינה עסקית עוסקת במידע בצורת דוחות, בעוד שמנתח נתונים עוסק במידע בצורת נתונים גולמיים ודוחות סטטיסטיים של נתוני אוכלוסיות גדולות. בסופו של דבר, מנתחי נתונים יכולים להסב את המקצוע שלהם לבינה עסקית (וגם להיפך), מכיוון ששני התחומים הללו מסתמכים על מערכת מיומנויות די דומה. 

עוד אפיקי התפתחות מקצועית בתחום ניתוח הנתונים 

מערך הכישורים הנדרש לתחום דאטה אנליסט הוא עצום, ומנתחי נתונים תמיד צריכים להיות מסוגלים ללמוד שימוש בכלים שונים וחדשים במהירות. זאת, כדי שיוכלו להישאר מעודכנים בהתפתחויות האחרונות בתעשייה, מה שמשתנה בעולם המודרני כמעט כל הזמן. מעבר לתחום של BI, מבחינת האפיקים להתפתחות מקצועית בתחומים משיקים, האופציות הן לא מעטות. ישנן דרכים רבות להתפתח מקצועית ואפילו לבצע הסבה לתחום שונה הדורש מערך מיומנויות דומה, אבל חשוב לציין, מערכי הכישורים הנדרשים כדי להפוך למנתח נתונים משתנים בהתאם לתעשייה. 

בעוד שבד”כ ישנה חפיפה מסוימת בין התעשיות, ישנם אפיקים רבים של התפתחות מקצועית שכוללים תחומים אחרים כמו לימוד מכונה או אוטומציה, מחקר שיווקי או ניהול תפעול של ארגונים על סמך נתונים ועוד. בשורה התחתונה, קורס דאטה אנליסט עשוי לפתח אתכם מקצועית הרבה מעבר לנישה הספציפית של ניהול נתונים בחברה כזו או אחרת. אם תרצו, אפילו תוכלו להוות השפעה ענקית בארגוני ענק בארץ או בעולם. 

מתכנת דאטה אנליסט או בעברית מתכנת נתונים הוא בעל תפקיד חשוב ומבוקש. המטרה העיקרית של קורס דאטה אנליסט הוא להכשיר מתכנתים חדשים להייטק בצורה מהירה בהשוואה לתואר במדעי המחשב, תוך כדי לימוד ממוקד. כמעט בכל תעשייה נוכל למצוא מנתחי נתונים, בין אם מדובר על משרדי הייטק ובין אם מדובר על משרדים שאינם קשורים לתחום ההייטק – זאת אומרת שהמקצוע מבוקש גם בקרב חברות שאינן חברות טכנולוגיה. 

 

מהו ניתוח נתונים?

כפי שהבנו, התפקיד של מתכנת דאטה אנליסט הוא לנתח נתונים, אבל מה זה אומר? ניתוח נתונים הוא תהליך הכולל איסוף תובנות מיישומים ונתונים קיימים, וקבלת החלטות עסקיות שמטיבות עם אותו מוצר/תהליך. התפקיד של מנתח נתונים הוא לבחור בפרויקט, לאסוף נתונים, לנקות את הנתונים ולהכין אותם לניתוח, ניתוח ולבסוף לפרש את התוצאות לפעולה מעשית. ניתוח נתונים הוא מונח כולל שיכול להתייחס להרבה מאוד מובנים. יש סוגים שונים של ניתוחי נתונים.

ניתוח נתונים יכול לנבוע עקב תקלה שהתרחשה או מצד שני, כאשר נרצה לייעל את המערכת ולחדש אותה. בכמה מילים, ניתוח נתונים יכול להיות ניתוח שלפיו נבין מניין נבעה התקלה, ניתוח אבחוני, ניתוח תחזיות (ניתוח חזוי לבדיקת עתיד העסק), ניתוח מרשם ועוד.

 

מה התפקיד של דאטה אנליסט?


התפקיד של מנתח נתונים הוא לאסוף ולפרש נתונים כדי לפתור בעיה ספציפית, או לייעל את המערכת. התפקיד כולל מאמץ רב באיתור הנתונים וקשור לא פחות בתקשורת ממצאים. השלבים לפיהם עובד מנתח נתונים הם כאלה:

  1. איסוף – בשלב הראשון יהיה עליו לאסוף את כל הנתונים, לעיתים המתכנת עצמו אוסף את הנתונים ולעיתים הוא מקבל אותם כפי שהם.
  2. ניקוי נתונים – ניקוי נתונים הוא עוד שלב בתהליך שבעצם מסייע לנו לשמור על איכותם בתוך רכיב חיצוני, כמו שפת תכנות, גיליון אלקטרוני ועוד. נהוג לבצע את הפעולה בתהליך זה כדי לוודא שלא קיימות כפילויות או שגיאות.
  3. מודל – לאחר מכן, יש לבחור אילו סוגי נתונים יש לאחסן ולאסוף, למצוא קטגוריות נתונים שקשורות זו בזו, ולבדוק איך הנתונים נראים בפועל. במהלך התהליך נרצה גם לפרש את הנתונים, זאת אומרת שהתהליך כולל מציאת דפוסים ומגמות בנתונים שיכולים לפתור את הבעיה.
  4. תוצאות – זהו השלב האחרון בתהליך בו המתכנת מעביר את הממצאים ובוחן את העבודה. הביצוע נעשה על ידי חיבור הדמיות (כמו תרשימים, גרפים, דוחות ועוד). לאחר מכן, יציג את הממצאים לכל הגורמים הרלוונטים. 

 

קורס דאטה אנליסט – הכשרות

קורס דאטה אנליסט הוא קורס מגוון, זאת אומרת שאפשר לקבל הכשרות שונות בהתאם למסלול בו אתם בוחרים. ההכשרה אותה מקבל המשתתף בקורס דאטה אנליסט כוללת מספר שלבים:

  • קורס דאטה אנליסט SQL – SQL היא שפה נפוצה לצורך מחקר נתונים הכלול בתפקידו של דאטה אנליסט. במהלך הקורס ילמדו המשתתפים לעבוד עם SQL, טכניקות לניתוח דאטה ולהכיר את המודל במלואו. משך זמן הקורס נע בין 90 ל-100 שעות אקדמיות הכוללים לימודים עיוניים ומעשיים.
  • קורס דאטה אנליסט Structures – הכרה של מבנה לוגי, ויזואלי ופיזי של Date base. במהלך השלב הזה ילמדו המשתתפים את המערכות התפעוליות השונות: OLTP, DWH, Index ועוד.
  • קורס דאטה אנליסט בשפת פייתון – פייתון היא מבין שפות התכנות היותר פופולריות ושימושיות במקצועות המחשוב. הדגש דווקא בקורס זה על פייתון ולא שפת תכנות אחרת נובעת מכך שבאמצעות פייתון ניתן לעבוד בצורה טובה יותר עם איסוף נתונים. השפה תספק לנו יעילות וגמישות כדי להפוך את תנאי העבודה לפשוטים.
  • קורס דאטה מבוסס אקסל – כולנו מכירים את תוכנת האקסל, מדובר על תוכנה של מיקרוסופט שרבים משתמשים בה וידע בה הוא תנאי למקומות עבודה רבים. במהלך השלב הזה ילמדו המשתתפים לעומק על התוכנה, כיצד לארגן נתונים, לעצב ולשפר את השימוש באקסל.

ישנם עוד שלבים ועוד ידע אותו תרכשו במהלך הקורס. על מנתח דאטה לדעת להשתמש באקסל, בגוגל Sheets, ב-SQL, בפייתון, SAS, Jupyer, במערכת Microsoft Power BI ועוד. 

מידע לגבי הקורס

אורך הקורס ועלותו משתנה בהתאם למקום בו אתם בוחרים לרכוש את הידע. לרוב קורס דאטה אנליסט יכלול בין 250 ל-325 שעות אקדמיות. השיעורים יכולים להיות פרונטליים, למידה עצמאית או שילוב בין השניים. מלבד לכך, השעות כוללות גם עבודה עצמאית על פרויקטים והגשתם. המתכונת בה אתם בוחרים היא או לימודי ערב או לימודי בוקר. בדרך כלל מדובר על מפגשים חד או דו שבועיים.

לא נדרש ניסיון בשביל להתקבל לקורס, עם זאת רצוי להגיע עם הכרה בתוכנות מיקרוסופט (לפחות הבנה בסיסית). בחלק ממוסדות הלימוד כן יהיו תנאי קבלה הכוללים ניסיון או ידע. המחיר של הקורס משתנה בהתאם להיקף השעות, המחירים נעים בטווח של 12,000 ש"ח ועד 25,000 ש"ח. בתום הלימודים יקבלו התלמידים תעודה – רק מי שעבר את הקורס בהצלחה. 

אפשרויות תעסוקה

כפי שציינו, קורס דאטה אנליסט הוא קורס מבוקש מכיוון שהשתלבות במקום העבודה היא יחסית פשוטה בשל הביקוש הרחב. ניתן להשתלב בארגוני הייטק, או בעסקים שאינם קשורים לטכנולוגיה אבל עדיין נדרשים להעסיק דאטה אנליסט. ניתן לרכוש ולצבור עוד ידע מעשי ולימודי ולהתקדם בתפקיד למנהל שיווק, DBA ואחרים. כיום אפשר לראות שרבים בוחרים להתפתח בתחום ה-BI אשר גם הוא כלול בהכשרה במהלך הקורס. 

השכר במקומות העבודה כמובן משתנה בהתאם לניסיון שלכם ובהתאם למקום בו אתם עובדים, מספר שעות, תנאים ועוד. השכר לרוב מתחיל מ-13,000 ש"ח עבור עובדים מתחילים ללא ניסיון. בהמשך השכר יכול להגיע ל-25,000 ש"ח ויותר עם צבירה ניסיון, בתפקידים ניהוליים השכר אף גבוה יותר.

המרכז ללימוד והשמה בהייטק
המרכז ללימוד והשמה בהייטק

הכירו את מרכז ללימוד והשמה בהייטק. המרכז ללימודים נוסד במטרה להביא השכלה איכותית לכולם. בכל זמן ומכל מקום.

חייגו לייעוץ לימודים חינם

אהבתם? שתפו פוסט זה!
התקשרו עכשיו!
רוצים ללמוד ולהשתלב בעבודה בהיי טק? השאירו פרטים!