קורס ניהול רשתות תקשורת

 רוצים ללמוד ולהשתלב בעבודה בהיי טק?
השאירו פרטים או חייגו

תוכן עניינים

קורס ניהול רשתות תקשורתרשת המחשבים היא המרכז של כל מערכת או ארגון העושים שימוש במחשב. ובעולם טכנולוגי כמו שלנו, כמעט לכל גוף, גדול או קטן יש רשת מחשבים משלו. כמובן, בגופי ענק כמו מוסדות ציבוריים, בנקים וגופים פיננסיים, חברות עסקיות גדולות, חברות תעשיה, גופי ממשל ועוד- רשת המחשבים גדולה ותפקודה קריטי יותר.

עבור כל רשת מחשבים, חשובה במיוחד הפעולה התקינה שלה. כל זה אומר, שצריך להיות אדם המופקד על התחזוקה, פתרון התקלות, ההרשאות, ניהול האבטחה, השדרוג ובאופן כללי – ניהול רשתות תקשורת. אין מדובר בתפקיד קל. הטכנולוגיה משתנה ללא הרף, הדרישות של הלוחות והחברות עולות, הדישה לביצועים חלקים וגבוהים יותר עולה גם כן ומנגד, עולים גם האיומים ל רשתות התקשורת, באמצעות תקלות תמימות הנובעות מהטכנולוגיות החדשות שנכנסות או בשל תקיפות מתוכננות שמטרתן להסב נזק.

קורס ניהול רשתות תקשורת

קורס ניהול רשתות תקשורת , מכשיר את האדם שיהיה אחראי על כל התחום והפעולות שציינו למעלה. בוגר קורס קורס רשתות תקשורת חייב להיות אדם עם ידע טכנולוגי נרחב והוא חייב להיות ולהישאר מעודכן כל העת. עליו לדעת ניהול רשתות תקשורת, שרתים (פיזיים ושרתי ענן), להכיר איומים ולהגן מפניהם ועוד דברים מאתגרים ומעניינים. כל זה הופך את תחום ניהול רשתות תקשורת למעניין מאוד אבל גם למבוקש מאוד. שכן כל ארגון חייב כזה לצידו (בין אם הוא חלק מהחברה, בד"כ בארגונים גדולים ובין אם הוא נותן שירות חיצוני).

הלימודים במסגרת הקורס עוסקים  ברשתות שונות כמו CCNA, MCSE, רשתות העושות שימוש במערכות הפעלה של מיקרוסופט או LINUX, רשתות וירטואליות ורשתות של CISCO ועוד רבות אחרות. הקורס יעסוק גם בפרוטוקולי התקשורת שונים, התקנת רשתות, שדרוג ואחזקה, מבנה הרשת, עבודה מול קבוצות מחשבים, ניהול ומתן הרשאות, התגוננות מפני איומים ואבטחת מידע, ניהול שרתים, ביצוע גיבויים, תיקונים, אחסון, עיבוד וניתוח בסיסי של נתונים ומידע, היכרות עם תוכנות שונות והתקנתם על רשת המחשבים ועוד ועוד. כאיש הממונה על ניהול רשתות תקשורת לא רק תהיו מול המחשב לבדכם אלא תהיו בממשק צמוד עם גופים רבים בארגון ועם אנשים רבים. לעיתים, תצטרכו להיות השירות הטכני של הארגון ולחלץ ולפתור בעיות של אנשים שהמערכות שלהם לא פועלות כיאות.

קראו עוד על: קורס רשתות

לעלות על ענן

ניהול רשתות תקשורת של פעם הוא לא מה שהוא כיום. מי שתורם לכך הכי הרבה הוא הענן. תשתית ענן וירטואלית, חשובה כיום לכל ארגון ולכן חשוב מאוד לחפש קורס ניהול רשתות תקשורת המתמחה בתחום הענן, למשל תשתיות ענן של אמזון ומייקרוסופט. תשתיות ענן הן גם כר נוח יותר לבעיות אבטחת מידע ולכן יש לתת דגש גם על לימוד תחום זה.

אפרופו אמזון ומייקרוסופט, חלק נכבד של קורס מנהלי רשתות ואבטחת מידע ותכנון שלהם הוא באמצעות CCNA של ענקית התקשורת  Cisco . חלק מן מוסדות הלימוד יכשירו אתכם לקראת מבחן ההסמכה בתחום. לתעודה המעידה כי סיימתם את ההסמכה בהצלחה, חשיבות רבה בקבלה לעבודה וכן ללימודי המשך בתחום.

קריירה ושכר מבטיח

בסיום הקורס, תוכלו לרכוש ידע בסיסי נרחב יחסית, שיאפשר לכם השמה בתעשייה. כל זה לא אומר שעליכם לנוח על זרי הדפנה. עליכם להתעדכן כל העת בחידושים בתחום, להכיר תוכנות ופלטפורמות נוספות ולהיות תמיד עם יד על הדופק. כאמור, ניתן להשתלב בעבודה בחברות ובארגונים מעולמות ההייטק, בחברות מעולמות אחרים להם רשתות מפוחתות (כמו בנקים, בתי חולים, מוסדות ממשל ועוד) וכן לעבוד בחברות המציעות שירותי ניהול רשתות תקשורת במיקור חוץ, כלפי כמה וכמה לקוחות במקביל. 

כבר עמדנו על התפקיד המרכזי של ניהול רשתות התקשורת עבור החברה. לעיתים, חברה או ארגון שלם יכול להיות מושבת עקב תקלה בשרתים, פריצה או קריסה של מערכות המחשוב. לכן חברות רבות מחפשות איש ניהול רשתות תקשורת איכותי. כזה שיהיה העוגן של מערכות המחשוב ויסייע בכל מה שצריך בתחום , במהירות וביעילות. 

על אחריות רבה זו מתגמלים ביד נדיבה ועוזר לכך גם הביקוש הרב והמחסור באנשים בתחום. בוגר טרי של הקורס ירוויח (תלוי ארגון ומקום תעסוקה) סביב 10,000 ₪. ככל שהוא יצבור ותק, יתמקצע, יציג יכולות גבוהות או יתקדם לתפקידי ניהול, הסכום יכול להכפיל עצמו. חשוב גם לזכור שבהרבה מקרים, תחום ניהול רשתות תקשורת הוא כרטיס הכניסה לעולם ההייטק. ההיכרות עם גורמים וממשקים רבים בארגון, חושפת אותך לתחומים רבים אחרים והעובדה כי אתה מתמקצע בכלים טכנולוגיים רבים, יכול להוביל אותך גם למסלול של לימודי תוכנה, הנדסת מחשב, לימודים בתחום הסייבר ועוד.

לבחור קורס איכותי

ניהול רשתות תקשורת דורש ידע רב הן ברמה התיאורטית והן ברמה הפרקטית. יש חשיבות רבה לבחירת קורס איכותי ובמיוחד כזה ששם דגש על הצד המעשי. הדרך להבטיח את הצד הזה היא באמצעות לימוד בקורס המונהג על ידי מרצים שהם בעצמם בעלי ניסיון בתחום וחשופים לחידושים בו. כאמור, יש גם חשיבות רבה להסמכות שהקורס מכשיר או מגיש אליהם, בעיקר הסמכות בינלאומיות. כדאי ומומלץ להתייעץ במומחים שלנו, לגבי הלימודים והמסלולים השונים בתחום זה.

הקורס עצמו אינו קשה ואינו מיועד רק לבלי רקע או ידע קודם. אך יחד עם זאת, הוא דורש רצינות והשקעה וכן להתמיד בתרגול רב. ניתן ללמוד קורס ממוקד שיכשיר אותך לעבודה בתוך כחצי שנה ובסיומו תוכל להשתלב בתפקיד בסיסי ולהתפתח בהמשך. כל זה אומר שקורס זה יכול להיות גם בסיס לאלו שחושבים לעשות הסבה לתחום מתגמל יותר. ניתן למצוא קורס ניהול רשתות תקשורת גם בתצורות של קורסי אונליין וקורסים בשעות הערב, שיכולים להיות פתרון נהדר למי שמבקש לעשות הסבה ועודנו עובד בתעסוקה הנוכחית שלו.

המרכז ללימוד והשמה בהייטק
המרכז ללימוד והשמה בהייטק

הכירו את מרכז ללימוד והשמה בהייטק. המרכז ללימודים נוסד במטרה להביא השכלה איכותית לכולם. בכל זמן ומכל מקום.

חייגו לייעוץ לימודים חינם

אהבתם? שתפו פוסט זה!
התקשרו עכשיו!
רוצים ללמוד ולהשתלב בעבודה בהיי טק? השאירו פרטים!