קורס מנהלי רשתות ואבטחת מידע

 רוצים ללמוד ולהשתלב בעבודה בהיי טק?
השאירו פרטים או חייגו

תוכן עניינים

קורס מנהלי רשתות ואבטחת מידעאחד התפקידים המבוקשים ביותר בחברות הייטק רבות ובארגונים רבים שמתבססים על תקשורת מחשבים הוא ניהול רשתות. אחד השילובים החשובים והמבוקשים ביותר הוא מנהלי רשתות שמומחים גם באבטחת מידע. הרשת היא הנכס של הארגון. מנהלי רשתות הם אנשי המקצוע שמתמחה בתכנון, הקמה ותחזוקה של הרשתות. כמו כן מנהלי רשתות יידעו לנהל את התשתיות, לזהות פרצות ולאבטח אותן כנדרש. כאשר למנהלי הרשתות יש את הידע גם לנהל סיכונים ולהגן על הרשת מפני חדירות או פריצות שעלולות להסב לה נזק חמור, מדובר בשילוב מנצח. בעלי החברות מבינים את החשיבות של מנהלי רשתות שיודעים לאבטח את המידע ולכן יש לכך עדיפות רבה. מהסיבה הזו קיימים כיום במוסדות רבים קורסים של מנהלי רשתות ואבטחת מידע. מהו קורס מנהלי רשתות ואבטחת מידע ולמה מדובר בשילוב חשוב כל כך? המאמר הבא הוא בשבילכם. 

קורס מנהלי רשתות ואבטחת מידע- מה זה ניהול רשתות?

ניהול רשתות הוא אחד המקצועות החשובים ביותר בכל חברה או ארגון שמתבסס על תקשורת מחשבים. כיום בכל חברת הייטק יהיה צורך במנהלי רשתות. מדובר בעבודה שנעשית על ידי רשת מחשבים ואינטרנט. 

מנהלי רשתות אחראים על מגוון אלמנטים, בהם- תוכנות תקשורת, כרטיסי רשת, מערכת הפעלה, מודמים, מותגים, הקצאת הרשאות, הגדרת מדפסות, הגדרת מערכות, טיפול במשתמשים, לקוחות או ספקים שמחוברים למערכת, התקנת ציוד המחשוב ותחזוקה שלו, ביצוע פעולות מעקב וניטור, טיפול בתקלות תקשורת, סינון תכנים במערכת בהתאם לנהלי הארגון ועוד. 

אחד החלקים החשובים ביותר במסגרת עבודתם של מנהלי רשתות הוא אבטחת מידע. כאשר מתבססים על רשתות תקשורת, חשוב לדעת להגן עליהן מפני פריצות וחדירות. הפריצות עלולות לגרום לארגון נזקים חמורים ובלתי הפיכים ולכן, מנהלי רשתות צריכים לדעת כיצד להגן על המערכת.

 

קורס מנהלי רשתות ואבטחת מידע- מה זה אבטחת מידע?

אבטחת מידע פירושה הגנה על כלל השכבות, הכלים, הטכנולוגיות, רכיבי האחסון, קווי התקשורת ועוד. בשנים האחרונות ארגונים, עסקים ואפילו ממשלות מסתמכות על מחשבים. אפילו רבות מהמלחמות של היום מתנהלות באמצעות טכנולוגיה ומחשבים. התפתחות הטכנולוגיה הובילה לאפשרויות לוחמה רבות, משוכללות ומפחידות מאוד. מדובר בתחום לוחמת המידע המתרחש במרחבים ממוחשים ומרחבים ווירטואליים ברשת האינטרנט. לוחמת מידע מתבצעת על ידי אמצעים טכנולוגיים שונים ומורכבים. עיקר הלוחמה הוא לחדור למערכות ממוחשבות של גופים שונים. אבטחת מידע עוסקת בהגנה מפני תוקפים והיא דורשת היכרות מעמיקה עם סביבת ההתקפה. 

אבטחת מידע כוללת אבטחת מערכות מפני סיכונים שונים לרבות הנתונים שבהן, המערכות הפיזיות, התקשורת, ניהול גישות והרשאות, התוכנות הבסיסיות והיישומים המשרתים את המשתמשים. 

 

קורס מנהלי רשתות ואבטחת מידע- תפקיד מאתגר

כפי שהבנו, מנהל רשתות הוא תפקיד שכולל בתוכו גם אבטחת מידע. כאשר יש מנהלי רשתות שמתמחים גם באבטחת מידע מדובר ביתרון משמעותי. מנהלי תקשורת שאחראים גם על אבטחת מידע יכולים להטמיע מנגנוני אבטחה ולהגן על הרשת מפני איומים שונים. מדובר בקשר הדדי בין שני התחומים שמבטיח בסופו של דבר הגנה מקסימלית לארגון. כך למעשה אתם נהנים משני העולמות- הכרות עם הרשת והאפשרות לאבטח את הרשת. 

מנהלי רשתות ואבטחת מידע יודעים לבצע פעילויות תחזוקה שונות ולמנוע בעיות בציוד מחשב ותחנות קצרה. כמו כן הם יוכלו לבצע פעולות של אבטחת מידע ולסייע בניהול מערכות אבטחה שונות. כיום, חברות הייטק וארגונים רבים מחפשי מנהלי רשתות שישמשו גם כמאבטחי מידע.

קורס מנהלי רשתות ואבטחת מידע- שילוב מנצח

קורס מנהלי רשתות ואבטחת מידע הוא אחד הקורסים היעילים והנכונים ביותר. בקורס זה תוכלו לרכוש את הידע החשוב בתחום הכולל בנייה ותחזוקה של רשתות מחשבים ואף שרידות, אבטחה, הקשחת הרשת ונטרול התקפות סייבר. 

במהלך קורס מנהלי רשתות ואבטחת מידע תוכלו ללמוד כל מה שדרוש על ניהול אבטחת מידע. במסגרת הקורס תלמדו רגולציות, כיצד בונים מערך אבטחה, ניהול סיכונים ועוד. כמובן שבמסגרת הקורס תלמדו גם את כל מה שחשוב על ניהול רשתות, כמו רכיבי המחשב, תחנות עבודה, ניהול חשבונות משתמשים, ניהול אחסון וקבצים, שימוש בציוד רשת, תקשורת מסוגים שונים, פרוטוקולים, ניהול הרשת הארגונית. 

בחירת הקורס

הבנו שקורס מנהלי רשתות ואבטחת מידע הוא קורס חשוב ויעיל שיקנה לנו את הידע הנדרש על מנת להשתלב בתפקידים נחשקים ולהציע למעסיקים את מכלול הידע הנדרש על מנת לבצע את התפקיד כהלכה. 

השילוב בין ניהול רשתות ואבטחת מידע פותח יותר אופציות תעסוקתיות וכמובן שהשכר יהיה מתגמל בהתאם. כך אתם למעשה משלבים שתי התמחויות שמאפשרות למעסיק לבחור מבינן או לשלב אותן יחד. 

ההמלצה שלנו היא לבחור בקורס המועבר במוסג לימודים בעל מוניטין והכרה בקרב חברות מובילות בשוק. כך תוכלו להנות מלימודים יעילים ומהכרה על ידי חברות ההייטק המובילות כאשר תסיימו את הקורס ותחפשו עבודה. בחרו בקורס המשלב לימודים פרונטליים ולימודים מקוונים. על מנת להיות בטוחים שמדובר בקורס יעיל ונכון תוכלו לחפש המלצות ולקבל חוות דעת מסטודנטים שלמדו את הקורס בעבר. 

איפה ללמוד?

אחת השאלות הנפוצות בנוגע לקורס מנהלי רשתות ואבטחת מידע היא איפה כדאי ללמוד. מדובר בשאלה חשובה מאחר שבחירת מוסד הלימודים עלולה להשפיע על הלימודים. למעשה קיימים מוסדות לימוד רבים המציעים תוכניות לימוד שונות בתחום ניהול הרשתות ואבטחת מידע. הבחירה במוסד הלימודים צריכה להיעשות בהתאם למספר שיקולים שונים. 

  • מקום מגורים- אחד השיקולים הראשונים הוא מקום המגורים. מומלץ לבחור במוסד לימודים שקרוב למקום המגורים שלכם. קיימים מוסדות לימודים רבים בכל הארץ, מהצפון ועד הדרום. לכן, חשוב לבחור מקום שיהיה לכם קל להגיע ממנו ואליו הביתה ושלא תבזבזו זמן רב בדרכים, במקום להשקיע בלימוד למבחן לדוגמא. 
  • שעות הלימוד- שיקול חשוב נוסף הוא מה שעות הלימוד. אם אתם מתכננים לשלב את הלימודים עם עבודה חשוב לבחור בשעות לימוד שיתאימו לכם. לדוגמא, אם אתם עובדים בבוקר בחרו במקום לימודים שניתן ללמוד בו בערב. אם אתם מבררים על מוסד שמציע לימודי בוקר בלבד תהיה לכם בעיה לשלב את הלימודים ולכן יש לקחת זאת בחשבון. 
  • תנאי הקבלה- עוד שיקול חשוב שיש לקחת בחשבון בבחירת מוסד הלימודים הוא תנאי הקבלה למוסד. כפי שציינו קיימים מוסדות לימוד רבים ובחלק מהם יכולים להיות תנאי קבלה גבוהים במיוחד. אם אתם לא מתאימים לאחד בגלל תנאי הקבלה בו תוכלו לברר על מוסד לימודים אחר אליו תוכלו להתאים. כמובן שתמיד ניתן לעשות מאמצים ולהתקבל למוסד היוקרתי ביותר, אך קחו בחשבון שקורס מנהלי רשתות ואבטחת מידע בדרך כלל זהה ברוב מוסדות הלימוד ואם תהיו טובים במה שתעשו אתם תקבלו עבודה בלי קשר ליוקרתיות של המוסד בו למדתם. 

מה השכר מנהלי רשתות ואבטחת מידע?

קשה לענות באופן חד משמעי מה השכר של מנהלי רשתות ואבטחת מידע מאחר שמשתנה בהתאם לניסיון ולתפקיד עצמו. מנהלי רשתות בתחילת דרכם שסיימו כעת קורס מנהלי רשתות ואבטחת מידע ירוויחו בדרך כלל בין 7,000 שקלים לבין 10,000 שקלים בחודש. חשוב לציין שבמקרים רבים ניתן למצוא תפקידים עם שכר התחלתי גבוה יותר. ככל שהניסיון בתחום יעלה כך גם השכר שיכול להגיע ל-20,000 שקלים בחודש ואף יותר.

המרכז ללימוד והשמה בהייטק
המרכז ללימוד והשמה בהייטק

הכירו את מרכז ללימוד והשמה בהייטק. המרכז ללימודים נוסד במטרה להביא השכלה איכותית לכולם. בכל זמן ומכל מקום.

חייגו לייעוץ לימודים חינם

אהבתם? שתפו פוסט זה!
התקשרו עכשיו!
רוצים ללמוד ולהשתלב בעבודה בהיי טק? השאירו פרטים!