מנהל רשתות שכר

 רוצים ללמוד ולהשתלב בעבודה בהיי טק?
השאירו פרטים או חייגו

תוכן עניינים

מנהל רשתות שכרמנהל רשתות הוא אחד התפקידים החשובים ביותר בחברות או ארגונים שמתבססים על תקשורת מחשבים. מנהל רשתות אחראי על רשתות המחשבים במקום העבודה ועל המרכיבים השונים שלהם. על מנהל רשתות והשכר שלו נרחיב במאמר הבא. 

 

מנהל רשתות שכר- מה זה?

מנהל רשתות הוא אחד התפקידים החשובים ביותר בחברות שמתבססות על תקשורת מחשבים. כיום, בעולם ההייטק, בכל חברה יהיה צורך במנהל רשתות אחד לפחות. למעשה עבודתו של מנהל הרשתות מתבצעת על ידי רשת מחשבים ואינטרנט. מנהל הרשתות אחראי על תכנון, הקמה ותחזוקה של רשתות המחשבים והתשתיות. במסגרת התפקיד, מנהל הרשתות אחראי גם על אבטחת מידע. הפירוש של אבטחת מידע הוא להגן על כלל השכבות, הכלים, הטכנולוגיות, רכיבי האחסון, קווי התקשורת ועוד.

בשנים האחרונות תחום ניהול הרשתות הפך לתחום מבוקש במיוחד. זאת מאחר שיש התקדמות טכנולוגית מהירה במיוחד והעולם הדיגיטלי שנכנס לכל פרט בחיינו. מאחר שתחום ניהול רשתות הוא תחום מבוקש, הוא מהווה דלת כניסה לכל מי שרוצה להשתלב בעולם ההייטק ולהנות משכר טוב ומתנאים טובים. 

מנהל רשתות שכר- מה התפקיד כולל?

כפי שהבנו, תפקידו של מנהל רשתות הוא לנהל את רשתות המחשבים ואת המרכיבים השונים שלהן, לרבות אבטחת מידע ונתונים. כאשר חברות וארגונים מתבססים על רשתות תקשורת, חשוב מאוד לדעת כיצד להגן עליהם מפני פריצות וחדירות שעלולות לגרום לנזקים חמורים ובלתי הפיכים. לכן, אחד החלקים החשובים בתפקיד הוא אבטחת מידע. בנוסף, במסגרת התפקיד, מנהל רשתות יהיה אחראי על מגוון אלמנטים כמו כרטיסי רשת, מערכת הפעלה, הקצאה הרשאות, תוכנות תקשורת, הגדרת מדפסות, הגדרת מערכות, טיפול בתקלות תקשורת, התקנת ציוד מחשוב, תחזוקה של ציוד מחשוב ועוד. 

 

מנהל רשתות שכר- העבודה השוטפת

לאחר שהבנו מה כולל התפקיד של מנהל רשתות, נסביר מה העבודה השוטפת וכיצד נראה היום של מנהל רשתות. ביום יום, מנהלי רשתות אחראים על מגוון נושאים שונים וצריכים להתמודד עם לא מעט משימות כמו הקצאה של כתובות רשת למשתמשים שונים, איחוד דומיינים, שדרוג תוכנות, הטמעת מערכות, ניהול הרשאות ואמצעי אבטחת מידע, פתיחת חשבונות משתמשים וסגירתם, מעקב על תקלות שונות ועוד. מדובר באחד התפקידים המרכזיים והמהותיים בחברות הייטק. חשוב לציין שנפח העבודה וסדר העבודה יכול להשתנות בהתאם לגודלו של מקום העבודה.  

 

מנהל רשתות שכר- מה השכר?

אז הגענו לשאלה שחיכינו לה- מה השכר של מנהל רשתות. ובכן, קשה לענות באופן חד משמעי מה יהיה השכר של מנהל רשתות מאחר שתלוי בגורמים שונים. כפי שציינו, נפח העבודה וסדר העבודה תלויים בגודל מקום העבודה וכך גם השכר תלוי. בנוסף, יש חשיבות לוותק של מנהל הרשתות. מנהל רשתות שרק סיים קורס ירוויח בדרך כלל בין 7,000 לבין 10,000 שקלים בחודש. ככל שהניסיון בתחום יעלה כך גם השכר יעלה בהתאם. ישנם מקרים בהם השכר ההתחלתי יהיה גבוה יותר. לאחר מספר שנות ניסיון בתחום וצבירת ותק, מנהל רשתות יוכל להתקדם לתפקידי ניהול. במצב כזה השכר של מנהל הרשתות יכול לנוע בין 15,000 לבין 20,000 שקלים בחודש. 

 

מנהל רשתות שכר- איפה עובדים? 

כפי שציינו קודם, בכל חברה או ארגון שמתבססים על רשתות מחשבים צריך מנהל רשתות. לכן, מנהלי רשתות שסיימו בהצלחה את הלימודים יוכלו להשתלב במגוון רחב של תפקידים במגוון חברות וארגונים שונים. התפקידים יהיו במסגרת אנשי מחשבים ותחזוקה שוטפת של הרשתות במוסד. בנוסף, בוגרי קורס ניהול רשתות יוכלו להשתלב בתפקיד מנהל  ITשכולל התאמת מערכות מחשוב לעסקים, שרתים, תוכנות אנטי וירוס, תוכנות גיבוי, מערכות שונות הדרושות לקיום הארגון וכלים טכנולוגיים שונים. בנוסף איש IT מעניק שירותי תמיכה ולכן מכיר את כל סוגי התקלות ואת דרכי הפתרונות המהירים. 

מנהל רשתות שכר- כיצד להתקבל?

על מנת להתקבל לתפקיד של מנהל רשתות בחברת הייטק, יש לעבור קורס מתאים של ניהול רשתות. מדובר בקורס שמועבר במגוון מוסדות לימוד בארץ ובו נלמדים תכנים שונים כמו מבוא לניהול רשתות, שירותי תשתיות, ראוטר ומודם, טכנולוגיית WAN, שירותי אבטחת מידע ועוד.

הקורס עוסק בתחום רשתות מחשבים, תקשורת ואינטרנט והלימודים בו מגוונים. חשוב לקחת בחשבון שההסמכות והידע שיקבלו משתתפי הקורס יכולים להיות מעט שונים בין מוסדות הלימוד השונים. קורס ניהול רשתות לא מצריך רקע מקדים וניסיון בתחום. עם זאת, פעמים רבות הנדסאי תוכנה או טכנאים בוחרים להרחיב את ההסמכה שלהם ולומדים בקורס זה.

 

מנהל רשתות שכר- מה לומדים בקורס?

כפי שציינו, קורס ניהול רשתות הוא קורס שכולל תכנים רבים ומגוונים, אשר יכולים להשתנות בהתאם למוסד הלימוד. באופן כללי, במסגרת הקורס המשתתפים יקבלו בסיס מקצועי על תחום רשתות התקשורת, אינטרנט, מחשוב, מערכות הפעלה, אבטחת מידע ועוד. בין נושאי הלימוד יכללו נושאים שונים בהם גיבוי ושחזור קבצים, אבטחה של רשת ארגונים מפני פריצות חיצוניות ופנימיות, תיקון בעיות תקשורת של שרתים משותפים, פתיחת השראות לגורמים בארגון ועוד. 

בוגרי הקורס יקבלו הכשרה לתפקיד של מנהלי מערכות מידע, מנהלי רשת, אנליסטים של ביצועים ברשת, טכנאים ברשת, מומחי תמיכה טכנית ועוד.

 

מנהל רשתות שכר- תנאי קבלה לקורס

קורס מנהל רשתות הוא קורס שמועבר במגוון מוסדות לימוד ולכן תנאי הקבלה אליו אינם חד משמעיים. בכל מוסד לימודים יכולים להיות תנאי קבלה מעט שונים והם עלולים להשתנות מעת לעת, לכן חשוב לעקוב. בדרך כלל תנאי הקבלה לקורס מנהל רשתות לא יהיו גבוהים במיוחד ולא ידרשו ידע קודם בתחום. תנאי הקבלה בדרך כלל יכללו ידע בסיסי באנגלית ומועמדים מעל גיל 21. בדרך כלל תהיה עדיפות לבעלי זיקה טכנית ולמועמדים שמכירים את העולם הטכנולוגי והאינטרנט. 

המרכז ללימוד והשמה בהייטק
המרכז ללימוד והשמה בהייטק

הכירו את מרכז ללימוד והשמה בהייטק. המרכז ללימודים נוסד במטרה להביא השכלה איכותית לכולם. בכל זמן ומכל מקום.

חייגו לייעוץ לימודים חינם

אהבתם? שתפו פוסט זה!
התקשרו עכשיו!
רוצים ללמוד ולהשתלב בעבודה בהיי טק? השאירו פרטים!