קורס בניית אתרים

 רוצים ללמוד ולהשתלב בעבודה בהיי טק?
השאירו פרטים או חייגו

תוכן עניינים

קורס בניית אתריםקורס בניית אתרים הוא דרך מצוינת ללמוד את היסודות של עיצוב אתרים ופיתוח אתרי אינטרנט, עם דגש על הקניית מספיק ידע וכישורים כדי להשתלב בתעשיית הדיגיטל, ההייטק, הטכנולוגיה וכדומה. אם אתם שוקלים פיתוח אתרי אינטרנט כמסלול קריירה אופציונאלי, המדריך הבא עבורכם. 

קורס בניית אתרים הוא קורס שמלמד איך לבנות אתרים בדרכים שונות, ולא בהכרח ע”י קידוד ולמידת שפות תכנות. אם בכל זאת תבחרו מסלול הכולל קידוד, הקורס יכסה בדרך כלל את היסודות של HTML, CSS ו-JavaScript , כאשר קורס בניית אתרים טוב ילמד גם עקרונות עיצוב אתרים, SEO והיבטים אחרים של בניית אתרים. 

מה חשוב לדעת על קורסי בניית אתרים? 

אם אתם שוקלים להירשם לקורס בניית אתרים, הדבר הראשון שצריך לדעת הוא, שיש הרבה קורסים שונים ולכולם יש יתרונות וחסרונות משלהם. ייתכן שתגלו שקורסים מסוימים יקרים יותר מאחרים, בעוד שחלקם עשויים להיות פחות יקרים, אך ייתכן שהם אינם מספקים מידע כמו קורסים אחרים. 

חשוב לעשות את הבדיקות הרלוונטיות לפני קבלת החלטה, וחשוב לבדוק אם הקורס כולל פרויקט גמר. כמו כן, חלק ממקומות הלימוד גם מציעים את העזרה שלהם בכל מה שקשור למציאת מקום עבודה ראשון לאחר סיום הקורס בהצלחה ובהתאם לקריטריונים שונים. 

באופן כללי, חלק מהקורסים יציעו בניית אתרים ב-WORDPRESS, בעוד שחלק מהקורסים יציעו לימוד של שפות תכנות שונות. אבל לפני שנעמיק בשפות התכנות השונות, בואו נדבר על לימוד בניית אתרים ללא שום צורך בידיעת או למידת קוד.

בניית אתרי אינטרנט ב-Wordpress 

קורס בניית אתרי וורדפרס הוא דרך מצוינת ללמוד את היסודות של וורדפרס, מה שנקרא גם מערכת ניהול תוכן CMS. בקורס לומדים כיצד לבנות אתר מאפס ללא שום צורך בשפות תכנות, כאשר הקורס יקנה כלים ליצירת דפים, פוסטים, תפריטים, ווידג'טים, תוספים ועוד. תלמדו כיצד להתאים אישית את כל מה שבאתר, כיאה לפלטפורמת קוד פתוח, שלמעשה פתוחה לשימוש ע”י כל אדם שרוצה ללמוד את התחום.

קורס בניית אתרים בוורדפרס מלמד את הסטודנטים כיצד לבנות אתר מאפס, בעוד שהדגשים של הקורסים למתחילים יהיו בנושאי הגדרת חשבון האירוח (HOSTING), התקנת וורדפרס, למידת ערכות נושא (THEMES) ותוספים, יצירת דפים, פוסטים והתאמה אישית של פריסות עיצוב שונות.

קורס בניית אתרי WORDPRESS למתקדמים

אם כבר עברתם את הקורס שנועד למתחילים בבניית אתרי וורדפרס, כעת ניתן להרחיב את ארגז הכלים שלכם. תוכלו להירשם לקורס למתקדמים בנושא, בעוד כי קורס זה מיועד לסטודנטים שרוצים ללמוד איך לבנות אתר WORDPRESS בעזרת היסודות של HTML ו-CSS. הקורס מכסה בד"כ נושאים כמו כיצד להשתמש בתוספים, להתאים אישית אותם ואת האתר ע"י קידוד ועוד. 

בסופו של דבר, HTML ו-CSS הן השפות הנפוצות ביותר לעיצוב אתרים. הן מספקות מסגרת בסיסית לעיצוב אתר אינטרנט, כאשר HTML משמש למתן הוראות לדפדפן. בעזרת שפה זו, ניתן ללמוד כיצד להציג תוכן בדף אינטרנט, לייצר סגנון מסוים של טקסט, תמונות, טבלאות, טפסים ותוכן אחר בדף אינטרנט. ומכיוון ש-WORDPRESS הוא יישום אינטרנט בקוד פתוח, הוא מסתמך על HTML ו-CSS כשפת הליבה שלו.

בניית אתרים ומציאת עבודה בעולם ההייטק

קורס בניית אתרים יכול לעזור לכם למצוא עבודה בעולם ההייטק, כי זה משהו שכל חברה צריכה בימינו, אז זו מיומנות מצוינת שיש בקורות החיים שלכם. יחד עם זאת, חשוב לקחת בחשבון את סוג התחום שתרצו לעסוק בו בעולם ההייטק.

הדרישות בעולם ההייטק כל הזמן משתנות, אבל הדרישה לבניית אתרים היא דרישה בסיסית שקיימת ברוב הארגונים, החברות והעסקים בעולם המודרני. בשל כך, יש יתרון משמעותי למי שמעוניינים להתפתח בתחום הזה. עם הזמן, אפשר להתקדם לדרגים ניהוליים, לדרגים של ראשי צוותי פיתוח יישומים ועוד. 

האם קורס בניית אתרים הוא קורס UX\UI?

קורסי בניית אתרים מלמדים איך לבנות אתר מאפס, אבל הם לא מלמדים איך לעצב את האתר או כיצד להפוך את חוויית המשתמש בו לטובה יותר. ואלו בעצם הם ההבדלים העיקריים בין קורסי בניית אתרי אינטרנט לבין קורסי UX\UI. 

קורסי UX\UI מתמקדים בחוויית המשתמש ובממשק המשתמש של אתר אינטרנט. זה אומר שבקורסים האלו אתם תלמדו על שימושיות ועקרונות עיצוב ביישומים. עקרונות אלו חשובים לכל סוג של ממשק בעולם המודרני של היום, לא רק לאתרי אינטרנט. זאת, בעוד כי קורסי בניית אתרים מתמקדים יותר במיומנויות הטכניות הדרושות ליצירת אתר. מיומנויות אלו כוללות, בין היתר, HTML CSS ו-JavaScript.

עד כמה תחרותי תחום בניית אתרים? 

בניית אתר יכולה להיות משימה לא פשוטה עבור אנשים רבים. לא מדובר רק בידע טכני, אלא גם ביצירתיות וביכולת לחשוב מחוץ לקופסה. לא כל אחד או אחת יכולים להיות בוני אתרים איכותיים. ולכן, אמנם קיימת תחרותיות לא מבוטלת בתחום, אבל אין הרבה בוני אתרים באמת מוצלחים. 

בסופו של דבר, ישנם סוגים רבים ושונים של מיומנויות הנלווים לבניית אתר אינטרנט. אתם צריכים לדעת איך לעצב, לקודד ולשווק את האתר בעזרת טכניקות טכניות של SEO. אם אתם מחפשים קריירה בתחום זה, כדאי לעבור קורס בניית אתרים כדי ללמוד את הכישורים הדרושים ולנסות להתקדם כמה שיותר. ככל שארגז הכלים שלכם יהיה גדול יותר, ככה תשפרו את הסיכויים לצלוח את התחרותיות בענף.

כיצד אפשר להתקדם בתחום של בניית אתרים?

המפתח להצלחה בענף בניית אתרים הוא להתעדכן בטרנדים ובטכנולוגיות העדכניות ביותר. במילים אחרות, אתם כל הזמן צריכים להמשיך ללמוד, ללמוד ועוד קצת ללמוד טכנולוגיות וטכניקות חדשות לבניית אתרי אינטרנט. כדי להיות בוני אתרים באמת איכותיים, חשוב להבין שהטכנולוגיה משתנה כל הזמן בקצב היסטרי, וכך גם ציפיות המשתמשים.

בשורה התחתונה, אתרי אינטרנט מעוצבים לרוב מתוך מחשבה על מטרה מסוימת, כך שתשומת לב לפרטים תעזור לכם ליצור עיצובים המותאמים לצרכי הלקוחות שלכם. שנית, ודאו שאתם מבינים את הסוגים השונים של טכניקות עדכניות לעיצוב אתרים. ישנם סוגים רבים ושונים של טכניקות עיצוב אתרים, והידיעה מה הם תאפשר לספק אפשרויות נוספות עבור הלקוחות. וכך בעצם מתקדמים בתחום, דואגים לספק שירות איכותי ועדכני. 

טיפים למי שרוצים להירשם לקורס בניית אתרי אינטרנט 

להירשם לקורס בניית אתרי אינטרנט הדרך הטובה ביותר ללמוד היא “לעשות”, ולכן קורסי בניית אתרי אינטרנט כל כך חשובים. מעבר לכך שהם ילמדו אתכם את הרקע התאורטי של בניית אתרים, תוכלו להעמיק רבות בחלק היישומי וכן לסיים את הקורס עם פרויקט גמר. וזה אולי הטיפ הכי חשוב שנוכל לתת לכם, מצאו מכללה שמבטיחה פרויקט גמר בסיום הקורס. 

כמו כן, אם אתם שוקלים קריירת בניית אתרים, אנחנו ממליצים ללמוד את התחום במכללה שמאפשרת קבלת סיוע במציאת עבודה ראשונה בתחום. ככה תוכלו לשפר משמעותית את הסיכויים שלכם להתפתח בתחום הזה. רק חשוב לשים לב, כדי לקבל את הסיוע המובטח לכם, רוב המכללות מציבות קריטריונים שיש לעמוד בהם. למשל, לסיים את הקורס בהצלחה אם פרויקט גמר שאושר על ידי המכללה. 

לא בטוחים אם קורס בניית אתרים הוא התחום שלכם? כנראה זה הזמן לקבל ייעוץ לימודים. 

האם אתם מצליחים לדמיין אפילו עסק קטן בלי שיש לו אתר אינטרנט? כמובן שניתן למצוא בודדים שכאלו, אבל מה הייתם חושבים על עסק שכזה שאין לו אתר? האם תפנו אליו או אל מתחרה שיש לו אתר מאיר פנים, המציג מידע, עשיר בתמונות, הסברים מאמרים וכד'? גם בעולם של רשתות חברתיות ופלטפורמות אחרות המשמשות להעביר מידע, עדיין אין תחליף לאתר אינטרנט איכותי.

חישבו רגע על הדרך שבה אתם מחפשים מידע. נגיד שאתם רוצים לרכוש ריהוט לחדר הילדים. האופציה הכמעט יחידה שלכם תהיה חיפוש בגוגל. אלא שגוגל סורק מאות אלפי אתרים באמצעות אלגוריתמים מיוחדים, מאות מתוכם עוסקים בריהוט לחדרי ילדים. איך התר שלכם יבלוט בין כולם? איך הוא יופיע בתוצאות הראשונות של מנוע החיפוש? 

נהוג לחשוב שאתרי אינטרנט הם רק עבור עסקים, ממש כמו שהצגנו לפני רגע אבל למעשה רוב אתרי האינטרנט אינם מיועדים עבור עסקים או מכירות. אתרי האינטרנט הם עבור תחומים מרכזיים לא פחות: סרטים, רשתות חברתיות, בידור, חדשות, אתרי מידע, אתרים ממשלתיים ואתרי חברות ציבוריות. ועוד ועוד. שפע האתרים הוא רב ובכל רגע ורגע נתון מתווספים לרשת עוד מאות חדשים. כל זה מוביל לכך שבניית אתרים נהפכה לעסק לכל דבר ועניין ואנשים כמו גם ארגונים מחפשי בוני אתרים איכותיים. בניית אתרים קורס איכותי, יכול לספק לכם מקצוע בתחום שלא מפסיק להתחדש ולהיות רווחי

לא רק מידע

הדבר הראשון שילמדו אתכם בכל בניית אתרים קורס הוא שאתר אינטרנט הוא לא רק דבר אחד. הוא לא רק מעביר מידע, משמש למכירות, מציג תמונות וסרטים, מציע אפשרויות חיפוש וכד'. בראש ובראשונה הוא משמש הפנים של הארגון או העסק והוא חלק מהתדמית שהוא מציג. ממש כמו פרסומת קבועה. הוא חייב למשוך אליו את הגולש אבל גם לספק עבורו חווית משתמש שתשאיר אותו כמה שיותר זמן בפנים (וכאן גם טמונות חלק מהתשובות שהצגנו למעלה, לגבי התיעדוף במנועי החיפוש) ותגרום לו לצרוך מידע מהאתר ואפילו טוב יותר, לרכוש מאיתנו כל "סחורה" שנציע בו.  לכן בעת לימודי בנית אתרים קורס חייב להכיל גם לימודי טכנולוגים על השפות, הקודים, העיצוב והפלטפורמות הטכנולוגיות השונות שיאפשרו בניית אתר איכותי ומתקדם אבל לא פחות חשוב לקיים למידה על התובנות והפסיכולוגיה של עולם השיווק, המידע ואופן הצגתו. 

בניית אתרים קורס שמעניק לך שלל כלים

ברמה הבסיסית, ניתן ללמד בניית אתרים קורס משולב או קורס המאפשר ללמוד טכניקות בניה שונות זו מזו. אתר אפשר לבנות מאפס. באמצעות כתיבת קוד, בשפות ייעודיות כמו JAVA SCRUPT, HTML ו-CSS ואחרות באמצעותן בונים את האתר באמצעות כלים ייעודיים שפיתחנו בעצמנו. בונה אתרים שכזה מכונה גם בונה אתרים FULL STACK והוא אחראי בעצם הן על מאחורי הקלעים של האתר ומערכת התפעול שלו, החיבור שלו לשרתים וכד' והן על הצד הקשור לחוויית המשתמש: הנראות, העיצוב, הפעולות שעל המשתמש לעשות וכד'. 

מנגד, יכול להיות בניית אתרים קורס העוסק בלימוד של פלטפורמות בניה וניהול אתרים קיימות. המוכרות ביניהן הן אלמנטור, וורדפרס ובמידה מסוימת גם Wix .  אלו מערכות מובנות, המאפשרות לנו לשלוט בכלים שכבר מישהו תכנת אותם ולבנות באמצעותן בצורה קלה ופשוטה אתר המותאם לנו, מתוך הסטים הקיימים (והמתפתחים כל העת). בניית אתרים קורס שכזה, קל הרבה יותר ומאפשר גם לכאלו שאין להם כל הכשרה בתכנות וכתיבת קוד וגם אינם רוצים להשקיע בלימוד שלהם, להתמקצע ולהגיע להישגים עצומים בתחום בניית האתרים, תוך הפגנת יצירתיות, חשיבה פורצת דרך ותובנות בתחום השיווק והעיצוב.

בנית אתרים קורס עם תוכן

קורס בניית אתרים כול עם כן גם את החלק הטכנולוגי אבל לא רק. חלק לא פחות חשוב הוא העיצוב והתוכן של האתר. לכן בניית אתרים קורס עוסק גם באפיון האתר, הבנת קהל היעד, חלוקה נכונה לקטגוריות, בנית עץ אתר וזרימה שלו ועוד ועוד תכנים, העוסקים בחוויה שירגיש הגולש באתר. חלק נוסף, גם הוא במידה מסוימת עוסק בתחום הטכני, הוא לא רק בניית האתרים אלא גם תחזק ושדרוג שלהם, כדי שהם ימשיכו להיות רלוונטיים מול התקדמות הטכנולוגיה המואצת.

בנית אתרים קורס מעשי

ניתן כמובן ללמוד שחיה בהתכתבות ובנית אתרים באמצעות תיאוריה בלבד. אבל התוצאות יהיו בהתאם. בסופו של דבר כמו במטבח, גם סוג של בניה בעת הבישול או האפיה, נדרשת התנסות מעשית. להתעסק עם המרכיבים והתוכנות והפלטפורמות השונות. כל זה חייב לבוא לכדי ביטוי במהלך בנית אתרים קוס איכותי. על התלמיד ללמוד באמצעות מדריכים, מורים ומרצים שכבר עובדים בתעשייה ויכולים ללמד אותו על הצד הפרקטי שלה.

יתרה מכך, עליו להתנסות בפועל בשלבים השונים של ה'מת אתר. לבנות בעצמו כמות רבה של אתרים במהלך הלימודים. דבר זה גם יסייע לו לבנות תיק עבודות שישמש ככרטיס הביקור שלו בעת ראיונות הקבלה לעבודה.

כל זה לא אומר שפלטפורמת הלמידה חייבת להיות פיזית. בפרפרזה נאמר שיש אתרי אינטרנט שמלמדים בנית אתרים קורס אונליין. יש כמובן יתרון גדול בלימוד בכיתה וכמובן שלימוד אונליין מרחוק לא מתאים לכל אחד אבל יש גם יתרונות בלמידה מרחוק, כמו חסכון בזמן, חסכון בכל ההתנהלות של ההגעה למרחב הפיזי (נסיעות, חניות וכד') וכמובן חיסכון כספי.

חשוב לזכור, לרוב יציג בניית אתרים קורס בסיסי בלבד. ברשת עצמה יש כל כך הרבה חומר העשרה, אותו ניתן ללמוד לבד (בחינם או בתשלום) ושיאפשר לכם להעמיק ולהעשיר ידע כמו גם לרכוש כלים חדשים. כמו עולם אתרי האינטרנט, לידע הזה אין סוף, גם לא ליכולות המימוש שלו.

המרכז ללימוד והשמה בהייטק
המרכז ללימוד והשמה בהייטק

הכירו את מרכז ללימוד והשמה בהייטק. המרכז ללימודים נוסד במטרה להביא השכלה איכותית לכולם. בכל זמן ומכל מקום.

חייגו לייעוץ לימודים חינם

אהבתם? שתפו פוסט זה!
התקשרו עכשיו!
רוצים ללמוד ולהשתלב בעבודה בהיי טק? השאירו פרטים!