קורס הגנת סייבר

 רוצים ללמוד ולהשתלב בעבודה בהיי טק?
השאירו פרטים או חייגו

תוכן עניינים

קורס הגנת סייברהעולם הווירטואלי מביא למצבים שונים ממה שהכרנו עד היום. תחום לוחמת הסייבר הוא אחד התחומים המתפתחים והחשובים ביותר בשנים האחרונות. על ידי הגנת סייבר ניתן להגן מפני התקפות על גופים שונים באמצעים משוכללים ומתוחכמים. קורס הגנת סייבר מתאים לכל מי שיש לו רקע וידע טכני ולמי שמגיע מענפי המודיעים והממשל השונים. מדובר בקורס יעיל וחשוב שיכשיר את הסטודנטים במקצוע מאתגר ומרתק במיוחד. על קורס הגנת סייבר נרחיב במאמר הבא. 

 

מה זה קורס הגנת סייבר?

קורס הגנת סייבר הוא קורס מעמיק ומקיף מאוד שמצריך הבנה רבה, ידע מעמיק ויכולות אנליטיות ומקצועיות רבות. קורס הגנת סייבר הוא קורס הנלמד במגוון תחומים ומתחלק לפי נושאי התמחות שונים. ענף הסייבר כולל מגוון היבטים בהם לוחמת סייבר, הגנת סייבר, התקפות המותאמות לתחום, האקינג ועוד. על התחומים הללו נלמדים בקורסי הסייבר השונים בנושאי התמחות שונים. 

במרבית מקורסי הסייבר יש צורך בניסיון מעשי רב ובהיכרות מעמיקה עם מערכות הפעלה ופיתוח תוכנה. פעמים רבות תנאי הקבלה יכללו התמחות במערכות אבטחת מידע, ידע ניכר במערכות Linux ו – Windows וכן ידע בשפות תכנות שונות. יש לקחת בחשבון שאנשים ללא ניסיון או רקע בתחום שיהיו מעוניינים בלימודי הגנת סייבר יצטרכו לבצע לימודי השלמה כמו מכינה וכדומה. 

האורך של קורס הגנת סייבר הוא לא קבוע והוא משתנה בין מוסד למוסד. רוב הקורסים נמשכים בין חצי שנה לשנה. עם זאת קיימים קורסים ארוכים יותר או קצרים יותר.

מה לומדים בקורס הגנת סייבר?

כפי שציינו, קורסי סייבר נלמדים במגוון תחומים ומתחלקים לנושאי התמחות. ריכזנו לכם מספר נושאי לימוד לדוגמא בקורסי סייבר השונים- 

  • פשעי סייבר
  • איומים בתחום
  • תשתיות לאומיות
  • האקרים והאקינג
  • משמעותה של לוחמת סייבר
  • קבוצות טרור
  • אבטחת סייבר
  • אסטרטגיות הגנה בעולם הסייבר

ועוד מגוון נושאים מרתקים במיוחד. 

 

מה החשיבות בקורס הגנת סייבר?

העולם של היום הוא עולם ממוחשב. אפילו רבות מהמלחמות של היום מתנהלות באמצעות טכנולוגיה ומחשבים. התפתחות הטכנולוגיה הובילה לאפשרויות לוחמה רבות, משוכללות ומפחידות מאוד. מדובר בתחום לוחמת המידע המתרחש במרחבים ממוחשים ומרחבים ווירטואליים ברשת האינטרנט. לוחמת מידע מתבצעת על ידי אמצעים טכנולוגיים שונים ומורכבים. עיקר הלוחמה הוא לחדור למערכות ממוחשבות של גופים שונים. השם הנפוץ של לוחמת מידע הוא למעשה לוחמת סייבר וניתן להבחין ביותר ויותר מתקפות של האקרים וארגוני פשע שונים. מתקפות סייבר יכולות להיות על מדינות, על ארגונים ועל עסקים. בהתאם לכך, ההגנה הנדרשת על לוחמת סייבר צריכה להשתכלל גם היא. קורס הגנת סייבר הוא קורס בתחום לוחמת המידע. 

 

תנאי הקבלה לקורס הגנת סייבר

אחת השאלות הנפוצות בנוגע לקורס הגנת סייבר היא מה תנאי הקבלה לקורס. קשה לענות על כך באופן חד משמעי מאחר שתנאי הקבלה משתנים בין מוסד למוסד, בין קורס לקורס ואף מעת לעת. רבים מקורסי הגנת סייבר מתאימים גם למתחילים מחוסרי רקע בתחום. לקורסים אלה ניתן להתקבל גם ללא ניסיון מקצועי באבטחת מידע. בדרך כלל תנאי הקבלה לקורסים אלה יהיו 12 שנות לימוד לפחות והיכרות עם עבודה בסביבת מחשב. ישנם מקרים בהם העדיפות תהיה לבעלי ניסיון בסיסי בתכנון ובמחשוב. שימו לב שישנם מקרים בהם יבצעו מבחני מיון לבדיקת ההתאמה לקורס ולעתים יבצעו גם ראיונות אישיים. 

יש לקחת בחשבון כי חלק מקורסי הגנת סייבר מיועדים לבעלי ניסיון קודם בתחום או לעובדים בהייטק בעלי ידע מתאים בתכנות ובאבטחת מידע. במקרים כאלה, תנאי הקבלה לקורסים אלה יהיו על בסיס הוכחה של הרקע במקצועי בתחום. לשם כך יתבצעו בחינות הערכה או הצגה של קורות חיים. 

 

מתכונת הלימוד בקורס הגנת סייבר

בקורס הגנת סייבר ניתן לבחור בין קורסים פרונטליים לקורסים מקוונים. גם בין הקורסים המקוונים יכולה להיות בחירה בין קורסים המתקיימים בשידור חי לבין קורסים המתבססים על צפייה בשיעורים מוקלטים מראש. ההבדל המרכזי בין האפשרויות הללו הוא בזמינות לסטודנטים. סטודנט שיבחר ללמוד מהבית בקורסים מקוונים יוכל לבחור במסלול לייב שיצריך ממנו להיות פנוי בשעות השיעור ולהתקדם עם הקצב של הכיתה ושל המורה. לעומת זאת סטודנט שיצטרך זמינות וגמישות רבה יותר יוכל לבחור במסלול השיעורים המוקלטים, לצפות בשיעורים בהתאם לצרכים שלו ולתכנן את קצב ההתקדמות שלו בהתאם. 

ברוב המסלולים המשתתפים יתרגלו את הכלים הנלמדים בפועל על ידי תרגילים שונים. במקרים מסוימים יהיו מערכות סימולציה בהן ניתן להתנסות באופן פרקטי בהתמודדות עם מצבים מהעשייה המקצועית. 

 

איפה כדאי ללמוד קורס הגנת סייבר

אז אתם רוצים ללמוד קורס סייבר אך אינכם יודעים איפה כדאי ללמוד. מדובר בשאלה חשובה מאחר שבחירת מוסד הלימודים עלולה להשפיע על הלימודים. למעשה קיימים מוסדות לימוד רבים המציעים תוכניות לימוד שונות בתחום הסייבר. הבחירה במוסד הלימודים צריכה להיעשות בהתאם למספר שיקולים שונים. 

  • מקום מגורים- אחד השיקולים הראשונים הוא מקום המגורים. מומלץ לבחור במוסד לימודים שקרוב למקום המגורים שלכם. קיימים מוסדות לימודים רבים בכל הארץ, מהצפון ועד הדרום. לכן, חשוב לבחור מקום שיהיה לכם קל להגיע ממנו ואליו הביתה ושלא תבזבזו זמן רב בדרכים, במקום להשקיע בלימוד למבחן לדוגמא. 
  • שעות הלימוד- שיקול חשוב נוסף הוא מה שעות הלימוד. אם אתם מתכננים לשלב את הלימודים עם עבודה חשוב לבחור בשעות לימוד שיתאימו לכם. לדוגמא, אם אתם עובדים בבוקר בחרו במקום לימודים שניתן ללמוד בו בערב. אם אתם מבררים על מוסד שמציע לימודי בוקר בלבד תהיה לכם בעיה לשלב את הלימודים ולכן יש לקחת זאת בחשבון. 
  • תנאי הקבלה- עוד שיקול חשוב שיש לקחת בחשבון בבחירת מוסד הלימודים הוא תנאי הקבלה למוסד. כפי שציינו קיימים מוסדות לימוד רבים ובחלק מהם יכולים להיות תנאי קבלה גבוהים במיוחד. אם אתם לא מתאימים לאחד בגלל תנאי הקבלה בו תוכלו לברר על מוסד לימודים אחר אליו תוכלו להתאים. כמובן שתמיד ניתן לעשות מאמצים ולהתקבל למוסד היוקרתי ביותר, אך קחו בחשבון שקורס סייבר יהיה בדרך כלל זהה ברוב מוסדות הלימוד ואם תהיו טובים במה שתעשו אתם תקבלו עבודה בלי קשר ליוקרתיות של המוסד בו למדתם.  

קורס הגנת סייבר באופן מקוון

כפי שציינו, בחלק ממוסדות הלימוד ניתן ללמוד קורסי סייבר באופן מקוון. כך ניתן ללמוד מהבית במסלולים גמישים שמתאימים לאנשים רבים. קיימים מסלולים הכוללים לימודי לייב בהם ניתן להשתתף בשיעור באופן פעיל. לעומת זאת, קיימים מסלולים בהם השיעורים מוקלטים ואין צורך בהשתתפות פעילה בשיעור. קורסים הכוללים שיעורים מוקלטים מתאימים במיוחד לאנשים שעובדים ואין להם זמן להיות בשיעור בלייב. 

קורסי הגנת סייבר מקוונים מתאימים למי שרוצה ללמוד במסלול גמיש בלי הצורך לצאת מהבית. קורסי סייבר מקוונים מתאימים לאנשים עובדים, לבעלי משפחות ולכל מי שמעוניין ללמוד מהבית. 

 

אפשרויות התעסוקה לאחר קורס הגנת סייבר

לבוגרים של קורס הגנת סייבר נפתחות אפשרויות תעסוקה רבות במיוחד. כיום קיים ביקוש רב לאנשי מקצוע בתחום הסייבר. הסיבה לכך היא שקיימת עלייה בהיקף התקיפות הקיברנטיות בארץ ובעולם, אשר מביאות לפגיעות משמעותיות בבתי עסק וארגונים גדולים.

אפשרויות התעסוקה המוצעות לבוגרי הקורסים כוללות תפקידים כמו מיישמים, מגנים, אנליסטים, עובדי בדיקות חדירות, יועצי אבטחת מידע ועוד. בסוף קורסי סייבר ניתן להשתלב בתור אנליסט במרכז SOC, יועץ בתחום אבטחת המידע, Penetration tester ועוד תפקידים רבים ומגוונים.  

המרכז ללימוד והשמה בהייטק
המרכז ללימוד והשמה בהייטק

הכירו את מרכז ללימוד והשמה בהייטק. המרכז ללימודים נוסד במטרה להביא השכלה איכותית לכולם. בכל זמן ומכל מקום.

חייגו לייעוץ לימודים חינם

אהבתם? שתפו פוסט זה!
התקשרו עכשיו!
רוצים ללמוד ולהשתלב בעבודה בהיי טק? השאירו פרטים!