הכנה לראיון עבודה בהייטק

 רוצים ללמוד ולהשתלב בעבודה בהיי טק?
השאירו פרטים או חייגו

תוכן עניינים

הכנה לראיון עבודה בהייטקראיון עבודה בהייטק עשוי להיות מלחיץ, בלשון המעטה, וזו הסיבה העיקרית לכך שצריך להתכונן היטב לראיונות אלו. תהליך הריאיון השתנה עם הזמן וכולל כיום יותר מסתם פגישה אישית. למעשה, רוב החברות ידרשו להשלים בקשה מקוונת ואפילו מבדקים לפני קביעת ראיון אישי.

הכנה לראיון עבודה בהייטק היא שלב חשוב בתהליך מציאת עבודה חדשה. לא משנה עד כמה הגיוניים, לוגיים ואנליטיים אתם, וכמה טוב אתם יכולים לחשוב מחוץ לקופסה, הכנה תהיה בד"כ הכרחית. הדבר האחרון שאתם רוצים זה ללכת "על עיוור" לראיון ולהבין שהפתיעו אתכם בכל מיני שאלות, שהובכתם, שלא ידעתם כיצד לענות לשאלות מסוימות וכולי. חשוב להתכונן לראיון מראש כדי שתדעו למה לצפות ואילו שאלות יישאלו במהלכו. אז, היכן מתחילים? 

מה כוללת הכנה לראיון עבודה בהייטק? 

תהליך הכנה לראיון עבודה בהייטק כולל, בין היתר, את חקר החברה, התעשייה והנושא הכללי של הריאיון. תהליך זה כולל גם תרגול תשובות לשאלות שעלולות להישאל במהלך הריאיון, ובמקרים רבים יהיה כדאי לקבל סיוע מחברה או יועצים המספקים את השירות הזה של ההכנה. זאת, כי הם יכולים לעזור לכם בהכנה ולתת לכם משוב על התשובות שאתם מתכננים לספק בריאיון שלכם.

בתוך כך, השלב הראשון בהכנה לראיון עבודה בהייטק הוא לחקור את החברה והתפקיד שאתם מייעדים את עצמכם אליו. זה ייתן לכם מושג על תרבות, סוג ואופי החברה, מה היא מחפשת ואילו כישורים נדרשים לסוג התפקיד שלכם. השלב הבא הוא להתמקד בקורות החיים שלכם, ולוודא שהם מדגישים את הכישורים והניסיון שלכם בצורה הכי מדויקת ונכונה.

תזונה, כושר גופני, ראיון עבודה בהייטק ומה שבין לבין 

זה אולי נשמע כמו מדד מעט שונה, ולעיתים שוכחים לדבר על זה, אבל זה הגיוני כשחושבים על זה. אנשים שאינם ניזונים נכון או נמצאים במצב ירוד מבחינה בריאותית או פיזית, עשויים להיות מועמדים עם סיכויי התקבלות נמוכים. 

גורמים אלו יכולים להוביל לכך שהעובד לא יוכל להתמקד או להתרכז במה שהוא או היא עושים – מה שיהיו לו השלכות שליליות על הביצועים שלהם בעבודה ועל הארגון. לפיכך, הקפידו להיראות רעננים, הקפידו לאכול ארוחת בוקר לפני הריאיון, בצעו אולי כמה סטים של פעילות גופנית לפני הריאיון, ובגדול, השתדלו להיראות ולהרגיש במיטבכם. 

כיצד מתכוננים לראיון עבודה בהייטק? 

קודם כל, אם מדובר על הכנה לראיון עבודה בהייטק, חשוב להבין כי שאלות הריאיון תמיד ישתנו בהתאם לסוג משרת ההייטק שאליה אתם מגישים מועמדות. אך יחד עם זאת, ישנן כמה שאלות נפוצות שאתם יכולים לצפות להן במהלך ראיון עבודה בכל תחום, לרבות ההייטק. 

כדי למנוע מצב של אי-יכולת לענות על שאלה כזאת או אחרת, תעשו את המחקר שלכם מראש. למשל, דעו כמה שיותר על החברה לפני שאתם נכנסים לראיון, תבינו את המבנה הארגוני שלה אם אפשרי, דעו במה החברה מתמחה ועוד. 

ולא פחות חשוב, תתרגלו מענה על אותן שאלות נפוצות כגון: "למה אתם רוצים את העבודה הזו?" או "מהי החולשה הגדולה ביותר שלכם?". ובהתאם לסוג התפקיד אליו אתם מגישים מועמדות, קחו בחשבון כי בראיון עבודה בהייטק לעיתים תתבקשו לפתור בעיות מורכבות ולענות על שאלות שמצריכות הבניית פתרונות שונים.

להתמודד נכון עם לחץ לפני ריאיון בהייטק

אין ספק בכלל, הלחץ לפני ראיון עבודה בהייטק יכול להיות אינטנסיבי. בתוך כך, הכנה לראיון עבודה בהייטק חייבת לכלול אימון בדרכים ושיטות שונות לניהול סטרס ולחצים. הטיפ הראשון שלנו שוב מתמקד בהכרת החברה כמה שיותר. ככל שיהיה לכם יותר מידע על הארגון, ככה תוכלו לנסות להישאר רגועים יותר. 

ודבר נוסף הוא, להתלבש בהתאם וכראוי. תראו למראיין שאתם מכבדים את עצמכם, את המעמד של הריאיון ואת הזמן של המראיין (ושלכם). ומעבר לכך, תמיד השתדלו להגיע מוקדם, ותנו לעצמכם מספיק זמן למצוא חניה כדי שלא תרגישו ממהרים או לחוצים כשמגיע הזמן לראיון. אגב, זה רלוונטי במיוחד אם הריאיון נקבע בתל אביב או חיפה או ערים גדולות ופקוקות אחרות. אל תמצאו את עצמכם מתברברים עם חניה ואולי אפילו מגיעים באיחור ומתנשפים לריאיון. זו טעות קריטית שכנראה תעלה לכם במשרה. 

מה הגישה המומלצת במהלך ריאיון עבודה בהייטק? 

אם אתם עדיין תוהים מה הכנה לראיון עבודה בהייטק כוללת, אז בראש ובראשונה, אתם צריכים לישון טוב לפני הריאיון. שינה טובה תעזור להפחית את החרדה ולהעלות את רמות האנרגיה שלכם במהלך הריאיון, את רמת הריכוז והקשב. ועד כמה שאתם יכולים, היו בטוחים בעצמכם ובמי שאתם. דעו שאם אתם מרגישים בטוחים, זה בא לידי ביטוי בשפת הגוף, בטון הדיבור ובהבעות הפנים שלכם. 

אל תיכנסו לריאיון כאילו אתם מתנת האלוהים לעולם ההייטק, אל תרגישו זחוחים. דעו שאתם חכמים, אנשי-שיח, רגישים חברתית, או התרכזו בכל תכונה אחרת שמהווה אצלכם יתרון. תזכירו לעצמכם שיש לכם המון מה ללמוד בעולם ההייטק, וזו הסיבה לכך שאתם מגישים מועמדות לתפקיד. אם תיכנסו בגישה כזאת, שנחשבת גישה סקרנית, צנועה ומחוברת למציאות, זה יתבטא באופן בו אתם מציגים את עצמכם במהלך הריאיון. במילים אחרות, השתדלו להיות כמה שיותר מחוברים לעצמכם, ל-CENTER שלכם.  

ה-"כרונולוגיה" של ריאיון עבודה בהייטק

כאשר מדברים על הכרונולוגיה של ריאיון עבודה בהייטק, מתכוונים לכך שיש מבנה מסוים ברוב המקרים. למשל, המראיין כמעט תמיד ישאל בתחילת הריאיון עליכם, ירצה לקבל רושם ראשוני עליכם. כאשר המראיין יבקש ממכם לספר קצת על עצמכם, הנטייה של רוב האנשים היא להתחיל מהניסיון הקודם שלהם, לעיתים אנשים גם מדברים על עבודות משנים אחורה. זו טעות, מומלץ להתחיל מההווה. 

תתחילו עם מה שאתם עושים היום, מה עשיתם לאחרונה ודברו על מקום העבודה האחרון שלכם. לאחר מכן, ספרו על העבר שלכם, על ניסיון קודם ועל מה שהביא אתכם לעסוק במה שאתם עוסקים בו כיום. לאחר שתסיימו להציג את עצמכם, המשיכו לדבר על השאיפות העתידיות שלכם, אבל בקצרה. אל תפליגו למחוזות הדמיון, אף מראיין לא ירצה להתחיל לשמוע על הפנטזיות שלכם להקים חברת הייטק. הראו שאתם יכולים להיות נאמנים לארגון שאליו אתם מגישים מועמדות, אל תראו שאתם נאמנים בעיקר לפנטזיות האישיות שלכם. מה עוד חשוב לדעת על הכנה לראיון עבודה בהייטק? בואו נדבר על ייעוץ מקצועי. 

ייעוץ מקצועי הכולל הכנה לראיון עבודה בהייטק

ייעוץ מקצועי הכולל הכנה לראיון עבודה בהייטק יכול להינתן ע"י אנשי מקצוע שונים, כאשר מאמן אישי או מאמן עסקי יהיו מצוינים, אבל אפשר גם להסתייע בעובדי הייטק שמכירים את התחום. מאמן אישי הוא בחירה טובה עבור אנשים שרוצים להתכונן לראיון הייטק, כי היועצים יכולים לעזור לכם ללמוד איך לתקשר בצורה יעילה יותר, כיצד לכתוב קורות חיים יעילים, כיצד לענות נכון על שאלות נפוצות בריאיון עבודה ועוד. 

במילים אחרות, מאמן עסקי או מאמן אישי ילמדו אתכם איך “למכור את עצמכם” נכון, ואיך להציג את הכישורים שלכם באופן שיהפוך אתכם לאטרקטיביים יותר כשכירים. אם אתם מעוניינים לקבל ייעוץ אישי לפני ריאיון עבודה בהייטק, ההמלצה שלנו היא לקבל את העזרה ממישהו או מישהי שמכירים את התחום שלכם. בין אם מדובר על יועץ עסקי, אישי או חברת ייעוץ אחרת, ודאו כי הגורמים המייעצים מכירים את התפקיד שאליו אתם מגישים מועמדות. 

ראיון עבודה בהייטק ובכלל הוא אחד השלבים הקריטיים בקבלה לעבודה. התהליך לעבודה בהייטק כולל מספר ראיונות עבודה ומחייב אתכם להגיע מוכנים. בשנים האחרונות, כאשר התחרות על מועמדים בהייטק נמצאת בשיאה- ככל שהמועמד יגיע מוכן יותר לראיון העבודה כך הסיכוי שלו לקבל את המשרה עולה. על ראיון עבודה בהייטק וטיפים כדי לבצע אותו נכון נרחיב במאמר הבא.

ראיון עבודה בהייטק – הגיעו מוכנים

על מנת לצלוח ראיון עבודה בהייטק חשוב מאוד להגיע מוכנים לראיון. על מנת להיות מוכן לראיון יש לפנות זמן בימים שלפניו ולהתכונן. לשם כך חשוב קודם כל להכיר את החברה בה אתם הולכים להתראיין. התעמקו בפעילות החברה, קראו כתבות והמלצות של עובדים באתרים שונים, חפשו ביקורת ונסו להבין את הערכים של החברה. לדוגמא, אם החברה מחפשת עובדים עם כישורים חברתיים אתם יכולים להדגיש זאת בראיון העבודה.

כמו כן, חשוב מאוד לדעת מה התהליך שלפניכם. בדרך כלל קבלה למשרה בהייטק כוללת סדרת ראיונות אצל דרגים שונים ומי שעובר ראיון אחד יוכל להמשיך לשני וכן הלאה, עד שיתקבל לעבודה. חשוב להתכונן לשלבים השונים לקבלה לחברה על מנת לצלוח אותם.

בנוסף, על מנת לעבור ראיון עבודה בהייטק חשוב מאוד להכיר את התפקיד אליו אתם מתראיינים לפרטי פרטים. בדרך כלל הריאיון יכלול שאלות רבות וספציפיות על המערכות והטכנולוגיות בהן אתם עובדים.

ראיון עבודה בהייטק – השלבים השונים

כפי שציינו, בדרך כלל על מנת להתקבל לעבודה בהייטק יהיו מספר ראיונות אצל דרגים שונים. ריכזנו לכם את המידע הדרוש על השלבים השונים-

  • ראיון ראשון- בדרך כלל הריאיון הראשון יתנהל מול ראש צוות או עמית לצוות ויבדוק התאמה ראשונית. בראיון זה יבחנו את הרמה הבסיסית של המועמדות ואם קיים קליק איתו. במסגרת הריאיון הראשון ישאלו על הרקע המקצועי על המועמד ויסבירו לו מידע כללי על התפקיד ועל המבנה הארגוני.
  • ראיון שני- מי שעבר את הריאיון הראשון, יגיע לריאיון נוסף עם מנהל בדרג גבוה יותר. הריאיון השני הוא קריטי מאחר שבו עליכם להרשים מנהל בכיר. בדרך כלל ראיון זה יכלול ידע טכני ומקצועי ויש להתכונן אליו מראש.
  • ראיון שלישי- מי שעבר את הריאיון השני, יגיע לראיון נוסף עם מנהל מחלקה בכיר יותר. מטרת הריאיון השלישי היא לאשר שהמועמד מתאים לתפקיד ברמה המקצועית והאישיותית והאם הוא עונה על הדרישות של התפקיד.
  • ראיון רביעי- מי שעבר את הריאיון השלישי, יגיע לראיון נוסף עם מחלקת משאבי אנוש. מטרת הריאיון הרביעי היא להבין האם המועמד מתאים הן לתפקיד והן לחברה מבחינת אופי ומרקם חברתי. ראיון זה חשוב לא פחות ויש להגיע אליו מוכנים לענות על שאלות כמו "מה מושך אותך לעבוד פה" וכדומה.

בדרך כלל מי שעבר את הריאיון הרביעי עם מחלקת משאבי אנוש יתקבל לעבודה ויקבל חוזה בו ידונו על השכר ועל התנאים השונים. יש לקחת בחשבון שבחברות רציניות כמו גוגל לדוגמא יכולים להיות 6 או 7 שלבים.

ראיון עבודה בהייטק- ראיון בזום

תקופת הקורונה פתחה לפנינו את אפשרויות הזום. מאחר שלא היה ניתן לצאת מהבית אנשים רבים חיפשו אלטרנטיבה לשיחות עסקיות וכך הזום השתלב בחיינו. כיום, למרות שהקורונה כבר לא מגבילה אותנו, הזום השתרש לתחומים רבים וכך גם לראיונות העבודה. כיום, רבים מראיונות העבודה מתבצעים בזום. על מנת לעבור ראיון עבודה בהייטק בזום חשוב מאוד לייצר סביבה שקטה, מסודרת ונוחה. לשם כך השתיקו התראות כמו מיילים או וואטסאפ על מנת שלא יסיחו את דעתכם. כמו כן, חשוב שהריאיון יתבצע בחדר סגור ללא הפרעות של ילדים או בעלי חיים. לפני הריאיון הכינו את המצלמה ואת סביבת החדר כך שלא תצטרכו להתעסק בכך במהלך הריאיון. כמו כן, למרות שאתם בבית חשוב להתלבש יפה ולכבד את המעמד.

ראיון עבודה בהייטק- שאלות נפוצות

בראיון עבודה בהייטק בדרך כלל יש מספר שאלות נפוצות שסביר מאוד שיישאלו אתכם. ריכזנו לכם את המרכזיות בהן-

  1. למה אתם רוצים לעבוד דווקא אצלנו?

על מנת לענות על השאלה השתמשו במחקר שעשיתם על החברה ומה עניין אתכם בה. לדוגמא אם קראתם שהחברה יציבה או שמדובר בחברה בינלאומית, או אם הטכנולוגיה של החברה מעניינת אתכם. בשאלה זו יש לענות בצורה חכמה ולפרגן לחברה.

  1. מדוע עזבתם את העבודה הקודמת?

מטרת השאלה הזו היא לבדוק איזו סביבת עבודה מתאימה לכם והאם תוכלו להשתלב ברצינות בעבודה. כאשר אתם עונים על השאלה הזו חשוב מאוד להבדיל בין אלמנטים שרלוונטיים לתפקיד. חשוב לא להיכנס לעניינים חברתיים, לא לדבר בצורה לא יפה על הבוס או על החברה הקודמת ולהתייחס רק לדברים שרלוונטיים לתפקיד. לדוגמא, תוכלו להגיד שבחברה הקודמת עבדו עם תוכנה X ובחברה זו עובדים עם תוכנה Y שמעניינת אתכם יותר.

  1. מה מאתגר אתכם?

בשאלה זו המטרה היא לבדוק כמה המשרה מעניינת אתכם. כאן פרטו נקודות שבאמת מסקרנות ומאתגרות אתכם כמו לדוגמא עבודה על טכנולוגיה חדשה.

  1. איפה תהיו בעוד X שנים?

מטרת השאלו הזו היא לבחון מה השאיפות שלכם מהמשרה ולוודא שאתם לא באים לתקופה קצרה על מנת לצבור ניסיון. כאשר אתם עונים על שאלה זו אמרו שאתם מעוניינים להתקדם בתפקיד ואף להתפתח לתפקידים נוספים בחברה.

  1. הצלחה וכישלון של התפקיד הקודם

פעמים רבות בראיון עבודה בהייטק יבקשו מכם לציין הצלחה וכישלון בתפקיד הקודם. מטרת השאלה היא לבדוק האם אתם פתוחים לביקורת וכיצד אתם מתמודדים עם הצלחות וכישלונות. חשוב מאוד לענות ברצינות ולציין הצלחה וכישלון, ולא להגיד לא היו לי כישלונות. חשוב לא להשאיר כישלון ללא פתרון אלא להסביר כיצד התפתחתם ומה למדתם מהכישלון להמשך העבודה.

ראיון עבודה בהייטק – טיפים נוספים

מלבד למה שציינו עד עתה, יש מספר טיפים נוספים שיכולים לעזור לכם לצלוח ראיון עבודה בהייטק-

  • אל תאחרו- אחד הדברים החשובים בראיון עבודה בהייטק הוא להגיע בזמן. גם אם יש פקקים וגם אם אין חניה, צאו מספיק זמן לפני ועשו הכל על מנת לא להגיע באיחור. מומלץ אפילו להגיע לפני הזמן ולא להגיע ברוח סערה. כך תוכלו לנשום לפני הראיון ולהגיע נינוחים ורגועים.
  • הישירו מבט למראיין- מדובר בטיפ בסיסי וחשוב במיוחד. ראיון עבודה הוא דו כיווני. כמו שבוחנים אתכם אתם בוחנים את העבודה והאם אתם מעוניינים לעבוד בה. אל תהיו לחוצים ואל תפחדו להישיר מבט למראיין. כאשר לא מישירים מבט יוצרים רושם רע ולכן הראו ביטחון והישירו מבט למראיין.
  • שאלו שאלות- בדרך כלל בסוף הריאיון ישאלו אתכם אם יש לכם שאלות. מומלץ לשאול ולהעלות נושאים שעדיין לא עלו. הכינו מראש שאלות שמעניינות אתכם על החברה ועל התפקיד וכך תראו עניין מצידכם.
  • תנו למראיין להוביל- בראיון עבודה בהייטק ובכלל המראיין הוא המוביל והוא מנהל את הריאיון. לא משנה אם ישבתם בכיסא המראיין בעצמכם, דעו להיות מרואיינים ואל תנסו להשתלט על הריאיון.
  • מינון- כאשר אתם עונים על שאלות הפרמטר החשוב ביותר הוא המינון. דעו לענות יותר מכן ולא אך אל תגזימו ודעו מתי לעצור. חשוב לענות ישר ולעניין ולהיות קשובים למראיין ולשפת גופו.
  • תודה- לבסוף אמרו תודה והודו למראיין על הזמן שהשקיע.

ראיון עבודה הייטק

מחפשים עבודה בהייטק? אחד השלבים הקריטיים להתקבל לעבודה הוא ראיון העבודה. לפני קבלת עבודה בהייטק יש לעבור מספר ראיונות עבודה בהצלחה. ככל שתגיעו מוכנים יותר כך הסיכוי שתקבלו את המשרה יעלה. על כך נרחיב במאמר הבא. 

ראיון עבודה הייטק- דגשים חשובים

אז אתם לקראת ראיון עבודה ואתם רוצים להיות בטוחים שתצלחו אותו ותתקבלו לעבודה. לשם כך חשוב מאוד להגיע מוכנים לראיון. פנו את הזמן בימים שלפני הראיון והתכוננו אליו. הכירו את החברה בה אתם מתראיינים, התעמקו בפעילות שלה וקראו המלצות או ביקורות על ההתנהלות שלה. על ידי התעמקות כזו תוכלו להבין מה החברה מחפשת ולהדגיש זאת בראיון. 

חשוב מאוד לדעת מה התהליך הצפוי לכם עד לקבלת המשרה. בדרך כלל חברות הייטק כוללות סדרת ראיונות אצל דרגים שונים ולכן חשוב להתכונן לשלבים השונים על מנת לצלוח אותם. שימו לב שאתם מכירים את התפקיד אליו אתם מתראיינים לפרטי פרטים. 

חשוב מאוד לא לאחר לראיון. צאו בזמן על מנת להגיע בזמן, גם אם יש פקקים או קשה למצוא חניה. הגיעו נינוחים והישירו מבט למראיין על מנת ליצור רושם טוב ולהראות ביטחון. חשוב לזכור שכמו שבוחנים אתכם אתם בוחנים את החברה והאם אתם מעוניינים לעבוד בה. בנוסף, חשוב לשאול שאלות ולהעלות נושאים שעדיין לא עלו אך לא להשתלט ולתת למראיין להוביל. חשוב מאוד לדעת לענות יותר מכן ולא אך לא להגזים בתשובות שלו. ענו ישר ולעניין והיו קשורים למראיין ולשפת הגוף שלו. לבסוף, חשוב להגיד תודה למראיין. 

ראיון עבודה הייטק- שלב ראשון

כפי שציינו, ראיון עבודה בהייטק כולל מספר שלבים בהם יהיה עליכם להתראיין אצל הדרגים השונים. השלב הראשון בדרך כלל יכלול ראיון מול ראש צוות או עמית לצוות. בשלב הראשון, מטרת הראיון תהיה לבדוק התאמה ראשונית לתפקיד ולחברה עצמה. בראיון יבחנו את הרמה הבסיסית של המרואיין והאם יש חיבור איתו. בדרך כלל בשלב זה יישאלו את המרואיין על הרקע המקצועי שלו ויסבירו לו מידע כללי על התפקיד ועל המבנה הארגוני של החברה. 

ראיון עבודה הייטק- שלב שני

השלב השני מיועד למי שעבר את הריאיון הראשון. בשלב זה המועמד לעבודה יגיע לריאיון נוסף שיתנהל מול דרג גבוה יותר. הריאיון השני, מתנהל מול דרג בכיר ולכן הוא קריטי במיוחד. עליכם להרשים מנהל בכיר ולהראות ידע ומקצועיות. בדרך כלל בריאיון זה ישאלו שאלות על ידע טכני ומקצועי. חשוב מאוד להתכונן לריאיון זה מראש. 

ראיון עבודה הייטק- שלב שלישי

מי שעבר את הריאיון השני, יגיע לשלב השלישי. בשלב זה יתנהל ראיון נוסף עם מנהל מחלקה בכיר יותר. מטרתו של הריאיון השלישי היא לאשר שהמועמד למשרה אכן מתאים לתפקיד הן מבחינה מקצועית והן מבחינה אישיותית. בריאיון זה יבחנו האם המועמד עונה על כלל הדרישות השונות של התפקיד אליו מתמיין. 

ראיון עבודה הייטק- שלב רביעי

השלב הרביעי ובדרך כלל גם השלב האחרון יהיה ריאיון נוסף עם מחלקת משאבי אנוש. כמובן ששלב זה מיועד רק למי שעבר את הריאיון השלישי. בריאיון הרביעי, מחלקת משאבי אנוש תבחן האם המועמד מתאים לתפקיד ובמיוחד לחברה מבחינת האופי והמרקם החברתי שלה. מדובר בריאיון חשוב במיוחד וחשוב להגיע מוכנים. בדרך כלל בריאיון זה ישאלו שאלו כמו "מה מושך אותך לעבוד פה" וכדומה. מי שיעבור את הריאיון הרביעי יתקבל לעבודה ויקבל חוזה. בחוזה ניתן לדון על השכר ועל התנאים השונים של המשרה. חשוב לקחת בחשבון שככל שהחברה גדולה ורצינית יותר כך יכולים להיות יותר שלבים. לדוגמא בגוגל יכולים להיות 6 או 7 שלבים. 

ראיון עבודה הייטק- זום

מאז תקופת הקורונה, הזום השתרש לתחומים רבים וכך גם לראיונות עבודה. כיום, אחת האפשרויות לביצוע ראיון עבודה להייטק היא בזום. במצב כזה, חשוב לייצר סביבה שקטה, מסודרת ונוחה לביצוע הראיון. בצעו את הראיון בחדר סגור ללא הפרעות של ילדים או בעלי חיים. הכינו את המצלמה ואת סביבת החדר כך שלא תצטרכו להתעסק בדברים לא חשובים במהלך הראיון. התלבשו יפה וכבדו את המעמד. חשוב לזכור להשתיק התראות כמו מיילים או וואטסאפ שלא יסיחו את דעתכם ויצרו אווירה לא מקצועית. 

ראיון עבודה הייטק- שאלות נפוצות

ראיונות עבודה בדרך כלל יכללו מספר שאלות נפוצות שסביר מאוד שישאלו אתכם. ריכזנו את השאלות הנפוצות ביותר- 

  • למה אתם רוצים לעבוד דווקא אצלנו? 

תשובה לשאלה כזו צריכה לכלול אלמנטים על מה שמעניין אתכם בחברה. לדוגמא, אם מדובר בחברה בינלאומית שפותחת אופציות שמעניינות אתכם. או לדוגמא אם החברה עושה שימוש בטכנולוגיה שמעניינת אתכם וכדומה. 

  • מדוע עזבתם את העבודה הקודמת?

שאלה כזו בוחנת איזו סביבת עבודה מתאימה לכם והאם תוכלו להשתלב ברצינות. במתן תשובה חשוב להבדיל בין אלמנטים שרלוונטיים לתפקיד. אל תכנסו לעניינים חברתיים, אל תדברו על הבוס בצורה לא מכבדת והתייחסו רק לדברים הרלוונטיים לתפקיד. 

  • מה מאתגר אתכם?

שאלה שבוחנת כמה המשרה מעניינת אתכם. במתן תשובה יש להתייחס לנקודות שמסקרנות אתכם ומאתגרות אתכם במשרה, כמו לדוגמא טכנולוגיה חדשה. 

  • איפה תהיו בעוד X שנים?

שאלה שבוחנת מה השאיפות שלכם מהמשרה. בשאלה זו רוצים לוודא שאתם לא באים לתקופה קצרה בה תצברו ניסיון. במתן תשובה ציינו שאתם מעוניינים להתקדם ולהתפתח בחברה. 

  • הצלחה וכישלון של התפקיד הקודם

שאלה שבוחנת האם אתם פתוחים לביקורת וכיצד אתם מתמודדים עם הצלחות וכישלונות. חשוב לענות על השאלה ברצינות ולציין גם הצלחה וגם כשלון. אל תגידו שלא היו לכם כישלונות ואל תשאירו כשלון ללא פתרון. הסבירו כיצד התפתחתם מהכישלון ומה למדתם ממנו להמשך העבודה. 

המרכז ללימוד והשמה בהייטק
המרכז ללימוד והשמה בהייטק

הכירו את מרכז ללימוד והשמה בהייטק. המרכז ללימודים נוסד במטרה להביא השכלה איכותית לכולם. בכל זמן ומכל מקום.

חייגו לייעוץ לימודים חינם

אהבתם? שתפו פוסט זה!
התקשרו עכשיו!
רוצים ללמוד ולהשתלב בעבודה בהיי טק? השאירו פרטים!