ניהול רשתות שכר

 רוצים ללמוד ולהשתלב בעבודה בהיי טק?
השאירו פרטים או חייגו

תוכן עניינים

רשתות תקשורת הן חלק חיוני מהעולם המודרני. הן עמוד השדרה של החברה שלנו ומאפשרות לנו לתקשר אחד עם השני. ישנם סוגים רבים ושונים של רשתות תקשורתניהול רשתות שכר יכול להגיע לסכומים של 32 אלף ₪ בחודש, במקרה ומדובר על מנהל רשתות בכיר שיש לו ניסיון של כחמש שנים בתחום., אבל כולן משרתות את אותה מטרה – הן מאפשרות לאנשים לתקשר אחד עם השני בצורה נוחה, פשוטה וזמינה מכל מקום ובכל זמן.

כיוון שמדובר על תחום מורכב הקשור למערכות ממוחשבות, רשתות תקשורת עשויות להיות קשות מאוד לניהול ותחזוקה, אך ישנם כמה כלים שמסייעים לעשות זאת בצורה יעילה יותר. כדי להתעסק עם תחום ניהול רשתות תקשורת צריך הבנה טובה בתחום וידע בנושאים כלליים כמו איך רשתות עובדות ומה צריך לעשות כדי שהן יפעלו כמו שצריך. לשם כך מנהלי רשתות תקשורת רוכשים השכלה מתאימה באמצעות קורס ניהול רשתות, שנחשב כיום לתחום מבוקש בתעשייה וגם מתגמל מבחינת שכר.

רקע כללי על סוגי ומטרות רשתות תקשורת

ישנם סוגים רבים ושונים של רשתות תקשורת הקיימות כיום. הסוג הנפוץ ביותר של רשת הוא Ethernet שהיא רשת קווית המשתמשת בכבלי נחושת להעברת נתונים. רשת מסוג זה פופולרית מאוד מכיוון שהיא זולה וקלה להתקנה. אחד החסרונות של רשת מסוג זה הוא שלא ניתן להשתמש בה באזורים שבהם אין שקעי חשמל או שבהם המרחקים בין המכשירים מקשים על השימוש בכבלי נחושת.

סוג נוסף של רשת תקשורת הוא אלחוטי המשתמש בגלי רדיו במקום כבלי נחושת להעברת נתונים. ניתן להשתמש ברשת אלחוטית מסוג זה באזורים ללא שקעי חשמל או במקומות שאליהם יהיה קשה להגיע לחיבור קווי, אך יש לה חיסרון מרכזי בולט והוא המהירות שבה ניתן להעביר נתונים באמצעות אותות אלחוטיים, כיוון שהיא יורדת ככל שהמרחק מהמקור עולה.

סוג שלישי של רשת תקשורת נקרא רשת סלולרית אשר מעבירה נתונים עם גלי רדיו לאורך זמן, והיא מבוססת על המיקום הפיזי של כל מכשיר. ניתן להשתמש ברשתות סלולריות להעברת נתונים למרחקים ארוכים, וזה אחד היתרונות העיקריים שלהן. חסרון בולט של רשת מסוג זה הוא שהיא דורשת הרבה יותר כוח מהאפשרויות האחרות כדי לפעול.

רשתות אלחוטיות – מהן ומה היתרונות שלהן?

רשתות אלחוטיות הן טכנולוגיה אלחוטית חלופית לטכנולוגיות מבוססות חוט כגון Ethernet או רשתות סלולריות, היתרון העיקרי של רשתות אלחוטיות הוא שניתן להשתמש בהן במקומות שבהם יהיה קשה או בלתי אפשרי להשתמש בטכנולוגיות מבוססות חוטים. בעוד שכל שלושת סוגי הרשתות הללו זמינות כיום, Ethernet הוכיח את עצמו כפופולרי ביותר. מבתים קטנים המחוברים בכבלי Ethernet וחולקים חיבור אינטרנט יחיד, למרכזי נתונים גדולים המשתמשים במאות או אלפי מכשירים – Ethernet היא האפשרות הטובה ביותר להעברת נתונים.

מה המשמעות בתהליכי ניהול רשתות?

ניהול רשתות הוא תהליך של ניהול ותחזוקה של רשתות מחשבים. המטרה היא להבטיח שכל הרשתות פועלות בצורה חלקה, יעילה ומאובטחת. כדי שזה יקרה נעשים שימושים בכלים ומערכות מתקדמות, ביניהן גם מערכת ניהול רשת.

מערכת ניהול רשת (NMS) היא מערכת תוכנה הממכנת את הניהול והתחזוקה של רשתות מחשבים. זה בדרך כלל מספק ממשק משתמש גרפי למנהלי רשת לניהול כל ההיבטים של הרשת שלהם, כולל תצורה, ניטור ביצועים, אבחון תקלות, בקרת אבטחה, התראות על אירועים ורישום. באמצעות שימוש בתחנת ניהול רשת מנהלי רשתות ומערכות יכולים לנטר ולנהל מספר שרתים או התקנים ברשת מקומית (LAN). ה-NMS מנטר את ה-LAN על ידי סקר כל צומת ברשת ה-LAN מעת לעת עם פרוטוקול מבוסס הודעות. ה-NMS שומר מידע על מצב כל צומת על ידי קריאת הודעות מכל צומת בתגובה להודעות הסקרים שלו.

ניהול רשתות – איך משתלבים בתחום המבוקש?

כאמור, ניהול רשתות הוא תהליך של ניהול רשתות מחשבים, תהליך שנעשה בדרך כלל על ידי מחלקת ה-IT של הארגון. כיוון שכיום עלה הביקוש בשימוש עם מחשבים ורשתות תקשורת, כך עשויות להיות יותר ויותר בעיות ותקלות ברשתות התקשורת המחייבות טיפול מקצועי. אנשי המקצוע המתאימים לכך מוכרחים לעבור הכשרה מתאימה לכך, זאת כדי להשתלב בתחום ניהול רשתות ולהעניק שירות לפרטיים ועסקים שונים.

הכניסה לתחום ניהול רשתות אפשרי באמצעות קורס ייעודי של ניהול רשתות, שזהו קורס המקנה לסטודנטים את הכישורים והידע לתכנן, לפרוס, לתפעל ולתחזק רשתות מחשבים. קורס זה נועד גם לספק לסטודנטים הבנה רחבה של טכנולוגיות הקשורות לרשת ופעולותיהן. קורס ניהול רשתות כולל נושאים כמו דגמי רשת, פרוטוקולים, מושגים וטכנולוגיות LAN/WAN, פרוטוקולי ניתוב, התקנים ושירותים לעבודה באינטרנט. הוא כולל גם נושאים כמו עקרונות אבטחה עבור רשתות קוויות ואלחוטיות ועיצוב רשתות תקשורת בזמינות גבוהה.

למה כדאי להשתלב בתחום של ניהול רשתות תקשורת?

ניהול רשת הוא תהליך של ניהול התקני רשת, כגון נתבים, מתגים, חומות אש ומאזני עומסים. ניהול התקנים אלו כולל הגדרתם לביצועים מיטביים ואבטחתם מפני גישה בלתי מורשית. ניהול הרשת כולל גם ניטור הרשת עבור כל בעיה שעלולה להתעורר ופתרון בעיות אלה כאשר הן מתרחשות. המטרה של ניהול הרשת היא לשמור על רשת אמינה המספקת את הביצועים הנדרשים הן בתנאי הפעלה רגילים והן בתקופות של ביקוש מוגבר או מתח.

מלבד האפשרות של עבודה בתחום מאתגר ומרתק כזה, מדובר על קריירה משתלמת וכדאית עבור העובדים בתחום. ניהול רשתות שכר יכול להגיע לסכומים של 32 אלף ₪ בחודש, במקרה ומדובר על מנהל רשתות בכיר שיש לו ניסיון של כחמש שנים בתחום. השכר ההתחלתי של מנהלי רשתות נע בין 6-8 אלף ₪, בהתאם לחברה בה הם מועסקים והניסיון שהם מגיעים איתו. במהלך הקריירה המקצועית שלהם העובדים צוברים ידע וניסיון רב, וכך יכולים להתקדם בדרגות השכר ולהרוויח יותר – הן מבחינה כלכלית והן מבחינה מקצועית.

המרכז ללימוד והשמה בהייטק
המרכז ללימוד והשמה בהייטק

הכירו את מרכז ללימוד והשמה בהייטק. המרכז ללימודים נוסד במטרה להביא השכלה איכותית לכולם. בכל זמן ומכל מקום.

חייגו לייעוץ לימודים חינם

אהבתם? שתפו פוסט זה!
התקשרו עכשיו!
רוצים ללמוד ולהשתלב בעבודה בהיי טק? השאירו פרטים!