קורס רשתות תקשורת

 רוצים ללמוד ולהשתלב בעבודה בהיי טק?
השאירו פרטים או חייגו

תוכן עניינים

קורס רשתות תקשורתהעולם הטכנולוגי של ימנו, מביא לכך שכל חברה או ארגון, כל עסק, בכל תחום, פרטי או ציבורי, בינוני או גדול, בנויה על רשת המחשבים שלה. הניהול, התיחזוק, השדרוג, פתרון התקלות והבעיות וניהול אבטחת המידע שברשת המחשבים הפנימית ובמרחבי הרשת החיצונית, אינם דבר של מה בכך. הטכנולוגיה מתפתחת כל הזמן באופן מואץ וכך גם הפלטפורמות הטכנולוגיות בהם נעשה שימוש וכמובן האיומים המגיעים עימם. כבר אי אפשר לתת את ,ניהול" הרשת למישהו ש"מבין במחשבים". יותר מידי תלוי על הכף. לכן זקוקים לאיש ניהול רשתות במשרה מלאה. 

לא זו בלבד אלא שאיש זה, חייב לאצור בתוכו ידע רב, בתחומים שונים והוא לא יכול לשקוט לרגע על שמריו. גם בשל העובדה כי האיומים משתנים ומתגברים כל העת כפי שציינו וגם בשל העובדה כי העולם עצמו משתנה. עם בעבר בוגר קורס רשתות תקשורת היה צריך לדעת רק ניהול שרתים פיזיים, כיון כמעט כל גוף עובר לשרתי הענן הווירטואליים – עולם אחר לגמרי. כל זה אומר, כי קורס רשתות תקשורת יכול להעניק לכם מקצוע מבוקש, מאתגר, מתחדש ומעניין, ממנו תוכלו לשאוב הנאה וסיפוק וגם השתכרות נאה מאוד.

לימודי קורס רשתות תקשורת

ישנם רשתות רבות וראוי שמנהל הרשתות יכיר את כולם או רובם בשלב הראשוני. רשתות כמו CCNA, MCSE רשתות העושות שימוש במערכות הפעלה של מיקרוסופט או LINUX, רשתות וירטואליות ורשתות של CISCO ועוד רבות אחרות. חלק חשוב מכל קורס ניהול רשתות תקשורת הוא תעודת ההסמכה שתקבל, לא רק ממוסד הלימודים עצמו אלא מחברות ותאגידי ענק בינלאומיים (כמו CISCO), שיש לעבור מבחנים מטעמם. מעבר לעובדה שהארגונים והעסקים הגדולים משתמשים ברשתות אלו ותידרש לידע במסגרת עבודתך, לתעודה ולהסמכה חשיבות עליונה בעת הקבלה לעבודה.

עוד ניתן ללמוד בקורס על פרוטוקולי תקשורת שונים, מבנה הרשת, טכנולוגיות של הרשתות והתקנה, שדרוג ואחזקה של שרתים ורשתות תקשורת, עבודה מול קבוצות מחשבים, ניהול הרשאות וגישות, עיבוד וניתוח מידע וביצועים, גיבויים ותחזוקת שרתי דואר, שחזור נתונים ואולי החלק החשוב ביותר נוכל התגברות האיומים – אבטחת הרשת, כולל התקנת התוכנות השונות והתנהלות עמהם. חלק אחר עוסק בידע שנרכש כדי לסייע בתקלות ובעיות טכניות ואחרות בתחום המחשבים בארגון.

למעשה, המגוון הרחב שתלמיד קורס רשתות תקשורת לומד מביא אותו לתפקיד מרכזי מאוד בחברה. כמעט ואין יחידה שאינה נדרשת לשירותיו ועליו תמיד להיות מעודכן בכל התפתחות. לפיכך גם האחריות עליו גדולה ולא תמיד הוא זה אשר ההתנהלות השוטפת של הארגון או החברה תלויים בו. העובדה כי זהו תפקיד מפתח כל כך חשוב מביאה לביקוש הרב להעסקת בוגרי קורס רשתות תקשורת איכותיים ובעיקר מעניקה להם את האפשרות להיות מתוגמלים היטב על עבודתם. בוגר קורס רשתות תקשורת ירוויח בשנים הראשונות כ-7000-15000 ₪, כאשר עם השנים, ההתמקצעות ומעבר לתפקידים רמים יותר- הסכום ינסוק כלפי מעלה.

איפה לומדים קורס רשתות תקשורת 

העובדה כי השוק צמא לאנשי ניהול רשתות לא אומרת שכל מי שמסיים מתקבל. יש כאמור חשיבות רבה לאיכות, לרמה ולידע של הבוגר וכאמור, גם לתעודות וההסמכות הבינלאומיות עימם הוא יוצא מהקורס. כל זה מחדד את החשיבות ברישום לקורס איכותי ומתקדם. הנה דוגמא אחת קטנה, למשהו נוסף שנלמד ושווה הרבה: תחום אבטח הרשת סוג של מגן סייבר – הופך חשוב ביותר נוכח התעוזה היכולות ההולכות וגוברות של גורמים עוינים. כך גם התמחות בשרתי LINUX שכן התעשייה וחברות ענק עושות בהם שימוש נרחב וההתמחות בהן מבוקשת. לכן חשוב מאוד לקבל בעת לימודי קורס רשתות תקשורת גם ידע תיאורטי נרחב אבל גם הרבה מאוד ידע מעשי ולהתנסות במגוון פלטפורמות. הלימודים בקורס צריכים לדמות גם עבודה בשטח. בהייטק, ניסיון שווה כסף, וידע מעשי שתגיעו עימו – יהיה בעל ערך.

ובאותה הנשימה נציין כי אין הדבר אומר כי יש ללכת ולהשקיע שנים רבות בתואר בתחום או בקורסים ארוכים ובלתי נגמרים. היתרון של קורס רשתות תקשורת, גם האיכותי ביותר, הוא בהיותו ממוקד, פרקטי ועוסק במה שצריך ולכן גם יכול לערוך גם כמה חודשים בלבד. ברוב המקרים ניתן ללמוד אותו גם בשעות הערב כך שניתן להמשיך ולעבוד וכן בחלק מן המקומות ניתן לקחת קורס היברידי המשלב בין למידה פיזית ללמידה מרחוק. המטרה של רבים מבוגרי הקורס היא להשתלב בתפקיד בסיסי (גם אם במשכורת נמוכה יותר בהתחלה) בעולם ההייטק והטכנולוגיה ומשם להעמיק ולהעשיר את הידע ולהתפתח למקומות נוספים.

המשך קורס רשתות תקשורת 

במידה וסיימתם את הקורס, מטרתכם היא להשתלב בעבודה. כפי שציינו יש ביקוש לבוגרי קורסים מעין אלו אבל הרבה תלוי בפרמטרים נוספים. אחד מהם זה סיוע בהשמה שמעניק מוסד הלימוד ובקשרים שיש לו עם גורמים בתעשייה וחברות, הקולטות את בוגרי הקורס. מעבר להתנסות מעשית, סימולטורים של רשתות ועוד טכנולוגיות שתחשפו אליהם במהלך הקורס, יש בסוף גם חשיבות למשאב האנושי שהחברות יקלטו. מנהל הרשת בא במגע עם הרבה ממשקים שונים בארגון ועליו להיות איש נוח, אמין וחרוץ. חלק מן מוסדות הלימוד מלמדות גם חלקים ומתודות בתחום הניהול ואפילו מכינות אותך ספציפית לימי הראיונות ולתהליכי הקליטה השונים, הן מבחינת ידע מעשי והן מבחינה כללית.

כמובן שניתן ללכת לעבודה במגוון העצום של חברות ההייטק אבל כפי שציינו, כל ארגון, חברה, עסק או מוסד בגודל בינוני ומעלה יצטרך בוגר קורס רשתות תקשורת. לאחר תקופה, תוכלו לגשת ללימודי ההמשך ולהרחיב את הידע ואת הכישורים וההסמכות השונות. כך למשל תוכלו להתמקצע בתחום אבטחת המידע ההולך וצובר תאוצה, ללמוד תכנות ועוד או להתקדם בתוך הארגון עצמו לתפקידים נוספים בתחום או בתחומים משיקים.

המרכז ללימוד והשמה בהייטק
המרכז ללימוד והשמה בהייטק

הכירו את מרכז ללימוד והשמה בהייטק. המרכז ללימודים נוסד במטרה להביא השכלה איכותית לכולם. בכל זמן ומכל מקום.

חייגו לייעוץ לימודים חינם

אהבתם? שתפו פוסט זה!
התקשרו עכשיו!
רוצים ללמוד ולהשתלב בעבודה בהיי טק? השאירו פרטים!