קורס עיצוב אתרים

 רוצים ללמוד ולהשתלב בעבודה בהיי טק?
השאירו פרטים או חייגו

תוכן עניינים

קורס עיצוב אתריםהעולם האמיתי נמצא ברשת. האמת, שגם אם זו הגזמה, הרי שכמעט אין היום, ארגון, חברה, או כל גוף כלשהו שאין לו אתר. האינטרנט משרת את כלל האוכלוסיה והוא יוצר מרחבי מידע ותוכן אדירים: אתרי חדשות, משחקים, היכרויות, מבחר אלקטרוני, בלוגים, פורומים, רשתות חברתיות אתרי סטרימינג ובעצם מה לא. הכל נמצא באינטרנט וחשוף עבורנו.

חלק נכבד מחוויית המשתמש בעמוד או באתר האינטרנט, כולל הפעולות שהוא יבצע באתר, נובעות מהעיצוב והוויזואליה שלו. יש לכך משמעויות רבות הן על חווית השימוש, הן על זמן ההמצאות באתר, ההתרשמות ממנו, ואפילו על כוונות הקניה ותפיסה תדמיתית. ככל שהפלטפורמה הדיגיטלית, בין באתרים המותאמים למחשב ובין לסלולר או לכל אמצעי מדיה אחר תהיה מעוצבת, נאה, חדשנית ומושכת יותר – הגוף שהאתר שלא רק ירוויח. 

אלפי אתרים עולים לרשת בכל יום. עוד אלפים אחרים משתדרגים ומשתנים בכל יום. לצד הטכנולוגיות והתוכנות המרכיבים את האתרים או האפליקציות, נמצא גם החלק העיצובי, כולל תכנון האתר, בנייתו, העיצוב שלו ושילובם של טכנולוגיות נוספות, המשתלבות בעיצוב. אין המדובר רק בעיצוב של ויזואל, כמו למשל עיצוב גרפי רגיל אלא בשילוב של יכולות סגנון וכשרון עיצובי לצד היכרות עם טכנולוגיות ושפות מחשב מתקדמות המאפשרות מימוש של החזון העיצובי בדיגיטל. את כל אלו ניתן ללמוד במסגרת קורס עיצוב אתרים.

קורס עיצוב אתרים

עיצוב של אתר אינטרנט או אפליקציה שונה מאוד מעיצוב גרפי בעיתון, במודעות וכד'. שכן האינטרנט הוא דינמי ומשתנה ולא סטטי ולכן יש צורך בידע שימושי בטכנולוגיות שיאפשרו את עיצוב ה-WEB. כשרון עיצובי אינו מספיק. נדרש לדעת ליישם אותו באמצעות הכלים והפלטפורמות הטכנולוגיות ולהנגיש אותו למשתמש בצורה שגם תאפשר לו חוויה טובה וגם תשרת את האתר. כל זה אומר שמצד אחד כדאי שיהיה לכם חוש עיצובי וסגנוני אבל שזה לא הכרח כדי לעבוד בתחום מעצב אתרים. 

גם כאלו שזה הצד הפחות חזק שלהם (אם כי קיים) יוכלו להביא לידי ביטוי דווקא את היכולות הטכניות שלהם באמצעות התוכנות והכלים שילמדו במסגרת קורס עיצוב אתרים. המשמעות היא, שקבלה ללימודי קורס עיצוב אתרים אינה דורשת ניסיון קודם או יכולות אומנותיות גבוהות והיא מתאימה גם למתחילים, בדרך לעבודה נחשבת ומכניסה.

מה לומדים במסגרת קורס עיצוב אתרים

קורס עיצוב אתרים נוגע גם בצד העיצובי עם למידה והתנסות על כלים כמו פוטושופ או אליסטוראיטור אבל גם על שפות המשפיעות ועוסקות בעיצוב ובבניית אתרים כמו  CSS ,HTML ועוד. אלו כמובן שפות בסיסיות אבל הם מאפשרות את הנגיעה וההתבססות הראשונית בתחום התכנות, מתוך הנחה כי יהיה לכך המשך והעמקה. חלק מן הקורסים מציעים גם חשיפה ליישומים ופלטפורמות מתקדמות יותר. לשם ההמחשה יש קורס עיצוב אתרים שאינו מסתפק בלימוד עיצוב אתרי אינטרנט אלא גם שם דגש על התחום הרספונסיבי, שמאפשר לאתר להיראות במיטבו גם על פלטפורמות אחרות, כגון מכשיר נייד חכם. 

לא רק עיצוב

בנוסף, מכיל קורס עיצוב אתרים גם ידע על בנית אתרים ולא רק על עיצובם, למידת שפות תכנות, כגון JavaScript המאפשרת את האינטרקטיביות שבגלישה וכמובן יינתן דגש על עולם המיתוג והנראות וההשפעות שלו על הגולש וכן הסתכלות גם מצד חווית המשתמש, יצירת ממשק ידידותי למשתמש, הניווט בתוך האתר ובין הקטגוריות השונות, עיצוב עץ האתר או הזרימה שלו ועוד. 

אפיון אתר הוא משהו שנלמד גם הוא. לכל אתר, מעצם היותו שונה, אפיון משלו. אתר מכירתי שונה מבלוג ואתר של עמותה שונה מאתר של חברה מסחריים שגם אצלה קיים שוני בין אתר למוצרי ילדים לבין אתר פיננסי למשל. מעבר לעובדה שהאפיון והעיצוב צריכים להיות מותאמים ללקוח, הוא צריך לסייע גם לבנית התדמית של הגוף או הארגון העומדים מאחורי האתר ולעיתים גם לסייע בהצלחתו של האתר כפלטפורמה מכרתית.

השילוב הזה שבין העיצוב הקלאסי לטכנולוגיות המתקדמות המאפשרות את העיצוב האינטרנטי המסעיר וידע בתכנות ושימוש בקוד, היא סוד הכוח של בוגר קורס עיצוב אתרים. היכולת להבין, לבנות ולעצב אתר מתחילתו ועד סופו ובאופן פרקטי. זו גם הסיבה מדוע בוגרי קורס עיצוב אתרים מבוקשים מאוד.

למי מתאים קורס עיצוב אתרים ואיך בוחרים אחד מוצלח

כאמור, קורס עיצוב אתרים מתאים לכולם, בין אם יש להם ניסיון קודם ובין אם לאו. יחד עם זאת, באופן טבעי הלימודים מתאימים יותר לכאלו שהיצירתיות זורמת אצלם בדם. זו כמובן אינו תנאי מסנן אך אלו שנחנו ביצירתיות יוכלו לרתום את הכלים הטכנולוגיים המדהימים לטובתם. לכן, מעצבים גרפיים למשל, יוכלו להתמקצע באמצעות ההשתתפות בקורס ולמצוא פלטפורמות נוספות להביע את כישרונם. כך גם אנשים שעוסקים בבניית אתרים ורוצים להרחיב את סל השירותים שלהם, אנשי תוכן ועוד.

בפועל, ברוב מוסדות הלימוד אין תנאי קבלה מיוחדים. כן נדרשת ידיעת אנגלית סבירה וזיקה או ידע טכני סבירים בעולם המחשבים. חלק מן מוסדות הלימוד ידרשו להציג ניסיון בתחום העיצוב או אפילו תיק עבודות אבל כאמור, לא אצל כולם הדבר נדרש. 

בכל מקרה, גם לכם יש חשיבות לבחירת מוסד הלימודים הנכון עבורכם. יש חשיבות לנסות ולהבין אילו כלים תרכשו ועד כמה הם רלוונטיים בתעשייה ויקדמו אתכם. כדאי מאוד לבחור במוסד לימודי המציע קורס עיצוב אתרים על ידי אנשים מקצועיים העוסקים בפועל בתחום בחברות נחשבות. חשובה לא פחות הוא נושא הפרקטיות וההתנסות. תוכלו לנצל את הקורס כדי לצבור עבודות ולהציג תיק עבודות עשיר שהוא מפתח חשוב בכל העולם של קבלה לתעסוקה בתחום.

את הקורס תוכלו ללמוד במסגרת שיעורים פרונטליים או מרחוק ואפילו באמצעות פלטפורמות אונליין עם שיעורים מוקלטים. כל אחד ימצא לעצמו את הדרך הטובה והנוחה ביותר עבורו ללמידה.

המרכז ללימוד והשמה בהייטק
המרכז ללימוד והשמה בהייטק

הכירו את מרכז ללימוד והשמה בהייטק. המרכז ללימודים נוסד במטרה להביא השכלה איכותית לכולם. בכל זמן ומכל מקום.

חייגו לייעוץ לימודים חינם

אהבתם? שתפו פוסט זה!
התקשרו עכשיו!
רוצים ללמוד ולהשתלב בעבודה בהיי טק? השאירו פרטים!