קורסי תכנות אונליין

 רוצים ללמוד ולהשתלב בעבודה בהיי טק?
השאירו פרטים או חייגו

תוכן עניינים

קורסי תכנות אונליין – כל מה שחשוב שתכירו על קורסי תכנות אינטרנטיים

קורסי תכנות אונלייןרוצים להצטרף לעולם ההייטק? הגעתם למקום הנכון. בשורות הבאות נגע בכל מה שאתם חייבים להכיר אודות קורסי תכנות איכותיים שיפתחו לכם דלת לענף העבודה החם בישראל. בניגוד למקובל לחשוב, אתם לא חייבים ללמוד שנים ארוכות תארים מורכבים כמו מדעי המחשב או הנדסת תוכנה בכדי להשתלב בענף ההייטק הישראלי. חברות רבות מגייסות עובדים שעברו קורסים איכותיים שהכשירו אותם והעניקו להם את כל הכלים הנדרשים לעבודה בתחום. אז לפני שאתם ממהרים להירשם לתארים ארוכים ומייגעים, חשוב שתמשיכו לקרוא את השורות הבאות.

 

אתם לא חייבים תארים מפוצצים בשביל להשתלב בענף ההייטק הישראלי

לפני שאתם ממהרים לרכוש את הקורס הראשון שמציעים לכם ברשת, קיימת חשיבות רבה להכיר מספר דגשים חשובים אודות הקורסים האיכותיים ביותר בשוק. כיום יש מגוון עשיר של קורסים כמעט בכל תחום. בשורות הבאות נגע בכל הדגשים החשובים שאתם חייבים להכיר אודות הקורסים האיכותיים ביותר שיבטיחו לכם הכשרה מקצועית הכוללת עבודה מעשית ופרקטית. אך לפני שנגע בדגשים החשובים הללו, חשוב שתכירו את מטרת המגייסים בענף ההייטק הישראלי. היכרות עם מטרות המגייסים תסייע לכם לכוון את כל ידיעותיכם ולימודיכם לצורכי הענף. אז רגע לפני שאתם מתחילים בחיפושים אחר הקורס האיכותי והמקצועי ביותר, קיימת חשיבות רבה לפנות מספר דקות לקריאת הפסקאות הבאות.

 

קורסים לעומת תארים ארוכי שנים

ראשית, חשוב שתכירו היטב את צורכי המגייסים בענף ההייטק הישראלי. בניגוד למקובל לחשוב, את המגייסים לא באמת מעניין מה למדתם וכמה זמן הקדשתם לתקופת לימודיכם. אז על מה הם בכל זאת שמים דגש? בעיקר על היכולות המעשיות שלכם וכן על תקופת ניסיונכם בתחום. רוצים להשתלב בענף ההייטק? חשוב שתצברו כמה שיותר ניסיון מעשי בתחום ההתמחות שלכם. מגייסים רבים מעדיפים מועמדים ללא הכשרה פורמלית אך עם ניסיון מעשי על פני מועמדים אחרים עם הכשרה פורמלית אך ללא ניסיון כלל. לכן, קיימת חשיבות רבה לצבור כמה שיותר ניסיון עוד בתקופת הלימודים שלכם. מציעים לכם עבודת סטודנטים בתחום הלימודים שלכם? אל תחשבו פעמיים. עבודה זו יכולה להיות ההבדל שיעשה את השינוי ביניכם לבין עוד לא מעט מועמדים שמגיעים ללא ניסיון כלל.

קראו עוד: איך למצוא עבודה מבטיחה בהייטק

עובדי הייטק ללא הכשרה אקדמאית – הכירו את הדגשים החשובים לעבודה בענף ההייטק הישראלי

ישנם לא מעט עובדי הייטק בישראל שלא עברו כל הכשרה מקצועית לעיסוק בתחומם. רבים לומדים את התחום דרך הרשת, אחרים בוחרים להתנסות וללמוד מהטעויות של עצמם. כך או כך, כל עוד אתם יודעים להשלים את העבודה הנדרשת אתם לא חייבים להצטייד בתעודות מפוצצות או בתארים ארוכים ומייגעים. אז מהי בכל זאת הדרך הקצרה והיעילה ביותר להשתלב בעולם ההייטק הישראלי? בשורות הבאות נגע בכל הדגשים החשובים ביותר שאתם חייבים להכיר אודות קורסי תכנות אונליין, לרבות טיפים מעשיים שיעזרו לכם לבחור נכון את הקורס האיכותי ביותר.

 

מגוון עשיר של קורסי תכנות אונליין – איך תדעו לבחור?

תחילה חשוב לדעת שכיום יש מגוון רחב של קורסי תכנות אונליין. מגוון הקורסים השונים מציעים התמחות בכל תחום לבחירתכם. אך לפני שאתם ממהרים לרכוש את הקורס הראשון שעוסק בתחום בו אתם רוצים לעבור הכשרה, קיימת חשיבות רבה להכיר את כל הפרמטרים החשובים של קורס איכותי. לא כל הקורסים בשוק איכותיים ומעניקים ללומדים אותם את כל הנדרש בכדי להתקבל לעבודה בתחום. קיימת חשיבות רבה לאתר את הקורסים האיכותיים ביותר שיעניקו לכם את כל הכלים החשובים ביותר לתחילת תעסוקה בענף. מהם הדגשים החשובים ביותר שחייבים להיות בקורסים בכדי שיחשבו לאיכותיים? בשורות הבאות נגע בכל הדגשים החשובים ביותר.

קראו עוד: שפות תכנות מבוקשות

מקדו את כל החיפושים לתחומי העניין שלכם

בשלב הראשון, קיימת חשיבות רבה להתמקד. כפי שציינו מעלה כיום יש לא מעט קורסים איכותיים ברשת. הקורסים השונים עוסקים בתחומים שונים ולכן כבר בשלב הראשון חשוב להתמקד על התחום שהכי מעניין אתכם. איך עושים את זה? מתחילים מהיכרות נרחבת אודות כלל תחומי התכנות המועברים בשלל הקורסים הקיימים ברשת. ערכו רשימה הכולל את כל קורסי התכנות הקיימים ובדקו אודות הקורסים השונים. ברשת תוכלו למצוא לא מעט מידע חיוני שיוכל לסייע לכם להכיר מקרוב את הקורסים השונים. סמנו את הקורסים המעניינים ביותר והמשיכו בשלבי חיפוש ממוקדים לקורסים המועדפים עליכם.

 

חפשו כמה שיותר קורסים בתחומי העניין שלכם

בשלב השני, לאחר שיש לכם רשימה הכוללת את הקורסים המעניינים ביותר, חשוב לערוך חיפוש של כמה שיותר קורסים בתחומים המופיעים ברשימה שלכם. כפי שציינו מעלה, כיום יש כמות גדולה של קורסים לכל תחום ולכן חשוב לערוך סינון קפדני בכדי להגיע לקורס האיכותי ביותר. איך תדעו לבחור את הקורס האיכותי ביותר? בשורות הבאות נכיר את כל הדגשים החשובים שיעזרו לכם לבחור נכון קורס איכותי שיכשיר אתכם לעולם העבודה בענף.

פרקטיקה – וודאו שהקורסים משלבים בין למידה עיונית ללמידה מעשית

כפי שציינו מעלה, מגייסים מעולם ההייטק מחפשים אנשים שמכירים את הפרקטיקה, את העבודה המעשית הנדרשת. כיום יש לא מעט קורסים לימודיים שממקדים את עיקר שעות לימודיהם בתוכן עיוני ולא מעשי. קורסים אלה אמנם יעשירו את ידיעותיכם אודות התחום שבחרתם ללמוד, אך לא יכשירו אתכם לעולם העבודה בענף. לכן, קיימת חשיבות רבה לבחור בקורס איכותי המשלב בין שעות לימוד עיוניות לבין שעות לימוד מעשיות. איך תדעו שהקורס בו אתם מתעניינים כולל שילוב בין השניים? כל שאתם צריכים לעשות זה לבקש לראות את הסילבוס המפורט של הקורס. חשוב לבחון את הסילבוס תוך השוואתו לעוד סילבוסים נוספים של קורסים באותו תחום. וודאו כי בין כלל שעות הלמידה העיוניות יש גם לא מעט שעות למידה מעשיות, לרבות פרויקט סיום קורס ועוד עבודות שונות במהלך הלמידה. סמנו את כל הקורסים שכוללים את השילוב בין למידה מעשית ללמידה עיונית והמשיכו לשלב הסינון הבא.

ערכו השוואה בין שעות הלמידה בקורסים השונים

בשלב הבא חשוב לערוך השוואה בין שעות הלמידה של כל קורס. ישנם קורסים קצרים שניתן לסיים תוך מספר חודשים בודדים ולעומתם ישנם קורסים מקיפים יותר הכוללים חודשים ארוכים של למידה אינטנסיבית. רוצים לבחור את הקורס שיכלול את כמות התוכן הגדולה ביותר? חשוב לערוך השוואה של שעות הלמידה בין הקורסים השונים. סמנו את הקורסים שכוללים כמה שיותר שעות למידה כך שתוכלו להיות סמוכים ובטוחים שאתם בוחרים בקורס עשיר שיקנה לכם כמות גדולה של תוכן.

ערכו השוואת מחירים ובחרו את הקורס הטוב מכולם

לקראת סיום, לאחר שערכתם מספר שלבי סינון ונשארתם עם הקורסים הארוכים שמשלבים בין שעות למידה עיונית לבין שעות למידה מעשית, חשוב לקרוא כמה שיותר חוות דעת אודות הקורסים השונים. סמנו את הקורסים שקיבלו את חוות הדעת החיוביות ביותר. נשארתם עם מספר מצומצם של קורסים ברשימה שלכם? כל שנותר לכם לעשות זה לערוך השוואת מחירים ולבחור את הקורס המומלץ ביותר במסגרת התקציב שלכם. בחירה נכונה של קורס איכותי תבטיח לכם הכשרה מקצועית ומעשית שתהפוך אתכם למצרך מבוקש בקרב מגייסים רבים למשרות הייטק בתחומכם. מנגד, בחירה לא נכונה של קורס שאינו מספיק איכותי ומעשי עלולה להותיר אתכם ללא הכלים הנדרשים לתחילת עבודה בתחום. אל תתפשרו על איכות הקורס שלכם ובחרו אותו תוך הקפדה על כל שלבי הסינון שהובאו מעלה.

אם תמיד הייתה לכם חיבה לעולם ההייטק, כעת תוכלו לקבל את ההכשרה המתאימה ללא צורך בתואר ראשון. קורס תכנות אונליין מציע לימודים נקודתיים שמתקבלים בפני החברות בדיוק כמו אדם שזה עתה שסיים תואר במדעי המחשב. 

לימודי תכנות הוא מונח כולל להרבה מקצועות שניתן להכיר וללמוד הקשורים בתחומי הטכנולוגיה, החל מ-QA ועד למתכנת Full stack. הנה כל מה שאתם צריכים לדעת על קורס תכנות אונליין.

מה זה תכנות?

נסביר בקצרה על מה זה תכנות בכלל. תכנות היא הגדרה אינסופית למעשה, אבל בהגדרה הבסיסית מדובר על דרך בה אנחנו גורמים למחשב לפתור בעיות. יש שני צדדים לתכנות אשר כל אחד מהם הוא קריטי לביצוע המלאכה, האחד הוא אתם, המתכנתים והשני הוא המחשב. ללא כל אחד מהצדדים כל מה שאנחנו עושים חסר תועלת. תכנות נעשה באמצעות שפת קוד, שפה אותה המחשב מבין כמו פייתון, JavaScript, HTML ואחרים. השפה באה לידי ביטוי באותיות באנגלית, מספרים וסימונים שונים. 

קורס תכנות אונליין – מה אפשר ללמוד?

יש מגוון רחב של מקצועות בתחום התכנות, עליכם לבחור הגדרה ספציפית למה שאתם רוצים. ריכזנו עבורכם כמה מבין הקורסים הפופולריים והמבוקשים בתחום:

  • קורס פרונט אנד – קורס Front End הוא קורס המתייחס לכל מה שהלקוח רואה כאשר הוא נכנס לאתר, אפליקציה ותוכנות. הקורס מתרכז ביצירה של כל החלק הקדמי של תוכנה, החל מכפתורים ליצירת קשר ועד אלגוריתמים מורכבים בהתאם לדרישות של החברה או הלקוח. מדובר על אחד המקצועות המבוקשים והרווחיים בתחום ההייטק, במהלך הקורס לומדים המשתתפים שפות תכנות, כתיבת קוד, יצירת אלגוריתמים ועוד.
  • פיתוח משחקים – בשנים האחרונות אנחנו רואים איך תחום הגיימינג מתפתח ורבים רוצים ללמוד את מה שקורה מאחורי הקלעים של כל משחק קונסולה ומחשב. קורס פיתוח משחקים עוסק בתוכנות כמו UNITY, תוכנות כמו UX\UI ואחרות. הקורס מתאים למי שיש לו זיקה לתחום הגיימינג וכמובן, גם כאשר השכר הוא גבוה.
  • קורס Full Stack – זוכרים שדיברנו על קורס פרונט אנד? אז זה גם חלק מהקורס המדובר. עם זאת, כאן המשתתפים גם לומדים את מה שקורה מאחורי הקלעים. מדובר על קורס ארוך ומורכב וכמובן, מבוקש. במהלך הקורס כל משתתף רוכש את הידע לבניית אתר, אפליקציה, שפת קוד, וכמו כן גם למידה של החלק הוויזואלי של תוכנה. משך זמן הקורס משתנה בהתאם להיקף הקורס, יש קורסים מזורזים שיכולים להתפרש על 12 שבועות, אך הם דורשים ידע קודם.

שכר עבור עובדי הייטק

נכון שהכל נראה זוהר כאשר מדובר על תנאי העסקה של אנשי הייטק, שלא נדבר על השכר המפורז. עם זאת, למרות שהכל נראה ורוד יש לקחת בחשבון שבשביל להגיע לתנאים האלה אתם צריכים להיות "מוצר מוכר". הקורס מקנה לכם את הכלים החשובים ביותר ואת הידע להשתלב במקצועות השונים, אבל אחד הדברים שקובעים את השכר אותו תקבלו הוא דווקא הניסיון שלכם. לכן, בשנים הראשונות השכר לא יהיה כמו השכר "אופייני" לעולם ההייטק.

מה שאנחנו שומעים בחדשות ואפילו מחברים הוא שעובדי הייטק מרוויחים עשרות אלפי שקלים בחודש. מנגד, השכר של עובד הייטק בתחילת דרכו נע בין 9,000 ש"ח ועד 15,000 ש"ח שאלו גם משכורות מכובדות. עם צבירת ניסיון בהתאם לסוג המקצוע שלמדתם תוכלו להגיע לשכר של 25,000 ש"ח ובתפקידים ניהוליים תוכלו גם להכפיל את השכר. לכן חשוב לדעת שמדובר על דרך שאתם צריכים לעבור ולא מיד לאחר הקורס יציעו לכם משכורות בסדר גודל של מנהלים. 

קורס אונליין או פרונטלי?

האם כדאי לכם לבחור בקורס אונליין או בקורס פרונטלי? זאת שאלה שנשאלת פעם אחר פעם והתשובה היא אינדיבידואלית. יש מי שיכול לשבת בבית מול מחשב וללמוד ללא צורך בלוח ומרצה שנמצא פיזית לידו. מנגד, יש כאלו שעובדים במשרה מלאה ולא פנויים או מעוניינים לנסוע בכל פעם למרכז הלמידה. לכן, לפני שאתם בוחרים קורס תכנון יש לוודא האם ניתן ללמוד בצורה מקוונת או פרונטלית, לעיתים הבחירה היא גם בידי המשתתף עצמו. כמו כן, העלויות משתנות בהתאם לקורס אונליין ובין קורס פרונטלי, קורס תכנות אונליין יהיה במחיר נמוך יותר מאשר קורס פרונטלי. 

כמה עולה קורס תכנון אונליין?


המחיר של קורס תכנות אונליין נקבע בהתאם לסוג הקורס, היקף השעות, מרכז הלמידה, המרצים ועוד תנאים רבים. המחירים נעים בטווח של 10,000 ש"ח ועד 25,000 ש"ח, במקרים חריגים גם יותר. אחד היתרונות הבולטים של קורס תכנות אונליין הוא שבמקומות רבים תוכלו לשלם עבור ההכשרה מכספי הפיקדון הצבאי. עם זאת, הבחירה שלכם לא צריכה להיות בהתאם להיקף הקורס או בהתאם למחיר, אלא בהתאם למה שאתם אוהבים לעשות. יש לקחת בחשבון שיקולים הקשורים בביקוש, בהשתלבות בעבודה (בהרבה קורסים מציעים לכם השתלבות מיד לאחר הקורס במקומות עבודה מוגדרים מראש).

תנאי קבלה, היקף שעות ותעודה

אתם לא צריכים ידע קודם כדי ללמוד קורס תכנות, נתחיל בזה. רוב המקומות יהיו עם תנאי קבלה די בסיסיים (בהתאם לסוג הקורס). לרוב הקורסים כל מה שנדרש הוא 12 שנות לימוד ולעבור ראיון מול ההנהלה. מעבר לכך חשוב שתהיה לכם זיקה ללמוד את המקצוע המבוקש. היקף שעות הלימוד משתנה בהתאם לקורס. תוכלו למצוא קורסים מקוצרים בהיקף שעות של 70 שעות, ולעומת זאת יש קורסים בהיקף רחב שמגיעים ל-1,000 שעות ויותר. היקף הקורס גם משתנה בהתאם לפריסה של תכנית הלימודים. לרוב יהיה מדובר על לימודים דו שבועיים או חד שבועיים.

המרכז ללימוד והשמה בהייטק
המרכז ללימוד והשמה בהייטק

הכירו את מרכז ללימוד והשמה בהייטק. המרכז ללימודים נוסד במטרה להביא השכלה איכותית לכולם. בכל זמן ומכל מקום.

חייגו לייעוץ לימודים חינם

אהבתם? שתפו פוסט זה!
התקשרו עכשיו!
רוצים ללמוד ולהשתלב בעבודה בהיי טק? השאירו פרטים!