שפות תכנות מבוקשות

 רוצים ללמוד ולהשתלב בעבודה בהיי טק?
השאירו פרטים או חייגו

תוכן עניינים

שפות תכנות

כבר בשנים ובמיוחד בעולם המודרני של היום, שפות תכנות הן חלק בסיסי מתחום תכנות ומדעי המחשב. הן הבסיס לכל יישום תוכנה ובלעדיהן, לא ניתן יהיה ליצור שום דבר. מכירים את אותם מכשירים ניידים שיושבים לכם בכיס? ללא שפות תכנות, אלו לא היו קיימים, לא אפליקציות, לא מחשבים ולא גאדג'טים אחרים.

ניתן לסווג שפות תכנות לשתי קטגוריות רחבות: שפות תכנות ברמה נמוכה ושפות תכנות ברמה גבוהה. שפות תכנות ברמה נמוכה נקראות גם שפת מכונה או שפת assembly, המיועדת להבנה של מחשבים. שפות תכנות ברמה גבוהה הן מה שרוב האנשים חושבים עליה כשהם שומעים את המונח "שפת תכנות". בתוך כך, מתכנתים משתמשים בידע שלהם בשפות תכנות מסוגים שונים כדי ליצור יישומים ולכתוב קוד ספציפי לצרכים של אותם יישומים.

שפות תכנות כצלע מקשרת בינינו למכונה

במילים פשוטות, שפת תכנות היא קבוצה של הוראות שאומרת למחשב מה לעשות. שפות תכנות משמשות בדרכים שונות ולמטרות שונות, אך לכולן יש דבר אחד במשותף: הן משתמשות בסמלים כדי לייצג נתונים והוראות כאחד. השפה בעצם מאפשרת למתכנתים ליצור תוכניות שיכולות לאחסן, לאחזר, למיין ולעבד נתונים וכן לשלוט בזרימת ההוראות במחשב. 

במובנים רבים ומגוונים, שפות תכנות הן עמוד השדרה של כל פיתוח תוכנה, אפליקציה, יישום, אתר אינטרנט ומוצרים שונים בעולם הטכנולוגיה, האלקטרוניקה ועוד. שפות התכנות הן הגשר בין המחשבות האנושיות לבין הבנת המכונה, מעין צלע מקשרת שבלעדיה היינו כנראה עדיין תקועים בעידן האבן של אנשי המערות.

שפות התכנות הנפוצות בימינו – למה משמשות? 

ישנן שפות תכנות רבות ושונות, אך הפופולריות שבהן הן C++, Java ו-Python. קצת רקע כללי שכדאי לדעת, C++ פותחה על ידי מתכנת אנגלי בשם Bjarne Stroustrup בשנת 1979. כיום השפה הזאת משמשת לתכנות ברמת המערכת ומשמשת לעתים קרובות במשחקי וידאו, מערכות הפעלה ותוכניות אחרות שצריכות לפעול במהירות.

שפות תכנות בימינו משמשות לפיתוח תוכנות ויישומים, אפליצקיות, מכשירים טכנולוגיים ועוד. שפות תכנות מסוימות פופולריות יותר מאחרות בגלל השימוש הנרחב בהן, בעוד כי שפות תכנות חשובות מאוד גם בתעשיית ה-IT. הן מהוות את הכלים העיקריים לתכנות מחשבים. לפיכך, תמצאו את השימוש בשפות התכנות בעולמות רבים ושונים מלבד עולמות ההייטק. 

מהן שפות התכנות הכי נגישות ללמידה? 

בין אם אתם מחפשים קריירה בתכנות או סתם מנסים להתקדם בעבודה הנוכחית שלכם, ידיעת שפת תכנות אחת לפחות היא מיומנות חיונית בעולם המודרני. ישנן שפות תכנות רבות ושונות, ויכול להיות קשה לדעת מאיפה להתחיל אם אינכם בטוחים מהן השפות הכי קלות או נגישות ללמידה. ומכיוון שיש הרבה שפות תכנות שאפשר ללמוד, צריך לשקול מה אתם רוצים לעשות עם השפה שתלמדו. אתם גם צריכים לשקול איזה סוג של אדם אתם וכמה זמן ואנרגיה אתם רוצים להשקיע בלימוד שפה כזאת או אחרת.

במילים אחרות, השפות הנגישות משתנות מאדם לאדם, בעוד כי כל תחום מצריך סט שונה של כישורים ומיומנויות. למשל, בודקי QA ידניים יעסקו בעבודה מאוד שונה ממפתחי אוטומציה של QA, וככה גם רלוונטי לגבי ההשוואות בין יתר התחומים בשוק העבודה. 

במה אפשר לעסוק אם יודעים שפות תכנות? 

הביקוש למתכנתים גבוה מאוד כיום. לכן, אם אתם יודעים שפות תכנות, אתם יכולים למצוא עבודה בכל תעשייה ותחום כמעט. דרושים מתכנתים בתעשיות רבות כמו בריאות, פיננסים, חינוך, קמעונאות וכו', והם נחוצים גם על ידי חברות כמו גוגל, מיקרוסופט ופייסבוק. כדי ליצור טכנולוגיות חדשות או לשפר את הטכנולוגיות הקיימות, מתכנתים כיום נדרשים בעולם העסקים, בעולם הטכנולוגי-הייטק ועוד. 

בשורה התחתונה, ידיעת שפת תכנות פותחת עולם של אפשרויות. אתם יכולים לעבוד בהרבה תחומים ותעשיות שונות, מתכנות מחשבים ועד לתחום הרפואי אפילו. אפשר לעבוד בתור מתכנתי מחשבים, מפתחי אינטרנט, מהנדסי תוכנה, אנליסטים של דאטה, מנהלי IT, מנתחי אבטחת מידע ועוד.

חובה להחזיק בתואר אקדמי ללמידת שפות תכנות?

יש אנשים שחושבים שצריך להיות בעל תואר אקדמי כדי ללמוד שפות תכנות כאלו ואחרות, מכיוון שהם מאמינים שאי אפשר ללמוד את המיומנויות בעצמם. עם זאת, ישנן דרכים רבות ללמוד שפות תכנות כגון קורסים מקוונים, ספרים פיזיים או מקוונים ולימוד עצמי. אין צורך להיות בעל תואר אקדמי כדי ללמוד שפות תכנות, אבל עם זאת, ככל שיש יותר ניסיון במדעי המחשב, כך קל יותר ללמוד שפות שונות.

ב-2 העשורים האחרונים חלה התפתחות משמעותית במספר שפות התכנות שפותחו. הסיבה לכך היא, שמתכנתים שונים משתמשים בדרכים שונות כדי לפתור בעיות וליצור פתרונות. אז כתוצאה מכך, יש לנו כעת הרבה יותר שפות תכנות זמינות מאשר בעבר. כפועל יוצא מזה, יש גם הרבה מקומות לימוד של שפות תכנות (עם ובלי תואר אקדמי). 

כיצד תואר במדעי המחשב יעזור לי ללמוד שפות תכנות? 

תואר במדעי המחשב הוא דרך מצוינת ללמוד שפות תכנות, או לפחות להכין את הקרקע לקראת למידת שפה. התואר מספק לתלמידים את הידע הבסיסי בתכנות, שהוא חיוני להבנת אופן הפעולה של השפה וכיצד להשתמש בה בצורה יעילה בהמשך הדרך. 

תואר במדעי המחשב ילמד כיצד להשתמש בכל הכלים הנדרשים לתכנות, כגון סביבות פיתוח משולבות, סביבות פיתוח אינטראקטיביות ועוד, כאשר חלק מהתארים כוללים גם למידת שפות תכנות גבוהות ומורכבות. הכול תלוי בסוג המסלול שאליו אתם נרשמים, כי בכל מסגרת לימוד יכולים להיות מסלולים שונים. 

טיפים למי שמעוניינים ללמוד שפות תכנות 

תכנות היא אחת המיומנויות המבוקשות ביותר בשוק של היום. וכדי להפוך למתכנתים מקצועיים, תצטרכו ללמוד לפחות שפת תכנות אחת. יש הרבה שפות תכנות שאתם יכולים לבחור מהן, בעוד כי חלקן קלות יותר למתחילים ואחרות קשות יותר. 

לכן, לפני שאתם מחליטים איזו שפה ללמוד, חשוב לדעת את רמת המיומנות שאתם מעוניינים לרכוש ואיזה סוג עבודה אתם רוצים לעשות בעתיד. בסופו של דבר, ישנן שפות תכנות רבות אשר זמינות למטרות שונות, אך חלק מהפופולריות שבהן כוללות Python, Java ו-C++. 

שפות אלו קיימות כבר עשרות שנים והן היו בשימוש על ידי מיליוני אנשים בכל רחבי העולם. הן נלמדות גם בבתי ספר ובאוניברסיטאות ברחבי העולם, אבל גם במכללות המקוונות בקצב האישי שלכם. ואם כבר נגענו בנושא, בואו נבין היכן מומלץ ללמוד שפות תכנות.

היכן מומלץ ללמוד שפות תכנות?

אלא אם אתם מתגעגעים לספסל הלימודים, לחלק נכבד מהאנשים יהיה מומלץ ללמוד שפות תכנות במכללה מקוונת. מכללות מקוונות מציעות מגוון רחב של קורסים, וניתן לבחור בין רמות שונות של קורסים למטרות שונות, כאשר הקורסים תמיד נלקחים בקצה האישי שלכם (אלו שיעורים מוקלטים).

יש הרבה מכללות פרטיות שמציעות קורסים בשפות תכנות, אבל בד”כ הן לא גמישות כמו מכללות מקוונות. מכללות פרטיות עשויות לדרוש ממכם לקחת את תוכנית הלימודים המלאה שלהן, שאולי אינה אידיאלית עבור מישהו שכבר יש לו תואר או מחפש מסלול קריירה חלופי, אנשים עם משפחות וכולי.

צריכים סיוע בבחירת מקום הלימודים הבא שלכם? כדאי כבר עכשיו לקבל ייעוץ לימודים שפות תכנות, ייעוץ או הכנה לקראת הסבת מקצוע ועוד. 

המרכז ללימוד והשמה בהייטק
המרכז ללימוד והשמה בהייטק

הכירו את מרכז ללימוד והשמה בהייטק. המרכז ללימודים נוסד במטרה להביא השכלה איכותית לכולם. בכל זמן ומכל מקום.

חייגו לייעוץ לימודים חינם

אהבתם? שתפו פוסט זה!
התקשרו עכשיו!
רוצים ללמוד ולהשתלב בעבודה בהיי טק? השאירו פרטים!