מה לומדים במהלך לימודי קידום אתרים?

 רוצים ללמוד ולהשתלב בעבודה בהיי טק?
השאירו פרטים או חייגו

תוכן עניינים

seo-search-engine-optimization-business-concept_31965-2461לימודי קידום אתרים מתמקדים במה שנקרא "אופטימיזציה למנועי חיפוש", כלומר קידום אורגני לאתרי אינטרנט. מה כוללים הלימודים, והאם יהפכו אתכם למקצועני SEO? בשורות הבאות, נרחיב על עולם הקידום האורגני והלימודים הכרוכים בלמידת התחום – המשיכו לקרוא.  

ראשית, למה נועדו תהליכי SEO וכמה זמן נמשכים?

במילים פשוטות, SEO הוא תהליך אשר כולל אופטימיזציה של אתר אינטרנט או תוכן. התהליך הזה מתבצע על ידי מקדמי אתרים בכדי לגרום לאתר להתברג כמה שיותר גבוה בתוצאות מנועי החיפוש. בפועל, זוהי אסטרטגיית שיווק שאינה נחשבת מיידית. בעוד כי שיווק ממומן בגוגל מספק בדרך כלל תוצאות מיידיות מהיום למחר, קידום אורגני לוקח כמה זמן. כמה זמן בדיוק? בדרך כלל, מדובר בחודשים של עבודה עד שהתוצאות נראות לעין, אבל בתחומים תחרותיים פחות אפשר להגיע לתוצאות טובות גם לאחר מס' שבועות. 

מה לומדים במהלך לימודי קידום אתרים?

במהלך לימודי קידום אתרים התלמידים לומדים את עקרונות קידום האתרים למנועי חיפוש לפי האלגוריתמים שלהם. באופן כללי, תכנית הלימודים עשויה להשתנות בהתאם לסוג המסגרת, אך היא בד"כ כוללת את הנושאים הבאים:

  • מבוא לקידום אתרים: 
    • היכרות עם מונחים בסיסיים
    • היכרות עם גורמים המשפיעים על התברגות ודירוג האתר במנועי החיפוש.
  • אופטימיזציה טכנית
    • שיפור מבנה האתר
    • קידוד בסיסי בלבד
    • שיפור מהירות טעינת האתר
  • אופטימיזציה מבנית: 
    • תכנון מבנה האתר והכותרות, קרי ההיררכיה שלו
    • שימוש נכון במילות מפתח
  • אופטימיזציה של תוכן: 
    • יצירת תוכן עם ערך מוסף הן לגולשים והן למנועי החיפוש 
    • למידה כיצד להשתמש נכון במילות מפתח
  • קישורים
    • למידה כיצד ליצור קישורים לאתר מאתרים אחרים, מה שנקרא גם BACKLINKS
    • למידה כיצד לבצע בדיקת איכות קישורים
    • למידת בניית קישורים פנימיים בתוך האתר המקודם
  • ניתוח נתוני קידום אתרים: 
    • שימוש בכלים לניתוח נתוני קידום אתרים, כמו אנליטיקס וסרץ' קונסול 
    • זיהוי הזדמנויות לשיפור

בנוסף לנושאים אלו שציינו לעיל, לימודים קידום אתרים כוללים בד"כ גם תרגול מעשי, כמו למשל עבודה עם כלים מקצועיים לקידום אתרים, ביצוע ניתוחים של אתרי מתחרים ועוד.

לימודי קידום אתרים כוללים גם שיווק ממומן?

במקרים רבים לימודי קידום אתרים אכן כוללים גם שיווק ממומן, מכיוון ששני תחומים אלו משלימים זה את זה. בסופו של דבר, שני התחומים הללו נועדו להביא גולשים לאתר, אם כי בשיטות שונות. בעוד כי קידום אתרים אורגני דורש זמן ומאמץ, הוא יכול להניב תוצאות לאורך זמן. מצד שני, שיווק ממומן יכול להביא גולשים לאתר באופן מיידי, אך הוא דורש תקציב לקמפיין כזה או אחר. 

באופן כללי, בקורסים רבים בימינו התלמידים אכן לומדים גם על היסודות של השיווק הממומן. הם לומדים כיצד ליצור מודעות ממומנות, כיצד לבצע מחקר מילות מפתח באמצעות כלים שונים, כיצד להגדיר תקציבים עבור קמפיינים ממומנים ועוד. במידה רבה, רצוי לבחור קורס שמקיף גם את תחום השיווק הממומן. כך, תרכשו את הידע והכלים הדרושים לכם כדי להצליח בשני המישורים השיווקיים האלו.

כמה עולים לימודים קידום אתרים?

מחיר לימודים קידום אתרים יכול לנוע בין כמה אלפי שקלים ועד כ-10,000 ₪, לעיתים גם יותר. באופן כללי, מחיר הקורס נקבע ע"פ תוכנית הלימודים ומשך הקורס,, מה הוא מכסה בתוכו וכן הלאה. הקורסים הבסיסיים יכולים לעלות כ-1,500 – 3,000 ₪ ומעלה, בעוד כי קורסים מקצועיים המכסים גם קידוד יכולים לעבור את רף ה-10,000 ₪. כמובן, ניתן למצוא גם קורסי קידום אתרים חינמיים או בתשלום נמוך יותר, אך חשוב לוודא שהקורס מקצועי ומקיף את כל הנושאים החשובים בתחום, ולא פחות חשוב – הנושאים העדכניים. תעשיית ה-SEO משתנה בקצב מהיר כל הזמן, כך שחשוב שהקורס יכלול לימודי קידום אתרים אשר נוגעים לכל עדכוני גוגל האחרונים בתחום. 

כמה טיפים לבחירת מסגרת ללימוד קידום אתרים

בשורות הבאות, ריכזנו עבורכם טיפים חשובים לבחירת מסגרת ללימוד קידום אתרים, שחשוב לקחת בחשבון לפני שנרשמים למקום כזה או אחר:

טיפ לבחירת מסגרת לימודית מידע נוסף
בדיקת תוכנית הלימודים מראש ודאו שהיא כוללת את כל הנושאים החשובים בתחום, כגון מחקר מילות מפתח, אופטימיזציה של תוכן, אופטימיזציה של מבנה האתר, בניית קישורים חיצוניים ועוד.
בדיקת המרצים ודאו כי יש להם ניסיון בתחום, בדגש על קידום אורגני וממומן. 
בדיקת חוות דעת בימינו ניתן למצוא ביקורות ודירוגים ברחבי הרשת, כולל ברשתות החברתיות, כך שזו לא בעיה גדולה מדי לאתר את אלו. 

 

האם כדאי לי להירשם ללימוד קידום אתרים?

אם אתם שואלים האם כדאי להירשם ללימודי קידום אתרים, התשובה לכך תלויה במספר היבטים שונים. בהקשר הזה של הדברים, אנחנו ממליצים לבחון את הדגשים הבאים:

  1. מטרות מקצועיות. אם אתם מעוניינים לעבוד כמקדמי אתרים, קורס SEO הוא די בגדר חובה. אפשר להתקבל למשרת ג'וניור גם ללא קורס, אבל בד"כ נדרש רקע מסוים. 
  2. הידע והניסיון הנוכחיים: אם אתם כבר יודעים דבר או שניים על SEO, קורס בסיסי יכול לעזור לכם להעמיק את הידע ולרכוש בהתאם לכך מיומנויות חדשות. 
  3. הזמן והמחויבות: קורסי קידום אתרים עשויים לדרוש זמן והתמדה, לכן חשוב לוודא שיש לכם את הזמן והמחויבות הדרושים כדי להשלים את הקורס.

בסיכומו של דבר, לימוד קידום אתרים מתאים לכל מי שמעוניינים לקבל ידע וכלים לשיפור הדירוג של אתרים בתוצאות החיפוש. זה מתאים במיוחד לבעלי עסקים שרוצים לקדם בעצמם את אתר העסק, אבל קורס מתאים גם לאנשים פרטיים שמעוניינים לפתח קריירה רחבה יותר בתחום. 

נותרתם עם סוגיות שלא הצלחתן לקבל עליהן מענה במאמר זה? צרו קשר עם צוות Bestlinks למידע נוסף.

המרכז ללימוד והשמה בהייטק
המרכז ללימוד והשמה בהייטק

הכירו את מרכז ללימוד והשמה בהייטק. המרכז ללימודים נוסד במטרה להביא השכלה איכותית לכולם. בכל זמן ומכל מקום.

חייגו לייעוץ לימודים חינם

אהבתם? שתפו פוסט זה!
התקשרו עכשיו!
רוצים ללמוד ולהשתלב בעבודה בהיי טק? השאירו פרטים!