בדיקות תוכנה qa שכר

 רוצים ללמוד ולהשתלב בעבודה בהיי טק?
השאירו פרטים או חייגו

תוכן עניינים

בדיקות תוכנה qa שכרישנם דרכים רבות לברר לגבי בדיקות תוכנה qa שכר, אבל קודם כל חשוב לוודא שאתם אכן מתאימים לתחום הזה, מה התחום הזה כולל וכיצד הוא יעזור לכם להשתלב בעולם ההייטק. הנה כל מה שצריך לדעת לגבי טווחי שכר של בודקי QA וכל המידע הנלווה. 

אם תגוללו ברשת בדיקות תוכנה qa שכר, תגלו טווחי שכר שעשויים לפתות אתכם לרצות להיכנס לעולם ההייטק, עם זאת, חשוב לזכור כי לא כל הנוצץ אכן זהב, וכי עבודה בתחום ההייטק מגיעה עם שעות ארוכות, לעיתים עבודה סיזיפית ותנאי עבודה מורכבים. בתמורה, בד"כ התחום מתגמל מאוד כלכלית. אם ככה, מה חשוב לדעת על תחום ההייטק בהקשר של עובדי QA? המשיכו לקרוא. 

מה שצריך לדעת בימינו על בדיקת תוכנה QA

בדיקות תוכנה הן חלק חיוני בתהליך פיתוח התוכנה, האפליקציה או היישום. בתוך כך, בדיקת QA של תוכנה היא תהליך המבטיח שהתוכנה עומדת במפרטי התכנון והדרישות שלה. בדיקות QA של תוכנה כוללות מבחנים שונים כדי לוודא, בין היתר, שהתוכנה כדי לוודא שהיא פועלת כראוי. לפיכך, הבודקים אחראים לוודא שהתוכנה נטולת באגים ויש להם גם את הכישורים לזהות פגמים בתוכנה כזאת או אחרת.

תפקידם של בודקי QA התפתח עם השנים, וכיום בודקי QA צריכים כישורים אנליטיים חזקים, חשיבה לוגית, יכולות פתרון בעיות ויצירתיות. הם חייבים להיות מסוגלים לזהות פגמים בקוד התוכנה ובחלק מהמקרים גם לספק פתרונות לבעיות אלו. באופן כללי, משרות היי-טק נחשבות באופן מסורתי כבעלי אופי טכני מאוד, אבל זה לא תמיד המקרה. יש הרבה משרות לא טכנולוגיות בחברות הייטק, הדורשות רמה גבוהה של מיומנות וידע. בדיקת QA של תוכנה היא דוגמה אחת לכך.

מה צריך לדעת על בדיקות תוכנה ידניות ואוטומטיות QA 

רגע לפני שנדבר על בדיקות תוכנה qa שכר, חשוב להבין את ההבלים בין סוגי הבדיקות. ראשית, יש לציין כי בדיקות QA ידניות של תוכנה נעשות על ידי בודק QA, אשר מבצע ידנית את כל הפונקציות של תוכנה. ניתן לעשות זאת על ידי הפעלת אפליקציה, לחיצה על לשוניות שונות וביצוע פעולות שונות על מנת לראות אם האפליקציה פועלת כמו שצריך. 

מנגד, בדיקות QA אוטומטיות של תוכנה נעשות על ידי שימוש בכלים כגון תסריטי בדיקה אוטומטיים עם קלט ופלט מוגדרים מראש, המבוצעים באופן אוטומטי ללא התערבות ידנית כמעט או מעט ממנה. ברוב המקרים, בדיקות QA של תוכנה מבוצעות על ידי כלי תוכנה ידניים ואוטומטיים גם יחד. 

מה חשוב לדעת על בדיקות ידניות ואוטומטיות בהייטק? 

בדיקות תוכנה ידניות מבוצעות באופן ידני על ידי בודקים המקודדים, מנפים באגים ומבצעים משימות אחרות על מנת לוודא שהמוצר פועל כהלכה. זאת,] בעוד כי בדיקות תוכנה אוטומטיות משתמשות בכלים אוטומטיים כגון כלי בדיקה אוטומטיים או כלי בדיקת “קופסה שחורה”. 

בתוך כך, הבודקים הם אלו המבצעים משימות שונות כגון בדיקת באגים, מציאת פגמים, אימות פונקציונליות וכו'. כלי בדיקה אוטומטיים משמשים לעתים קרובות עבור פרויקטים בקנה מידה גדול עם מפתחים רבים ושונים, מכיוון שהכלים האלו יעילים יותר מבודקי QA ידניים. כעת, בואו נדבר על בדיקות תוכנה qa שכר. 

בדיקות ידניות: טווחי השכר של בודקי תוכנה QA 

תחום ה-QA נחשב יחסית מתגמל, אם כי בתחומי הייטק אחרים ניתן גם להרוויח משכורות גבוהות יותר. בודקי QA עם ניסיון של שנתיים ירוויחו כ-13,000 – 18,000 ₪ ברוטו, בעוד כי עובדים עם 2-5 שנות ניסיון ירוויחו 18,000 – 25,000 ₪ ברוטו לחודש. 

אם אתם בודקי QA עם ניסיון של 6 שנים ומעלה, תרוויחו בתחום בין 24,000 ₪ ל-30,000 ₪ ברוטו לחודש. בדרג הניהולי של בודקי QA, כמו למשל מנהלי צוותים, מרוויחים בין 28,000 ל-35,000 ₪ לחודש ברוטו. ומה לגבי בדיקות תוכנה qa שכר בתחום האוטומציה? המשיכו לקרוא. 

בדיקות אוטומציה: טווחי השכר דל בודקי תוכנה QA 

כאמור, כדי להבין את הטווחים של בדיקות תוכנה qa שכר, צריך להבדיל בין בדיקות ידניות לאוטומטיות. בנישה האוטומטית של התחום, אנשי מקצוע אלו נקראים מהנדסי אוטומציה. עם ניסיון של 0-2 שנים בתחום של מהנדס אוטומציה, בודקי QA ירוויחו בין 15,000 ₪ לבין 22,00 ₪ ברוטו לחודש. 

עם ניסיון של 2-5 שנים בתחום, מהדסי אוטומציה ירוויחו בין 20,000 ₪ ל-28,000 ₪ לחודש ברוטו. אם יש לכם ניסיון של 6 שנים ומעלה, תרוויחו כ-25,000 – 35,000 ₪ ברוטו לחודש. בדרג הניהולי, מהנדסי אוטומציה ירוויחו בין 20,000 ל-38,000 ₪ ברוטו לחודש. 

באופן טבעי, ככל שתצברו יותר השתלמויות, שנות ניסיון, כלים וידע, ככה השכר בהייטק שלכם כנראה יעלה. חלק מהעובדים אפילו נרשמים לקורסים באופן פרטי, מה שעשוי לסייע להם בפיתוח הקריירה שלהם בתחום בהמשך. זאת, בעוד שרבים אחרים יוצאים לסוגי השתלמויות שונות מטעם חברות ההייטק עצמן. 

מה נלמד בקורס QA בדיקת תוכנה?

קורס זה ילמד אתכם את היסודות של בדיקות תוכנה, כאשר תלמדו על סוגי הבדיקות השונות, כיצד לכתוב דוחות נתונים שונים, כיצד לבצע בדיקות ידניות או אוטומטיות ועוד. הסטודנטים למדים כיצד להגדיר סביבות בדיקה ולהפעיל בדיקות שונות, במקביל ללימוד כיצד להשתמש בכלים שונים שמסייעים בתהליך אבטחת האיכות.

קורס זה מכסה את היסודות של מה שצריך לדעת על מנת להפוך לבודק QA מצליח, אבל חשוב להבין שקורסים אלו מיועדים בד”כ עבור מי שמעוניינים לדרוס רגלם בעולם ההייטק. אם זו דריסת הרגל הראשונה שלכם בהייטק, ייתכן מאוד שהקורס הזה יתאים לכם. אם אתם רוצים להתקדם בהייטק לתפקידים בכירים כמו מנהלי צוותי QA, סביר להניח שתצטרכו תארים אקדמאיים במדעי המחשב או הנדסת תוכנה.

טיפים למי שמעוניינים להירשם לקורס QA 

אם אתם מעוניינים להתפתח בתחום של QA בדיקות תוכנה, אתם צריכים להיות מוכנים לעבוד קשה. זו לא עבודה שמשתלמת בהכרח בשנים הראשונות, אז חשוב להיות מודעים לכך שהשכר הגבוה יותר מגיע בדרך כלל כאשר צוברים השתלמויות ושנות ניסיון בתחום. כמו כן, על מנת להפיק את המרב מהקורס הזה, עליכם להיות בעלי ניסיון מסוים בשפת התכנות Java או Python. 

לא חובה לדעת כתיבת קוד כדי להצליח ב-QA, אבל זה בהחלט יתרון עצום עבור מי שמעוניינים להתקדם בתחום הזה של אבטחת איכות תוכנה. בהתאם לקורס שתבחרו, החומר ישתנה. אם למשל תרצו ללמוד הנדסת אוטומציה ובדיקות אוטומטיות, רוב הסיכויים שכן תצטרכו ללמוד שפות תכנות שונות.

איפה כדאי ללמוד QA?

איפה כדאי ללמוד QA? ובכן, ישנן כל מיני מסגרות שונות ומוסדות לימוד שמעבירים את קורסי ה-QA, והבחירה צריכה ליפול בהתאם לצרכים שלכם. ישנם קורסי ערב לאבטחת איכות תוכנה, קורסים במוסדות אקדמאיים, קורסים הנלמדים באונליין ועוד. 

אם אינכם בטוחים באיזה מקום לימוד כדאי לבחור, או שמא אתם מתלבטים בין QA לתחום אחר, אנחנו ממליצים לשבת עם יועץ לימודים לקבלת מידע נוסף. בדיוק לשם כך היועצים נועדו, כדי להקנות לכם את הידע החסר לכם בתחום כזה או אחר, במסלולי לימוד שונים וכולי. 

המרכז ללימוד והשמה בהייטק
המרכז ללימוד והשמה בהייטק

הכירו את מרכז ללימוד והשמה בהייטק. המרכז ללימודים נוסד במטרה להביא השכלה איכותית לכולם. בכל זמן ומכל מקום.

חייגו לייעוץ לימודים חינם

אהבתם? שתפו פוסט זה!
התקשרו עכשיו!
רוצים ללמוד ולהשתלב בעבודה בהיי טק? השאירו פרטים!