קצת מידע על לימודי דאטה בייס

 רוצים ללמוד ולהשתלב בעבודה בהיי טק?
השאירו פרטים או חייגו

תוכן עניינים

דאטה בייסמכיוון שכיום בכמעט כל ארגון או חברה, גדולה או קטנה, ישנן מערכות מחשוב רבות והעובדה כי כל חברה, גדולה או קטנה, תלויה במערכות אלו, עולה חשיבות האפשרות לנהל את המידע שבתוך מערכת זו. כל מערכת ממוחשבת כוללת בתוכה מידע רב, כחלק מבסיסי הנתונים, כזה שמתקבל ממקור חיצוני וכזה שיש צורך לשלוף אותו, לעבד אותו או לקבל נתונים מתוכו.  אלו הן מערכות ממוחשבות מתקדמות, שמשמות לדליית נתונים, לגיבוי ולאחזור שלהם. כאשר בסיסי הנתונים עובדים היטב, הארגון במצב טוב, היות והוא יכול להשתמש במידע בצורה נכונה, יעילה ולא פחות חשוב – מהירה. כתוצאה מכך, היעילות והאיכות של הארגון משתפרים גם הם. 

מנגד, כאשר מערכות המידע תקולות או אינן פועלות בצורה סדירה או שאינן מנוהלות כנדרש, הדבר יכול להיות בעיה גדולה עבור הארגון הן ברמת התפקוד והתוצר שלו והן ברמה האבטחתית. קורס דאטה בייס, היא להכשיר את מנהל הדאטה בייס- בסיסי הנתונים של המחר, בסביבות העבודה המתקדמות ביותר והרלוונטיות. תפקידו של המנהל דאטה בייס יהיה גם ליישם את מאגרי הנתונים במערכות השונות, לעצב אותן, לתחזק, לתקן ולהגן עליהם.

איש ה- DATA BASE 

דאטה בייס או כפי שנהוג לכנותה בתעשייה DBA מגיעה מן המושג database administrator שמשמעותו כמובן ניהול כל מאגרי המידע אך גם על הקונפיגורציה שלהם, תהליכי ההתקנה, שדרוגים ועדכונים, ניהול ואחזקה שוטפים, מתן הרשאות וכאמור אבטחה. תפקיד מנהל הדאטה בייס הוא תפקיד מרכזי בכל חברה או ארגון בין אם הוא טכנולוגי ובין אם לא. כמובן שלא כל עסק מחזיק איש דאטה בייס צמוד ועדיין, הדרישה לתפקיד גבוהה מאוד בכל רגע נתון. 

התפקיד הוא תובעני ודורש עבודה מאומצת אך עם זאת דינמית ומאתגרת. יש צורך ללמוד ולהעשיר ידע כל העת, שכן מערכות המידע, כמו כל עולם הטכנולוגיה הולכים ומתקדמים בקצב מואץ. ברבים מן המקרים איש ה-DATA BASE יהיה חלק מצוות ה-IT של הארגון ויהווה הזרוע המבצעת של הארגון 24/7 כאשר יש צורך בתיקון או בתמיכה מסוימת.

 

ביום יום איש או מנהל בסיס הנתונים בארגון יהיה גם אחראי על  פיתוח האסטרטגיות לניהול בסיסי הנתונים וינסה לחשוב תמידית כיצד הוא יכול לשפר את הביצועים, כדי שהעבודה עם בסיס הנתונים תהיה נכונה, מהירה ויעילה יותר.  כל זה אומר שאנשי דאטה בייס צריכים להיות בעלי ידע נרחב בתוכנות, פלטפורמות טכנולוגיות מתקדמות וכלים רבים ומנגד מסוגלים גם לתכנת ולכתוב קוד בשפות מרכזיות לתפקיד כמו SQL ו- PYTHON.  בנוסף, עליהם להכיר את עולם האנליזה וניתוח הנתונים וקורסים רבים משלבים גם תחום זה, כחלק מן הקורס הבסיסי או במסגרת לימודי המשך מתקדמים.

מה לומדים בקורס דאטה בייס

במסגרת הקורס התלמידים יגעו במבחר גדול ומגוון של נושאים הקשורים לתחום מאגרי המידע ובסיסי הנתונים. כבר כתבנו על לימודי תכנות ופיתוח באמצעות SQL, למשל אבל גם ילמדו על שחזור וגיבוי מידע, האבטחה שלו וניהולו מול הסיכונים ברשת, תחזוקה וניתוח בסיסים של טבלאות מידע (יש קורסים העוסקים גם בתחום ה-BI – בינה עסקית) , הקמת, עיצוב, תכנון ובניה של מאגרי נתונים, הקמת וחלוקת הרשאות, והיכרות עם המערכות והפלטפורמות המתקדמות בעולם.

ככלל, כדאי לדעת שישנן מודלים או פלטפורמות יותר מבוססות בתחום כמו אלו של מייקרוסופט, ORCAL ואחרות. כמובן, שאינכם יודעים היכן תעבדו ומה יהיו המערכות והדרישות במקום עבודה זו ולכן יש ללמוד את כולם. חלק ממוסדות הלימוד גם מלמדים ומגישים לקראת בחינות להסמכה וקבלת תעודות בינלאומיות מצד חברות ענק כמו מייקרוסופט, אורקל, סיסקו ואחרות. תעודות אלו יסיעו לבוגרים להשתלב בעבודת הראשונות שלהם. 

לא רק ניהול נתונים

כאמור, חלק נוסף מהלמידה יעסוק, ברוב הקורסים גם בתחום ניתוח דאטה בייס והכלים והטכניקות השונות לביצוע מחקר על הנתונים הנמצאים במערכת על ידי שאלת השאלות הנכונות וכן אופן הצגת הנתונים שהתקבלו, בצורה שתשרת את הארגון היטב.  

רוב הארגונים, ירצו כאמור לעשות שימוש במידע שלהם ולא פחות, גם יבנו את האסטרטגיות העסקיות, כלכליות, שיווקיות שלהם על הנתונים שיתקבלו מהמערכות השונות. אולי בשלבים הראשונים כאנשי דאטה בייס לא תדרשו להתעסק בכך יותר מידי אבל בהמשך ועם אופציות ההתקדמות, ניתוח הנתונים והצגתם, תוך הצגת תובנות עסקיות יכול לסייע לכם. כאיש דאטה בייס הממשקים שלכם עם מחלקות אחרות בארגון יהיו רבים, בין אם אלו אנשי פיתוח, ניהול, IT, ושיווק ועליכם לנצל את הידע שתצברו לטובת התקדמותכם בתפקיד.

תנאי קבלה לקורס דאטה בייס

דאטה בייס הוא תחום מרתק אך גם כזה שיכול להיות קשה ומתיש עבור אנשים שטבלאות ונתונים עושים להם פריחה. בהרבה מהקורסים שתחשפו אליהם בתחומים אחרים כמו QA ואפילו תכנות, אין צורך בניסיון. גם בתחום דאטה בייס אין צורך בניסיון קודם אבל, בשל האופי המיוחד של התפקיד, מכללות ומוסדות לימוד רבים, כן מפעילים מערכות סינון מוקדמות, במטרה לאתר את אלו שהמקצוע באמת מעניין אותם והם יכולים לפרוח בו. חלק אחר מציע את הלמידה רק לאנשים שכבר התנסו בתחום, בצורה כזו או אחרות או במקצועות משיקים.

בצד הפורמלי, הרי שלרוב ידרשו המועמדים ל-12 שנות לימוד, זיקה חזקה למחשב וידע טוב יחסית באנגלית. בסופו של דבר, כל אחד מכיר הכי טוב את עצמו וידע להבין, האם התפקיד יכול להיות מרתק ומלא משמעות עבורו. אם אתם מתקשים להחליט, תמיד ניתן להתייעץ עם מומחי ויועצי הלימודים שלנו באתר והם יוכלו להכווין אתכם טוב יותר.

מי שיצלח את הקורס, יוכל לעבוד כאיש דאטה בייס הן בתוך חברות הייטק והן כאיש מערכות המידע בחברות וארגונים גדולים שלא מהתחום, כגון משרדי ממשלה, גופים ציבוריים גדולים, חברות פיננסיות ועוד. רבים מאנשי מערכות מידע גם עובדים בתוך חברות שמספקות שירות לכמה וכמה לקוחות או פותחים עסק עצמאי לסיוע לחברות הזקוקות למומחה בתחום, כולל היכולת לנתח ולהציג את התובנות העולות מהמידע שבידיים שלהם.

קראו עוד: קורס Big Data

המרכז ללימוד והשמה בהייטק
המרכז ללימוד והשמה בהייטק

הכירו את מרכז ללימוד והשמה בהייטק. המרכז ללימודים נוסד במטרה להביא השכלה איכותית לכולם. בכל זמן ומכל מקום.

חייגו לייעוץ לימודים חינם

אהבתם? שתפו פוסט זה!
התקשרו עכשיו!
רוצים ללמוד ולהשתלב בעבודה בהיי טק? השאירו פרטים!