קורס עיצוב משחקי מחשב

 רוצים ללמוד ולהשתלב בעבודה בהיי טק?
השאירו פרטים או חייגו

תוכן עניינים

קורס עיצוב משחקי מחשבעולם משחקי המחשב, בפרט ועולם המשחקים הדיגיטליים, בכלל חווה בשנים האחרונות פריצה מטורפת. אנחנו מבלים שעות רבות במשחקים באמצעות הסלולר, משחקי מחשב קטנים אך ממכרים, מעסיקים אותנו, זמן נוסף (מישהו אמר מיינקרפט או פורטנייט). משחקי המחשב הגדולים והנוצצים, המיועדים לתחנות המשחק השונות (פלייסטיישן לדוגמא) שוברי שיאים ומגלגלים מיליארדים עם תעשיה שהיא הרבה מעבר לכסף שנכנס מרכישת המשחק, באמצעות רכישת שדרוגים וכד'. קבוצות, קהילות ועולם שלם של גיימרים ששותים בצמא כל בדל של הקשר למשחק האהוב שלהם.

מעבר למשחקיות וההנאה עצמה, למשחקי המחשב גם השפעה על אורח החיים שלנו. כך שהמרכזיות שלהם, רק עומדת לגדול עוד יותר מהמקום המפלצתי שהם תופסים בו היום. עובדות אלו דורשות כל העת עוד חדשנות, עוד יצירתיות, עוד טכנולוגיה ועוד עיצוב מתקדם – כדי להשביע את המעריצים. לכן אין פלא, שלצד המשחקים עצמם גם התפתח צורך עצום באנשים העוסקים בתחום עיצוב משחקי מחשב ופיתוח שלהם. גם אתם יכולים ללמוד קורס עיצוב משחקי מחשב ולהתחיל להיכנס לקריירה בתחום, שכבר כעת הוא המילה הבאה. 

קורס עיצוב משחקי מחשב

באופן שיש שיכנו אותו – מפתיע, במסגרת לימודי משחקי מחשב ופיתוח שלהם, לא לומדים רק עיצוב או תכנות, כדי שהמשחק יהיה יפה. חלק נכבד מן הצלחת משחק היא גם קווי העלילה שלו, התוכן, העולמות המורכבים שהוא חושף, התמות שהוא מציג והאמירות שלו הנחשפות דרכו. העיצוב, החומרה, התוכנה והמשחקיות חשובות מאוד אבל לא פחות חשוב הוא הצד המהותי והחיבור של המשתמש למשחק. אלו מאפיינים ורבדים פסיכולוגיים ועל מי שלומד עיצוב משחקי מחשב לדעת גם אותם.

ואכן קורס עיצוב משחקי מחשב מכניס בתוכו את כלל האלמנטים הללו והוא מקנה לבוגרים ידע נרחב בעולמות תוכן, עיצוב, פיתוח ועוד. לצד עבודה ולמידה של פלטפורמות טכנולוגיות ותיכנות קוד שישפיעו על ביצועי המשחק, למשל,  נלמדים גם תחומים כמו תסריטאות או היכרות עם נפש האדם, המחפש הישגיות, תקשורת וכד'.

קטנים וענקים

כאשר אנו מדברים על עיצוב משחקי מחשב אנחנו מדברים על טווח עצום של משחקים. החל מהקטנים (המכונים משחקי פלאש), שיכולים להיות מעולים, ממכרים ולהצליח אך הם לא הדבר הגדול באמת ועד, ובכן, הדברים הגדולים באמת. בישראל, לא מפתחים קול אוף דיוטי למשל, שכן מדובר פה במשאבים בסדר גודל דמיוני. אבל הלמידה עצמה בקורס, נותנת לך את הכלים להשתלב גם בתעשיית הגיימינג הישראלית הקטנה יחסית (אך הרווחית מאוד) וגם בפיתוח ועיצוב במסגרת 

עיצוב משחקי מחשב

כאמור, כדי לעצב משחק מחשב טוב יש לעבור ולשלוט בכמה שלבים, אליהם נחשפים בקורס

עיצוב ופיתוח נכונים. כאן לא מדובר על עיצוב גרפי אלא על "העולם" של משחק המחשב. השלבים, החוקים, המשחקיות, העלילה, חווית המשתמש, התסריט, האפשרות לעולמות בהם תוכל לתקשר עם שחקנים אחרים ברשת ועוד. זהו בעצם התפקיד המקביל של התסריטאי בסרט, ועל גבי עיצוב המשחק המהותי, מולבשים שאר השלבים.

העיצוב הגרפי. כאן אנו מדברים כבר על הנראות והוויזואליה. רקעים, דמויות, עיצובים של כפתורים, אביזרים. יש שימוש והיכרות עם תוכנות לעיצוב דו מימד ועם תוכנות מתקדמות הרבה יותר לעיצוב תלת מימד. לתפקיד העיצוב הגרפי חשיבות עליונה. כולנו אוכלים קודם כל דרך העיניים וזה נכון גם לעולם משחקי המחשב. אמת, בהיסטוריה היו משחקים מצליחים גם כאשר הם נראו פחות יפים אבל במרבית המקרים – העיצוב הגרפי הוא כרטיס הביקור הראשוני והחשוב.

הסאונד. זה לא רק המוזיקה. זה הרבה מעבר לזה. כמו שפסקול בסרט הוא בעל השפעה עצומה על הצופים, כך הסאונד במשחקי מחשב מכניס לאווירה מסוימת שמעצבי ובוני המשחק התכוונו אליו. בקורס עיצוב משחקקי מחשב לומדים לא רק לשלב מוזיקה במשחק אלא למצוא לכל שלב או קונספט את הקול המדויק שלו, בהתאם להתפתחות העלילה, עיצוב המשחק (למשל קול שישמע בעת לחיצה על כפתור או באנר מסוים) ועוד.

הנפשה. האנימציה של המשחק היא בעצם התנועתיות שלו. ככל שהתזוזה יותר מרשימה וחלקה וככל שהיא יותר מעוררת – המשחק יצליח יותר. גם כאן, קורס עיצוב משחקי מחשב יחשוף בפניך סל כלים מתקדם בתחום האנימציה.

המנוע. מאחורי הקלעים של המשחק או למעשה התכנות שמאפשר את כל זה. התוכנות השונות ויש רבות כאלו כמו JAVA , שפת C ועוד מאפשרות לבנות את המשחק עצמו ולממש את ההקלות והתנועות שמייצר השחקן לכדי התפתחות על המסך. בנוסף, התוכנה או הקוד יכולים להיות מלאים בבאגים ותקלות שישפיעו לרעה על חווית המשתמש. 

עוד עולם שלם. ועוד לא דיברנו על עולם השרתים, שיווק משחקים, העולם הכלכלי שמאחורי התעשיה,  הפקה, עיצוב דמויות והאנשה, "בימוי" המשחק, חקר פלטפורמות בהן ניתן לשלב משחקים ועוד ועוד דברים מרתקים, שבסופו של דבר מביאים ליצירת משחק גדול מהחיים.

איך ואיפה לומדים?

קורס עיצוב משחקי מחשב נחשב לקורס הכשרה ארוך יחסית לעומת קורסים אחרים, שכן הוא מכיל תכנים רבים (כאמור, גם מעולם העיצוב, גם מעולם התוכן וגם מעולם התכנות והקידוד). מאוד מומלץ ללמוד ממרצים או במוסדות שיש בהם אנשים שכבר עובדים בתעשייה. חלק גדול מן הקורס הוא תכנים תיאורטיים אבל חלק אחר, גדול וחשוב אף יותר הוא פרקטי. בסוף הקורס, גם חשוב שיהיו לכם מספר פרויקטים שיצרתם ועיצבתם בעצמכם ויכנסו לתיק העבודות שלכם, שכן לתיק זה משמעות אדירה ביכולת להתקבל לעבודה.

כעקרון, כמו כל קורס הכשרה בעולמות הטכנולוגים (למשל, QA, מפתח פול סטאק, בונה אתרים וכד') אין צורך בידע או ניסיון קודם. אך במקרה של עיצוב משחקי מחשב, אף שלא מדובר בדרישת סף, חייבת להיות לצד ידע טכנולוגי מסוים וזיקה לעולם המחשבים והגיימינג, גם ידע מסוים בעולמות הגרפיקה (הממוחשבת) וכן יצירתיות וסקרנות.

המרכז ללימוד והשמה בהייטק
המרכז ללימוד והשמה בהייטק

הכירו את מרכז ללימוד והשמה בהייטק. המרכז ללימודים נוסד במטרה להביא השכלה איכותית לכולם. בכל זמן ומכל מקום.

חייגו לייעוץ לימודים חינם

אהבתם? שתפו פוסט זה!
התקשרו עכשיו!
רוצים ללמוד ולהשתלב בעבודה בהיי טק? השאירו פרטים!