ניהול משתמשים חכם – כיצד עושים את זה נכון?

 רוצים ללמוד ולהשתלב בעבודה בהיי טק?
השאירו פרטים או חייגו

תוכן עניינים

תחום הסייבר עשה בשנתיים האחרונות קפיצה משמעותית, ואם נוסיף את הבינה המלכותית למשוואה, נמצא שאנו דוהרים אל תוך תקופה חדשה.

בנקודה זו כל עסק צריך לשאול את עצמו שני דברים: כיצד הוא מגן על המידע וכיצד הוא מתייעל, כי אם יש דבר אחד בטוח, זה שהתייעלות היא שם משחק. מי שאינו מתייעל אינו רק מפגר מאחור, אלא ממש מפסיד, וכאן ניגש לבחון כיצד ניהול משתמשים מהווה נדבך מהותי מסך המשוואה.

 

חשיבות ניהול משתמשים חכם

ניהול משתמשים יעיל פועל במקביל בכמה מישורים:

  • מסייע להגן על מידע עסקי.
  • מעניק ללקוחות תחושת מוגנות.
  • תומך בהתנהלות נוחה מצד הלקוח.
  • תומך בסטטוס העסקי.
  • מייצר שכבת הגנה חשובה מפני התקפות סייבר.
  • ממזער עבודה מצד הצוות הטכני.

כל זאת ביחד מקפיץ את העסק קדימה ותומך ברווחיות, ועל כן כל שנותר לעשות זה לבחון כיצד מבצעים ניהול משתמשים חכם. ובכן כיום הדרך הטובה ביותר היא להיעזר בפלטפורמת ענן שמתמקדת בניהול זהויות. יש להבין שברגע שניהול זהויות מתבצע על הצד הטוב ביותר, חוסכים זמן, מורידים עומס עבודה, מגנים על מידע חשוב ומונעים התקפות סייבר.

 

מגוון פתרונות תחת גג אחד

לצורך הדוגמה, נציין את פלטפורמת אוקטה. זו מציעה אימות כפול, מוציאה את הסיסמה מהשוואה, משלבת אמצעי זיהוי ביומטריים, מסייעת לזהות מראש איומי סייבר, מאפשרת להזדהות פעם אחת עבור מגוון יישומים ייעודיים, מסייעת להגדיר איזו גישה מותרת לכל עובד, ספק ולקוח (בהתאם לסטטוס והגדרות תפקיד), מייצרת דו"חות משמעותיים, מאפשרת לעבוד מרחוק מכל מקום וכדומה.

 

התאמה פרטנית

עתה לאחר שסקרנו מה עומד מאחורי ניהול משתמשים חכם, נעצור לחדד שאין זה נכון עבור כל עסק להיעזר בסך מכלול האפשרויות, אלא בכל פעם מחדש נדרש להתאים באופן מושכל את חליפת השירותים, בהתאם לצורך, תקציב ויעדים, וכפי שניתן לצפות, ניהול חכם שמכוון לדיוק ויעילות, מאפשר התאמה מלאה.

עתה אם נעצור לחדד מהי התאמה מלאה, נסביר שמגוון פתרונות מתקדמים לוקחים בחשבון תרחישי עבודה והתנהלות. הן של עובדים ומנהלים והן של לקוחות וספקים.

 

אוטומציה בקליטת עובדים

אם נבקש לחדד עד כמה ניהול משתמשים חכם מהותי עבור הצלחת העסק, נציין תרחיש סטנדרטי שפוגש שלל עסקים – קליטת עובדים חדשים/עזיבת עובדים.

כידוע, בעידן של היום עובדים נוטים לשנות מקום עבודה, כך שבית עסק נדרש להשקיע זמן רב בקליטה, ובין היתר במתן/הסרת הרשאות. במקום שתרחיש שכזה יגזול זמן רב, בתי עסק שנעזרים בחידושי הטכנולוגיה נהנים מפלאי האוטומציה. זוכים להעניק ביתר קלות הרשאות נחוצות, לצד התאמה מלאה ומבלי לבזבז זמן מיותר.

 

מה עם העסק שלכם?

לסיכום נציין שבאמצעות ניהול משתמשים חכם מקלים את העבודה על אנשי IT (ובכך מנצלים את זמנם באופן מרבי), עולים דרגה מבחינת ניהול ארגוני ואף עומדים בשלל דרישות רגולטוריות. מה עתה? בוחנים היכן העסק שלכם עומד ביחס לפוטנציאל. בהצלחה.

המרכז ללימוד והשמה בהייטק
המרכז ללימוד והשמה בהייטק

הכירו את מרכז ללימוד והשמה בהייטק. המרכז ללימודים נוסד במטרה להביא השכלה איכותית לכולם. בכל זמן ומכל מקום.

חייגו לייעוץ לימודים חינם

אהבתם? שתפו פוסט זה!
התקשרו עכשיו!
רוצים ללמוד ולהשתלב בעבודה בהיי טק? השאירו פרטים!