מבחני התפתחות ושימוש בשפה

 רוצים ללמוד ולהשתלב בעבודה בהיי טק?
השאירו פרטים או חייגו

תוכן עניינים

מבחני פיתוח ושימוש בשפה קיימים כבר זמן מה. סוג זה של מבחן נועד למדוד את מיומנות השפה של אנשים. מבחנים אלו משמשים לעתים קרובות במסגרות חינוכיות כדי להעריך את יכולות השפה של תלמידים ומורים.

השימוש הנפוץ ביותר במבחנים אלו הוא לקבוע אם ילדים לומדים את שפת האם שלהם או שהם זקוקים לסיוע נוסף בלימודה. ניתן להשתמש במבחני התפתחות ושימוש בשפה גם כדי להעריך את מיומנות השפה של מבוגרים שעלולים להיתקל בבעיות עם שפת האם או השנייה.

מבחני פיתוח ושימוש בשפה שימושיים גם להערכת האם אדם רכש מיומנות חדשה או לא. לדוגמה, אם מישהו לומד איך לדבר ספרדית, מבחן זה יכול לעזור לו לדעת לאיזו רמה הוא הגיע במערך המיומנויות הזה.

מבחני התפתחות ושימוש בשפה הם דרך למדוד את מיומנות השפה של ילדים. הם משמשים כדי לקבוע עד כמה הילד מתקדם בכישורי השפה שלו ומספקים תובנה לגבי ביצועיו בעתיד.

מבחני פיתוח ושימוש בשפה הם כלים שיכולים לשמש הורים, מחנכים או אנשי מקצוע אחרים כדי להעריך את כישורי השפה של הילד. כלים אלו יכולים לעזור להם לקבוע אם יש צורך בהתערבות או לא ואיזה סוג של התערבות נדרשת.

מבחני פיתוח ושימוש בשפה משמשים לעתים קרובות למדידת הביצועים של ילדים בשיעורי אנגלית כשפה שנייה (ESL). הם יכולים לשמש גם כחלק מתהליך הערכה עבור תלמידים שזוהו כבעלי צרכים מיוחדים כגון דיסלקציה או הפרעת הספקטרום האוטיסטי (ASD).

מבחני התפתחות ושימוש בשפה הם דרך למדוד עד כמה אדם יכול להבין שפה ולהשתמש בה. ניתן להשתמש בהם כדי להעריך אם השפה נרכשת על ידי האדם או לא.

מבחני פיתוח ושימוש בשפה נערכים ברובם בשתי דרכים:

  1. ראיונות אישיים עם אנשים דוברי השפה
  2. סקרי דיווח עצמי של שימוש בשפה על ידי אנשים הדוברים את השפה

השיטה הראשונה אמינה יותר, אך השיטה השנייה זולה וקלה יותר לניהול.

  1. הערכה ישירה של כישורי שפה: זה נעשה בדרך כלל על ידי איש מקצוע המשתמש במכשיר כמו מבחן התפתחות השפה (ToLD) או מבחן השימוש בשפה (ToLU), המודד את יכולתו של אדם להבין את השפה ולהשתמש בה.
  2. הערכה עקיפה של כישורי שפה: זה נעשה על ידי שאילת אנשים על כישורי השפה שלהם באמצעות שאלוני דיווח עצמי או שיטות אחרות.

הקדמה: המדור עוסק בבחינת הידע וההבנה של אנשים בשפות, כולל אוצר המילים, השימוש בדקדוק, הגייה וכו', וכן את יכולתם להשתמש בו במצבים אמיתיים.

ההקדמה מדברת על כמה עובדות חשובות על דרכים שונות לבדיקת התפתחות ושימוש בשפה – הערכה ישירה (שנעשית לרוב על ידי אנשי מקצוע) והערכה עקיפה (שנעשית לרוב על ידי שאלוני דיווח עצמי).

  1. מבחני התפתחות השפה – במבחן מסוג זה, הבוחן מבקש מהילד להפיק מילה או ביטוי בשפה נתונה. לאחר מכן, הבוחן מחפש את יכולתו של הילד להפיק מילים נכונות ומובנות מבחינה דקדוקית.
  2. מבחני שימוש בשפה – בסוג זה של מבחן, הבוחן מבקש מהילד להשלים משפטים או ביטויים עם מילים משפה נתונה. לאחר מכן הבוחן מחפש עד כמה הילד מבין אילו מילים מתאימות למצבים מסוימים.

מבוא: מבחני פיתוח שפה נערכים בדרך כלל על ידי מורים או הורים כאשר הם מעריכים האם ילדיהם יכולים לדבר ולהבין שפות שונות כמו אנגלית, ספרדית וכו', בעוד שמבחני שימוש בשפה נערכים בדרך כלל על ידי פסיכולוגים שמעריכים עד כמה ילדים יכולים להבין שפות שונות כמו אנגלית או ספרדית והיכולת שלהם להשתמש בשפות אלה בצורה מתאימה במצבים מסוימים כמו הגדרות בית ספר או הגדרות ביתיות.

המאמר נכתב בשיתוף הפרופסור הלא מפוזר מוכן הכנה מוביל ומקצועי להכנה למבחני מחוננים. 

 

המרכז ללימוד והשמה בהייטק
המרכז ללימוד והשמה בהייטק

הכירו את מרכז ללימוד והשמה בהייטק. המרכז ללימודים נוסד במטרה להביא השכלה איכותית לכולם. בכל זמן ומכל מקום.

חייגו לייעוץ לימודים חינם

אהבתם? שתפו פוסט זה!
התקשרו עכשיו!
רוצים ללמוד ולהשתלב בעבודה בהיי טק? השאירו פרטים!