לימודי מערכות מידע

 רוצים ללמוד ולהשתלב בעבודה בהיי טק?
השאירו פרטים או חייגו

תוכן עניינים

לימודי מערכות מידעההתפתחות הטכנולוגית לא מפסיקה. עם השנים יש צורך ביותר מקצועות הנוגעים בתחומים טכנולוגיים שונים. אחד התחומים המבוקשים והפרקטיים הוא תחום מערכות מידע. תחום זה עוסק במערכות מידע ממוחשבות שאחראיות על ארגון וניהול מידע בהיקפים גדולים. על לימודי מערכות מידע נרחיב במאמר הבא. 

 

מה זה אומר? 

ניהול מערכות מידע הוא תחום שמתמקד בתפעול מערך המחשוב של ארגונים עסקיים. על ידי מערכות מידע ניתן לבנות אסטרטגיה טכנולוגית על מנת שהארגונים יפעלו באופן תקין ורווחי ככל הניתן. תפקידו של מנהל מערכות מידע הוא רחב וכולל מגוון משימות מורכבות שונות. קודם כל, על מנהל מערכות מידע ליצור מערכת מתאימה בהתאם לצרכים השונים של הארגון. המערכת צריכה לענות על צרכי הארגון מבחינת מהות התוכן בו עוסקים ומבחינת המבנה הארגוני. כמו כן, מנהל מערכות מידע אחראי גם לניהול מערכות המידע ולתחזוקה של המערכת בשלבים מוקדמים. כמו כן, במסגרת התפקיד על מנהל מערכות מידע לעדכן ולשפץ את המערכת בהתאם לצרכים, לשינויים שעובר הארגון, למידע ולגורמים נוספים. 

לימודי תואר

המסגרת המרכזית ללימודי מערכות מידע היא מסגרת אקדמאית ללימודי תואר ראשון. לימודי מערכות מידע לתואר ראשון הם לימודים שמכשירים את הסטודנטים בכל מה שקשור לניהול מערכות מידע בתחומים השונים. כמו כן במסגרת הלימודים הסטודנטים ילמדו על מערכות מידע ממוחשבות שהן הכלי וחומר הגלם איתו עליהם לעבוד במסגרת התפקיד.

לימודי מערכות מידע במסגרת תואר ראשון הם לימודים שנמשכים שלוש שנים. במסגרת הלימודים הסטודנטים יוכשרו ויקבלו את כל הכלים הדרושים על מנת לנהל מערכות מידע באופן מוצלח. כפי שציינו קודם, למנהל מערכות מידע יש תפקיד רחב וקריטי עם תחומי אחריות שונים. לכן יש לו צורך בידע אולטימטיבי בתחום הצרכים העסקיים והארגוניים של מקום העבודה שלו. כך יוכל מנהל מערכות המידע לתרגם את הצרכים של הארגון לפתרונות טכנולוגיים ולפתח מערכת מידע שמותאמת לארגון הספציפי בו עובד. לכן, לימודי מערכות  מידע במסגרת תואר ראשון ישלבו בין עולמות הניהול, התוכנה ומערכות המידע. 

בחלק ממוסדות הלימוד התואר יהיו מסוג B.Sc. כלומר בוגר במדעים מדויקים. במוסדות אחרים מוענק תואר מסוג BA. במסלולים לתואר B.Sc. הדגש המדעי טכנולוגי יהיה רב יותר מאשר מסלולי BA. במרבית מוסדות הלימוד מלמדים שילוב בין קורסים ניהוליים ומדעיים בהתאם לדרישות השוק.

במסגרת לימודי מערכות מידע לתואר ראשון נלמדים נושאי לימוד שונים בהם-

  • שיטות מחקר בניהול
  • שיווק
  • ניהול תפעול וייצור
  • חשבונאות
  • התנהגות ארגונית
  • עיצוב ממשקי משתמש
  • אבטחת מידע
  • גישות ומתודות ניהוליות
  • עיצוב מערכות מידע
  • ניהול ידע במערכות ארגוניות

ועוד.

 

לימודי תעודה

אפשרות נוספת ללימודי מערכות מידע היא על ידי קורס מתאים. קורס מערכות מידע הוא אוסף של מגוון שיעורים ופרקי לימוד שונים שעוסקים במערכות מידע ממספר היבטים שונים. בקורס מערכות מידע המשתתפים ילמדו את המערכות של מערכות המידע בארגון. במסגרת הקורס המשתתפים ילמדו כיצד לבנות ולפתח מערכות מידע, כיצד לאחסן את המידע שאספו בצורה נכונה, כיצד לאפיין, לנתח, לבקר ולאבטח את המידע שאספו ועוד. הלימודים בקורסים אלה כוללים תכנים רבים הקשורים הן בעולם המחשבים והן בעולם התוכן. 

לימודי מערכות מידע במסגרת לימודי תעודה מתאימים לאנשים שרוצים להרחיב את הידע בתחום המחשבים ולהבין מה קורה בארגון מבחינת ניהול מידע. לימודי מערכות מידע בקורסים מקצועיים כוללים הרצאות פרונטליות ומטלות מעשיות שמאפשרות לצבור ניסיון מעשי בתחום. תרגול מעשי מכין את משתתפי הקורס לעבודה המעשית בשטח ולכן חשוב מאוד. 

במסגרת לימודי מערכות מידע לתעודה מקצועית נלמדים נושאי לימוד שונים, בהם- 

  • תכנות מחשבים
  • שפות תכנות שונות
  • מסדי נתונים
  • ניהול פרויקטים
  • רשתות מחשבים
  • בקרת זרימה

ועוד רבים. 

תנאי הקבלה

קשה לענות באופן חד משמעי מה תנאי הקבלה ללימודי מערכות מידע מאחר שתנאי הקבלה משתנים בהתאם לגורמים שונים. קודם כל, יש הבדל משמעותי בין תנאי הקבלה ללימודים אקדמאיים לתנאי הקבלה ללימודי תעודה. בדרך כלל תנאי הקבלה ללימודים אקדמאיים יהיו קשים יותר וגבוהים יותר. כמו כן יש הבדל בתנאי הקבלה בין מוסדות הלימוד השונים. יש לקחת בחשבון שתנאי הקבלה יכולים גם להשתנות מעת לעת בהתאם לדרישות השוק. באופן כללי על מנת להתקבל לתואר במערכות מידע יש צורך בבגרות מלאה בממוצע של 88, במתמטיקה ברמה של ארבע יחידות בציון של 70 לפחות או חמש יחידות בציון עובר. כמו כן יש צורך בשליטה באנגלית. רמת המועמד באנגלית נבחנת על פי ציוני בחינות הפסיכומטרי או בחינת אמי"ר. קיימים מוסדות לימוד שונים שלא מחייבים לבצע פסיכומטרי. באלה ניתן להתקבל עם פטור מהבחינה על סמך ממוצע בגרות גבוה במיוחד או על ידי מעבר של מכינה ייעודית. 

לימודי מערכות מידע- איפה לומדים?

כפי שהבנו, קיימים מוסדות לימוד שונים בהם קיימים לימודי מערכות מידע. אז איפה כדאי ללמוד? על מנת להחליט באיזה מוסד לימודים ללמוד יש לקחת בחשבון מספר שיקולים שונים. השיקול הראשון הוא קרבת מוסד הלימודים למקום מגוריכם. קיימים מוסדות לימוד רבים ברחבי הארץ, מהצפון ועד הדרום. אף אחד לא רוצה לבזבז שעות על נסיעה ועמידה בפקקים ולכן כדאי לבחור במוסד לימודים שקרוב יחסית למקום המגורים שלכם. שיקול נוסף הוא שעות הלימודים במוסד הלימוד. אם אתם רוצים לשלב את הלימודים עם עבודה אתם צריכים לבחור במוסד ששעות הלימוד שלו מתאימות לכך. כלומר, אם אתם עובדים בבוקר עליכם לחפש לימודי מערכות מידע שמתקיימים בשעות הערב על מנת שתוכלו לשלב את הלימודים. שיקול נוסף הוא האם אתם מעדיפים לימודים מקוונים או פרונטליים. ישנם מוסדות לימוד בהם ניתן לבחור בקורסים מקוונים ולהנות מיותר גמישות במהלך הלימודים. קחו זאת בחשבון כאשר אתם בוחרים מוסד לימודים. 

המרכז ללימוד והשמה בהייטק
המרכז ללימוד והשמה בהייטק

הכירו את מרכז ללימוד והשמה בהייטק. המרכז ללימודים נוסד במטרה להביא השכלה איכותית לכולם. בכל זמן ומכל מקום.

חייגו לייעוץ לימודים חינם

אהבתם? שתפו פוסט זה!
התקשרו עכשיו!
רוצים ללמוד ולהשתלב בעבודה בהיי טק? השאירו פרטים!