בודק תוכנה משכורת

 רוצים ללמוד ולהשתלב בעבודה בהיי טק?
השאירו פרטים או חייגו

תוכן עניינים

בודק תוכנה משכורתבודק תוכנה הוא תפקיד מבוקש וחשוב מאוד בעולם ההייטק. חברות רבות וארגונים רבים מחפשים בלי הפסקה אחר בודקי תוכנה איכותיים ומקצועיים. מהסיבה הזו, המשכורת של בודקי תוכנה יכולה להגיע לסכומים גבוהים במיוחד. על בודק תוכנה והמשכורת שלו נרחיב במאמר הבא. 

 

בודק תוכנה משכורת- רקע 

אחד המקצועות המבוקשים והפופולריים בעולם ההייטק הוא בודק תוכנה, או בשמו המקצועי QA, ראשי תיבות של Quality Assurance, כלומר הבטחת איכות. בעבר, כאשר תהליכי הפיתוח בארגונים אלה היו בחיתולים, התפקיד של בודק תוכנה טרם הוסדר ולכן הוא היה מתבצע על ידי חובבי תכנות. לרוב התפקיד בארגון שפיתח את התוכנה הוטל על מהנדסי התוכנה, הנדסאים או סטודנטים במסלולי מתאימים. 

כיום, תחום ההייטק והמחשבים עבר שינויים רבים. בין השינויים הללו נכלל גם הפיכתו של מקצוע בודק תוכנה לתחום מאורגן עם נהלים מסודרים ואמצעים שונים, בהם גם תהליכי אוטומציה עם בדיקות תוכנה. בנוסף, בעקבות השינויים הרבים פותחו גם טכניקות מתקדמות במיוחד ועתירות טכנולוגיה איתן ניתן לבצע בדיקות שונות ואיכותיות. מאחר שיש להשתמש בטכנולוגיות מתקדמות המקצוע מצריך ידע ורקע מתאים הכולל קורס מקצועי של בודק תוכנה. 

בודק תוכנה משכורת- מה זה אומר?

בודק תוכנה הוא תפקיד בו מקבלים את העבודה של המתכנתים השונים ומריצים בדיקות איכות מוגדרות מראש. על ידי הרצת בדיקות איכות אלה ניתן לוודא שהתוכנה של המתכנתים עובדת כהלכה, ללא ליקויים, ללא באגים, ללא התרסקויות וכדומה. מאחר שקיימות חברות הייטק רבות שמתבססות על תוכנות מדובר בתפקיד חשוב מאוד בעל ביקוש רב מאוד. 

על מנת להיות בודק תוכנה יש ללמוד מקצוע מתאים. תוכלו לבחור בין לימודים אקדמאיים לבין לימודי תעודה. במסגרת הלימודים האקדמאיים תוכלו לבחור בין תואר במדעי המחשב לבין תואר בהנדסת תוכנה. בלימודי תעודה תוכלו לבחור בקורס סודק תוכנה QA מקצועי. בקורס בודק תוכנה מקצועי תוכלו ללמוד זמן קצר של מספר חודשים ולרכוש את הידע הנדרש על בדיקת תוכנה באופן פרקטי. כך תוכלו לצאת מוכנים לעולם זה ולהשיג עבודה בתחום. 

 

בודק תוכנה משכורת- מה כולל התפקיד?

כפי שהבנו במסגרת התפקיד של בודק תוכנה יש להריץ בדיקות איכות מוגדרות מראש לתוכנות חדשות. כלומר באופן כללי, התפקיד של בודק תוכנה הוא לבדוק את איכות ותקינות התוכנה. לשם כך בודק התוכנה מריץ מגוון בדיקות שונות. מדובר בבדיקות קפדניות ויסודיות בהן ייבדקו כל שלבי התוכנה. במידה שלא התגלו תקלות כלל, בודק התוכנה יעניק אישור והארגון יוכל להתחיל את השימוש בה. יש שלושה שימושים אפשריים- לשווק את התוכנה לקהל הלקוחות, לאפשר להתחיל לעבוד עם התוכנה החדשה בארגון או להעלות אותה לאוויר לצורך הפצה. 

במסגרת התפקיד של בודק תוכנה האחריות היא בעיקר על איתור וגילוי באגים בתוכנות שפותחו. על בודקי תוכנה לדווח על התקלות לצוות הפיתוח או לגורם בכיר בארגון. בדרך כלל התפקיד כולל גם ווידוא שהתקלה סודרה ושהתוכנה כעת תקינה בכל התרחישים האפשריים. על מנת לבצע את העבודה המקצועית בודקי התוכנה מתעדכנים בכל שלבי הפיתוח של הפרויקט, קוראים עדכונים, דואגים למשאבים הנחוצים על מנת לבצע את הבדיקות הנדרשות. לאחר מכן בודקי התוכנה ינסחו תסריט מקיף הכולל מגוון נושאים כמו- 

  • אפיון מטרת הבדיקות והגדרת יעדים
  • החלטה על טכניקות ושיטות הבדיקה
  • קביעת רמת הבדיקה הנדרשת
  • אפיון סיכונים
  • כתיבת מסמכים על ביצוע הבדיקות והתקלות שהתגלו
  • הפצת הדוחות לגורמים המעורבים 
  • ביצוע בדיקות חוזרות
  • מעקב אחר תיקון באגים בתוכנה

ועוד. 

 

בודק תוכנה משכורת- לימודים מתאימים

כפי שציינו, בעבר התפקיד של בודק תוכנה לא היה מוגדר והיה מתבצע על ידי חובבי תכנות. מהסיבה הזו כל אדם עם רקע בתכנות היה יכול להגיש קורות חיים ולקבל משרה כבודק תוכנה. אך כיום, עם הסדרת המקצוע הדרישות ותנאי הקבלה לתפקיד הפכו לגבוהים יותר ובדרך כלל הארגונים וחברות ההייטק השונות לוקחים רק בוגרי קורסים מקצועיים. 

בודק תוכנה הוא תפקיד מבוקש מאוד בענף ההייטק. כל הזמן מחפשים אחר בודקי תוכנה איכותיים ומנוסים ומהסיבה הזאת הבוגרים של קורס בודק תוכנה נחטפים כבר בסיום הקורס. לכן, אם אתם מעוניינים להיות בודקי תוכנה ולהשתלב בתעשיית הייטק בישראל עליכם ללמוד קורס בודק תוכנה מקצועי. 

 

בודק תוכנה משכורת- למי זה מתאים?

אז אתם מעוניינים ללמוד קורס בודק תוכנה אך האם זה מתאים לכם? על מנת להיות בודקי תוכנה יש צורך במספר תכונות בולטות. התפקיד של בודק תוכנה מתאים לאנשים אחראים ומסודרים שיודעים לתקתק עבודה ולעשות אותה על הצד הטוב ביותר. מדובר בתפקיד שצריך אנשים עם יכולות אנליטיות, הגדלת ראש והסתכלות על הפרטים הקטנים. אם אתם מוצאים את עצמכם בין השורות הללו אתם בהחלט יכולים להתאים לתחום בדיקות תוכנה. 

שימו לב- אם קשה לכם לשבת מול מסך לאורך זמן, אם אתם מבולגנים ואם קשה לכם להתרכז בפרטים הקטנים מדובר בתפקיד שלא יתאים לכם ועדיף לכם לחפש לימודים לתפקיד אחר.

בודק תוכנה משכורת- איפה כדאי ללמוד?

אז אתם רוצים ללמוד קורס בודק תוכנה אך אינכם יודעים איפה כדאי ללמוד. מדובר בשאלה חשובה מאחר שבחירת מוסד הלימודים עלולה להשפיע על הלימודים. הבחירה במוסד הלימודים צריכה להיעשות בהתאם למספר שיקולים שונים. 

  • מקום מגורים- אחד השיקולים הראשונים הוא מקום המגורים. מומלץ לבחור במוסד לימודים שקרוב למקום המגורים שלכם. קיימים מוסדות לימודים רבים בכל הארץ, מהצפון ועד הדרום. לכן, חשוב לבחור מקום שיהיה לכם קל להגיע ממנו ואליו הביתה ושלא תבזבזו זמן רב בדרכים, במקום להשקיע בלימוד למבחן לדוגמא. 
  • שעות הלימוד- שיקול חשוב נוסף הוא מה שעות הלימוד. אם אתם מתכננים לשלב את הלימודים עם עבודה חשוב לבחור בשעות לימוד שיתאימו לכם. לדוגמא, אם אתם עובדים בבוקר בחרו במקום לימודים שניתן ללמוד בו בערב. אם אתם מבררים על מוסד שמציע לימודי בוקר בלבד תהיה לכם בעיה לשלב את הלימודים ולכן יש לקחת זאת בחשבון. 
  • תנאי הקבלה- עוד שיקול חשוב שיש לקחת בחשבון בבחירת מוסד הלימודים הוא תנאי הקבלה למוסד. כפי שציינו קיימים מוסדות לימוד רבים ובחלק מהם יכולים להיות תנאי קבלה גבוהים במיוחד. אם אתם לא מתאימים לאחד בגלל תנאי הקבלה בו תוכלו לברר על מוסד לימודים אחר אליו תוכלו להתאים. כמובן שתמיד ניתן לעשות מאמצים ולהתקבל למוסד היוקרתי ביותר, אך קחו בחשבון שקורס בודק תוכנה בדרך כלל זהה ברוב מוסדות הלימוד ואם תהיו טובים במה שתעשו אתם תקבלו עבודה בלי קשר ליוקרתיות של המוסד בו למדתם. 

 

בודק תוכנה משכורת- אז מה השכר?

אז הגענו לשאלה המרכזית- מה המשכורת של בודק תוכנה. קשה לענות על השאלה הזו באופן חד משמעי מאחר שתלויה בגורמים שונים כאשר המרכזי שלהם הוא הניסיון של בודק התוכנה. 

בודק תוכנה מתחיל שרק יצא מלימודים יקבל שכר שנע בין 6,000 לבין 7,000 שקלים בחודש. ככל שהניסיון יעלה כך גם השכר יעלה בהתאם. בודקי תוכנה מטפסים במהירות למשכורות גבוהות. ככל שהידע הטכני יתעצם, ככל שהיכולות יחדדו וככל שתגיעו לתפקידי ניהול חשובים תגיעו למשכורות גבוהות של 20,000 שקלים בחודש ואף יותר. בנוסף, בודקי תוכנה  מקבלים כרטיסי כניסה לחברות הייטק גדולות במיוחד ולכן מלבד שכר מצוין בודק תוכנה יוכל להנות מתנאים מצוינים, מקומות עבודה מעוצבים ונוחים ואפשרות להתברג בתפקידי מפתח בחברה. 

בודקי תוכנה חיוניים להבטחת איכות של מוצרי תוכנה שונים. הם אחראים לבדיקת יישומי תוכנה ומערכות כדי לוודא שהם עומדים בדרישות המשתמשים. הם משתמשים במגוון כלים וטכניקות כדי לזהות, לנתח ולתעד כל באג או ליקוי בתוכנה. לבודקי תוכנה יש תפקיד חשוב בתהליך הפיתוח שכן הם מסוגלים לזהות בעיות כלשהן לפני שחרור מוצר. זה עוזר למפתחים לחסוך זמן וכסף על ידי הימנעות משגיאות יקרות או עיכובים עקב פונקציונליות שגויה. בנוסף, בדיקה יכולה לעזור לזהות בעיות ביצועים שניתן לשפר לפני ההשקה.

בודקי תוכנה מספקים גם משוב רב ערך על שימושיות, חווית משתמש ואלמנטים עיצוביים שיכולים לעזור לשפר את הערעור הכולל של המוצר ואת שיעור ההצלחה. על ידי הבטחה שהמוצרים עומדים בציפיות המשתמשים, בודקי תוכנה מוודאים שללקוחות תהיה חוויה מהנה עם המוצרים או השירותים שלהם.

בודק תוכנה – למה זה תפקיד כל כך מבוקש בתעשיית ההייטק?

רבים חולמים להיכנס לתחום ההייטק כדי לעבוד באחת התעשיות הגדולות, הרווחיות והמתגמלות ביותר שיש. כיוון שזוהי תעשייה גדולה המכילה לא מעט חברות וסטרטאפים בתחום המחשוב והטכנולוגיה, כך ישנם שלל תפקידים המאוישים על ידי אנשי מקצוע מוסמכים – החל מאנשי פיתוח תוכנה ועד אנשי שיווק ומכירות.

בין היצע התפקידים שקיים בתחום ההייטק נמצא גם העיסוק של בודקי תוכנה, שהוא נחשב לאחד מתחומי העיסוק המבוקשים ביותר שיש בחברות השונות בתעשייה. הסיבה לכך היא שבדיקות תוכנה הן חלק חשוב מתהליך פיתוח התוכנה, וחיוני לוודא שהתוכנה פועלת כמצופה. בודקי התוכנה ממלאים תפקיד קריטי בהבטחת איכות התוכנה, וביצוע בדיקות שונות כדי לוודא שהיא עומדת בכל הדרישות ומתפקדת כהלכה. 

אלו אנשי מקצוע שאחראים על מציאת באגים, שיפור השימושיות ומתן משוב בעל ערך כיצד ניתן לשפר את התוכנה. ככאלה, הם אנשי מקצוע מבוקשים מאוד שלעתים קרובות יש להם מגוון רחב של כישורים וניסיון. לבודקי תוכנה יש גם ביקוש גבוה מכיוון שהם עוזרים לחברות לחסוך זמן וכסף על ידי מציאת באגים לפני שהם הופכים לבעיות יקרות.

משכורת בודק תוכנה – כמה מרוויחים בתעשייה כיום?

השכר של בודקי תוכנה נע על פני מנעד רחב מאוד, זאת בהתאם לסוג התפקיד שעושה בודק התוכנה, החברה בה הוא עובד וכן גם הניסיון שיש לו בתחום. אפשר לומר באופן כללי כי משכורת בודק תוכנה יכולה להתחיל מ-13,000 ₪, ויכולה להגיע גם עד 30,000 ₪ כאשר טווחי שכר אלו נקבעים לרוב בהתאם לצבירת הניסיון שיש לכל בודק תוכנה והמקצועיות שהוא מביא לתפקיד.

בדרגים ניהוליים השכר של בודקי תוכנה יכול להיות גבוה יותר, כאשר השכר הממוצע נע בין 33-35 אלף ₪ בכל חודש זאת בהתאם לניסיון, תפקיד ויכולות שיש לכל מנהל בתחום בדיקת התוכנה. בנוסף לכך, יש בדרך כלל הבדלים מהותיים בין משכורת בודק תוכנה ידני לבודק תוכנה אוטומציה, כאשר השני מרוויח יותר מבודקי התוכנה הידניים.

מהן בדיקות תוכנה ידניות?

בדיקת תוכנה ידנית היא חלק חיוני מתהליך פיתוח התוכנה. התהליך כרוך בהפעלה ידנית של בדיקות תוכנה כדי לוודא שהתוכנה עומדת בדרישותיה ומתפקדת כמצופה. בדיקה ידנית משמשת לאימות הפונקציונליות, השימושיות, המהימנות והביצועים של מערכת או אפליקציה. זה גם עוזר לזהות באגים או בעיות לפני שהם הופכים לבעיות גדולות. 

היתרון של בדיקה ידנית לתוכנה נמצא בכך שהתהליך עוזר לזהות באגים ובעיות אחרות שאולי לא יזוהו על ידי בדיקות אוטומטיות או ניתוח קוד סטטי. זה גם עוזר לאמת שממשק המשתמש אינטואיטיבי וקל לשימוש. בדיקות תוכנה ידניות כוללות מגוון טכניקות, כגון בדיקות פונקציונליות, רגרסיה, שמישות, תאימות, ביצועים, אבטחה ונגישות. על ידי ביצוע בדיקות ידניות על בסיס קבוע, מפתחים יכולים להבטיח שהמוצר שלהם עומד בכל תקני האיכות לפני שהוא משוחרר למשתמשים.

מהן בדיקות אוטומציה של תוכנה?

בדיקת אוטומציה היא תהליך המשתמש בכלי תוכנה כדי לבצע בדיקות לתוכנות ולהשוות את התוצאות עם התוצאות הצפויות. תהליך זה עוזר לארגונים להבטיח שהמוצרים שלהם עומדים בתקני האיכות הרצויים ושהם נקיים מבאגים לפני שהם יוצאים לשוק. ניתן להשתמש בבדיקות אוטומציה לבדיקת אפליקציות, שירותי אינטרנט, אפליקציות מובייל, מסדי נתונים ועוד. 

זה יכול להיות שימושי גם כדי לזהות בעיות ביצועים ביישומים כגון זמן תגובה איטי או דליפות זיכרון. בנוסף, זה עוזר להפחית טעויות אנוש על ידי אוטומציה של משימות חוזרות כמו בדיקות רגרסיה. באמצעות בדיקות אוטומציה, ארגונים יכולים לחסוך זמן וכסף תוך הבטחת מוצרים באיכות גבוהה ללקוחותיהם.

איזה סוג בדיקות הוא הטוב ביותר?

למרות שקיימים כיום שני סוגים שונים של תהליכי בדיקות תוכנה, לכל אחד מתהליכים אלו יש תפקיד מהותי בעקרונות הבדיקה כך שלא ניתן לוותר על בדיקה ידנית או בדיקת אוטומציה. למעשה, בדיקות ידניות משמשות לעתים קרובות בשילוב עם בדיקות אוטומטיות כדי להבטיח שכל ההיבטים של המערכת נבדקים ביסודיות. 

בודקים ידניים משתמשים בכלים וטכניקות שונות כגון תוכניות בדיקה, מקרי בדיקה, מערכות מעקב אחר פגמים וכלי כתיבת דוחות כדי להבטיח שכל הבדיקות נערכות בצורה נכונה ומדויקת.

האם כל אחד יכול להיות בודק תוכנה ולהרוויח שכר מתגמל?

בין אם מדובר על בודקי תוכנה ידניים או בודקי אוטומציה, קיים תמיד ביקוש לאנשי QA בחברות ההייטק השונות. ההשתלבות בתחום כבודק תוכנה זמינה ונגישה לכולם, וגם לכאלו שאין להם ניסיון קודם בעולמות פיתוח התוכנה. באמצעות מעבר של קורס בדיקות תוכנה מקצועי ומקיף כמעט כל אחד יכול להתחיל לעבוד כבודק תוכנה, זאת בהתאם לעמידה בהצלחה בכל התנאים ומבחני הקורס וקבלת הידע והכלים המתאימים להתחלת עבודה כבודקי תוכנה מקצועיים.

מומלץ למצוא קורס מקצועי שמעניק ידע פרקטי בתחום ה-QA, כיוון שכך לתלמידים יהיה יותר ידע, ניסיון וביטחון להיכנס לתחום עיסוק מאתגר הדורש עבודה טכנית רבה ומאומצת.

המרכז ללימוד והשמה בהייטק
המרכז ללימוד והשמה בהייטק

הכירו את מרכז ללימוד והשמה בהייטק. המרכז ללימודים נוסד במטרה להביא השכלה איכותית לכולם. בכל זמן ומכל מקום.

חייגו לייעוץ לימודים חינם

אהבתם? שתפו פוסט זה!
התקשרו עכשיו!
רוצים ללמוד ולהשתלב בעבודה בהיי טק? השאירו פרטים!