אנליסט מה זה 

 רוצים ללמוד ולהשתלב בעבודה בהיי טק?
השאירו פרטים או חייגו

תוכן עניינים

אנליסט מה זה אם אתם שואלים מה זה אנליסט, אנליסטים נשכרים בדרך כלל על ידי חברות וארגונים כדי לעזור להם לקבל החלטות. האנליסטים יכולים להיות כלליים או שהם עשויים להתמחות במגזר נתון ספציפי, בעוד שהעבודה תכלול היבטים מאוד משתנים מתפקיד לתפקיד.

האנליסט הוא האדם שאחראי על ניתוח הנתונים בארגון, ולאחר מכן הוא מדווח עליהם לממונים עליו, לגופים אחרים בארגון, לחברות שעוסקות מול הארגון בתחום מסוים ועוד. אנליסטים נתפסים לעתים קרובות כמי שנמצאים בראש “שרשרת המזון” בכל הנוגע לקבלת החלטות, מכיוון שהם מספקים תובנה חשובה לגבי התקדמות החברה והסיכויים העתידיים שלה בכל מיני היבטים שונים. הנה מדריך מקיף על אנליסט מה זה ומה כולל תפקידו.

מיהו DATA ANALYST ומה תפקידו כולל?

לאחר שמגוללים בגוגל ביטויים כמו אנליסט מה זה, מגלים שהתפקיד של האנליסט הוא מגוון מאוד. מנתח הנתונים הוא האדם שצריך לקחת נתונים גולמיים ולהפוך אותם למידע שמיש עבור החברה, העסק או הארגון. מנתחי נתונים נדרשים לעתים קרובות לשלב מערכי נתונים שונים, ליצור לוחות מחוונים ודוחות ולערוך לא מעט מחקרים סטטיסטיים, כמותיים ומספריים. 

בתוך כך, תפקידו של מנתח נתונים מאוד משתנה מעבודה לעבודה. במקרים מסוימים, האנליסטים צפויים להיות מעורבים בכל תהליך ניתוח הנתונים, בעוד שבמקרים אחרים, הם עשויים להידרש רק לבצע משימות מסוימות כמו יצירת דוחות או הבניית לוחות מחוונים בארגון למטרות משתנות.

באילו ענפים מסתייעים באנליסטים?

ניתן להסתייע ב-ANALYST בתעשיות שונות, לרבות פיננסים, טכנולוגיה, בריאות וחינוך, הייטק, עולם העסקים ועוד. האנליסטים מספקים תובנות על כל דבר ונתון, החל מהמגמות האחרונות בשוק בענף מסוים, דרך פיננסים ועד לאסטרטגיות השיווק היעילות ביותר עבור הארגון.

בהתאם לסוג התפקיד שלהם, אנליסטים עשויים להקנות ולהבנות ממשקי API לארגון ולמפתחים לשימוש בבניית יישומים עצמאיים (של הארגון או העסק). המשמעות היא, שעסקים יכולים להשתמש באנליסטים כדי לעשות הכול, החל מאחסון וניהול הנתונים שלהם, דרך ניתוחם, הדמיה ואפילו אספקתם כ-API לפלטפורמות או מערכות תוכנה אחרות. מה עוד חשוב לדעת על אנליסט מה זה? בואו נדבר על המשימות השונות שבהם אנליסטים צריכים לעמוד מדי יום בתחומים שונים. 

המשימות השונות של אנליסטים

בעוד כי מנתחי נתונים הם אנשים שעובדים עם נתונים ומנתחים אותם למטרות שונות, בדרך כלל מדובר באנשי מקצוע שיש להם רקע במתמטיקה וסטטיסטיקה. כאשר שואלים אנליסט מה זה, חשוב להבין כי אנליסטים יכולים לעבוד בתחומים רבים ושונים, אך התפקידים שלהם חולקים בדרך כלל כמה משימות נפוצות. לדוגמה:

1) איסוף מידע.

2) חקר הנתונים כדי לראות אילו תובנות ניתן למצוא בהם.

3) הכנה והצגה של תוצאות הניתוח והניטור בפני מקבלי ההחלטות בארגון.

4) מתן המלצות שימוש או פירוש של הנתונים.

5) ניטור מידע עסקי למטרת הגדלת רווחים או מיקוד קהלי יעד ועוד.

מדוע תפקיד האנליסט משתנה ממשרה למשרה?

תפקידו של מנתח נתונים משתנה ממשרה למשרה, מכיוון שהוא עובד עם סוגים שונים של מידע אשר משמש בכל מיני תחומים, ענפים ותעשיות. לדוגמה, אם מנתח נתונים עובד במשרד פרסום, אז הוא יתמקד בניתוח התנהגות ומגמות של לקוחות על מנת לשפר או למקד קמפיינים שיווקיים. אם מנתח נתונים עובד עבור חברה קמעונאית, אז הוא יתמקד יותר בניתוח ביצועי המוצר או השירות שהחברה מספקת ללקוחותיה.

בתוך כך, בעבודות מסוימות, התפקיד העיקרי של האנליסט הוא לנתח ולבצע ניטור של האיכות והדיוק של הנתונים בשימוש הארגון. בעבודות אחרות, הפונקציה העיקרית היא להשתמש בתוכנות סטטיסטיות או בשפות תכנות, כדי לתמרן נתונים לצורות אשר מתפרשות בקלות רבה יותר על ידי אלה שיש להם ידע מוגבל בסטטיסטיקה או בשפת תכנות. ולאחר שהבנו אנליסט מה זה בדיוק, בואו נבין כיצד אנשי מקצוע אלו משתלבים בעולם הפיננסים. 

כיצד אנליסט נתונים משתלב בעולם הפיננסים?

ללא כל ספק, מנתחי נתונים הם משאב מאוד חשוב וחיוני בעולם הפיננסים. הם עוזרים לנתח ולפרש נתונים כדי לעזור לקבל החלטות טובות יותר כמעט בכל ארגון, כאשר מנתחי נתונים משתמשים בכישוריהם במתמטיקה, סטטיסטיקה, מדעי המחשב ועסקים כדי לבצע את אותי ניטור של מידע פיננסי משתנה. 

אנליסטים בודקים ובוחנים את הנתונים ואז, מספקים המלצות על סמך מה שהם מוצאים, כשחלק מהמשימות שניתן להקצות להם כוללות, למשל, איסוף מידע על לקוחות החברה. כמו כן, אנליסטים יכולים לבצע גם ניתוח נתוני מכירות ומדדים אחרים כדי לקבוע עד כמה מוצר או שירות נמכרים ונדרשים. בנוסף לכך, אנליסטים יכולים גם לבצע מעקב אחר פעילות המתחרים, להתבקש למלא סקירת דוחות כספיים ועוד.  

כיצד אנליסט משתלב בעולמות ההייטק השונים?

אנליסטים הם חלק מכריע מהעולם המודרני אשר כל כך מונע על ידי נתונים, שהוא בעצמו (העולם) נתמך על ידי תעשיית ההייטק והטכנולוגיה. עולמות אלה הם שעובדים עם נתונים והופכים אותם לשימושיים עבור אנשים בכל תחומי החיים, הפנאי, העבודה וכולי.

למנתחי נתונים יש הרבה הזדמנויות לעבוד בעולמות ההייטק, וחלק מהאנליסטים מתמחים בתחום אחד בעוד שאחרים יכולים לעבוד בכל מספר תחומים שונים. ומכיוון שישנם עולמות היי-טק רבים שאנליסטים יכולים לעבוד בהם, הצעד הראשון של האנליסט הוא לקבוע באיזו תעשייה ירצה לעבוד בעתיד. 

בסופו של דבר, חשוב לזכור כי לכל תעשייה יש צרכים אנליטיים שונים וייתכן שחלק מהתעשיות לא יצטרכו מערך מיומנויות מסוים. לדוגמה, אם אנליסט רוצה לעבוד כמדען נתונים בגוגל, אז הוא יזדקק לידע של למידת מכונה וטכניקות בינה מלאכותית, כמו גם מיומנויות תכנות כגון Python ו-Java (או שפות אחרות).

כיצד אפשר ללמוד את התחום של ניתוח נתונים?

ישנן דרכים רבות ללמוד דאטה אנליסט, והדרך הנפוצה ביותר היא לקחת קורס במכללה פרטית או לקיחת קורס במכללה מקוונת. חלק מהמכללות הטובות והמובילות בארץ מציעות קורסים לניתוח נתונים. מצד שני, ישנם קורסים מקוונים שניתן לקחת בקצב שלכם ומתי שנוח לכם. 

כמו כן, ישנם גם לא מעט משאבים מקוונים חינמיים שבהם אתם יכולים להשתמש כדי ללמוד מיומנויות ניתוח נתונים. המדריכים המקוונים בחינם לא תמיד מקיפים ויעילים כמו לקיחת קורס, אבל זאת גם דרך שכדאי להיות מודעים אליה.

לימודי דאטה אנליסט במכללה מקוונת 

מכללות מקוונות הן דרך מצוינת לרכוש השכלה מבלי שתצטרכו לעזוב את הנוחות של הבית שלכם. שיטת לימוד זו נהדרת עבור אנשים שמחפשים לעבוד במשרה מלאה וללמוד כישורים חדשים בו זמנית, מה שניתן להתאים לקצב האישי שלכם. וזהו בעצם היתרון העיקרי בלימודים מקוונים.

באופן כללי מאוד ואולי אף פשטני מדי, ניתן לחלק את עבודתו של מנתח נתונים לשתי משימות עיקריות: איסוף נתונים ממקורות שונים וניתוח הנתונים שנאספו כדי למצוא בהם דפוסים או חריגות, מגמות שונות ועוד. במילים אחרות, בתחום יש חלקים תאורטיים וחלקים יישומיים. בתוך כך, הקפידו לאתר מכללה שמציעה את מה שאתם מעוניינים ללמוד. 

כאשר תירשמו לקורס ניתוח נתונים מקוון, שימו לב שכל מכללה מציעה שיטות ומסלולי לימודי אחרים בתחום הזה. ומעבר לכך, חלק מהמכללות גם מציעות סיוע במציאת מקום העבודה הראשון שלכם בתחום, ככה שזה פקטור שחשוב לקחת בחשבון גם כן. 

המרכז ללימוד והשמה בהייטק
המרכז ללימוד והשמה בהייטק

הכירו את מרכז ללימוד והשמה בהייטק. המרכז ללימודים נוסד במטרה להביא השכלה איכותית לכולם. בכל זמן ומכל מקום.

חייגו לייעוץ לימודים חינם

אהבתם? שתפו פוסט זה!
התקשרו עכשיו!
רוצים ללמוד ולהשתלב בעבודה בהיי טק? השאירו פרטים!