תחומי הדיגיטל שתוכלו לעבוד בהם כפרילנסרים

 רוצים ללמוד ולהשתלב בעבודה בהיי טק?
השאירו פרטים או חייגו

תוכן עניינים

העולם כבר כמה עשורים עושה צעדי ענק לעבר עתיד דיגיטלי וכיום יותר מתמיד קיימים תפקידים רבים עבור מי שרוצה להיות עצמאי ולעבוד כפרילנסר. כדי להיות פרילנסרים יש לפתוח תיק עוסק פטור או מורשה, להוציא חשבוניות וקבלות ולהגיש דוחות שנתיים לרשויות המס. למה רבים שואפים להיות פרילנסרים כיום ובאילו תחומים ניתן לעבוד בעולם הדיגיטל? כדאי להמשיך לקרוא.

 

מדוע רבים שואפים לעבוד כפרילנסרים?

להיות פרילנסר זה להיות חופשי, אמנם עם צורך לעמוד בדד ליין ולהיות עקביים, מסודרים ואחראיים, אך עם המון חופש פעולה. אנשים רבים מבקשים להיות פרילנסרים כי העבודה במתכונת זו מאפשרת חופש בזמני העבודה. פרילנסרים בדרך כלל עובדים על בסיס פרויקטים, בין אם יומיים, שבועיים או חודשיים, והם מנתבים לעצמם ביום יום את הזמנים וזוכים לחופש פעולה מוחלט. יחד עם החופש הם נושאים באחריות עצומה שמתאימה בעיקר לאנשים בעלי שאיפות שיודעים לעמוד בזמנים, לנהל את עצמם ואת זמנם נכון ולבצע עבודה מקצועית וטובה.

 

שלבים לעבודה כפרילנסרים

מי שמעוניינים להיות פרילנסרים חייבים לפתוח לעצמם תיק במס הנסה. סוג פתיחת התיק תלוי מאוד בסוג השירות שיציעו כפרילנסרים שכן יש מקצועות בהם לא ניתן להיות עוסק פטור ויש מקצועות שכן. העוסק הפטור הוא עסק שנהנה מהגשת דוח אחת לשנה בלבד, לעומת אחת לחודשיים אצל העוסק המורשה, הוא פטור מדיווחים למע"מ ומגביית מע"מ, דבר שיכול לסייע לו בתחילת הדרך העצמאית אך הדבר גם יכול להוות לו למכשול בהמשך. מדוע מכשול? כי העוסק הפטור נחשב עסק קטן ולעומתו העוסק המורשה נהנה ממעמד גבוה יותר בעיני לקוחות שכן הוא מצביע על יציבות עסקית וכלכלית.

כדי להתחיל את ההליך יש לבצע פתיחת תיק עוסק פטור או מורשה במשרדי מע"מ. יש להצהיר בשלב זה על ההכנסות הצפויות, ואם הן לא ידועות בשלב זה יש להצהיר על סכום נמוך יחסית, אחרת תשלמו מקדמות גבוהות מהצפוי, דבר שיכול להקשות על העסק בשלב התחלתי. לאחר מכן פותחים תיק במס הכנסה ובביטוח הלאומי.

 

תחומי הדיגיטל בהם ניתן לעבוד כפרילנסרים

תחומי הדיגיטל היום רחבים יותר משהיו אי פעם ונראה שמי שרוצה להיות פרילנסר ויש לו מוח דיגיטלי יוכל למצוא את עצמו משתלב היטב באחת מהמשרות הנחשקות בתחום. האפשרויות הן בלתי מוגבלות וכוללת את המקצועות קופירייטינג, ניהול סושיאל מדיה, יצירה ועריכה של סרטונים, בניית מותגים, עיצוב גרפי, אפליאציה ושיווק שותפים, כתיבת תוכן, תרגום, הזנת תוכן, תמלול, שקלוט, בניית אתרים, בלוגינג, מתן שירות לקוחות, שירותי מזכירות ועוד.

הרציונל מאחורי העבודה כפרילנסר היא מתן חופש במשרת אמון לאדם שמתמחה בתחום מסוים, אך מומלץ מאוד ללמוד אותו לעומק ולהתמקצע בו גם בתור שכירים לפני היציאה לחיים פרילנסרים. מי שמרגיש שיש לו את תיק העבודה והיכולות לצאת לעולם כפרילנסר יוכל לעשות זאת בפניה למודעות שמחפשות את המקצועות הדיגיטליים והצגת תיק עבודות והמלצות בהתאם, כאשר בדרך כלל נעשה מבחן או בדיקה מקדימה לבחון את התאמת הפרילנסר לתפקיד. עוד קודם לכן מומלץ לבצע פתיחת תיק עוסק פטור אך כדאי לדעת שניתן לעשות זאת גם אחרי שמתקבלים לעבודה כפרילנסרים – מדובר על הליך שלוקח כמה שעות בלבד.

המרכז ללימוד והשמה בהייטק
המרכז ללימוד והשמה בהייטק

הכירו את מרכז ללימוד והשמה בהייטק. המרכז ללימודים נוסד במטרה להביא השכלה איכותית לכולם. בכל זמן ומכל מקום.

חייגו לייעוץ לימודים חינם

אהבתם? שתפו פוסט זה!
התקשרו עכשיו!
רוצים ללמוד ולהשתלב בעבודה בהיי טק? השאירו פרטים!