קורס פיתוח משחקים

 רוצים ללמוד ולהשתלב בעבודה בהיי טק?
השאירו פרטים או חייגו

תוכן עניינים

קורס פיתוח משחקיםקורס פיתוח משחקים הוא קורס מעניין וייחודי שמלמד אתכם את השלבים השונים הכלולים בפיתוח משחקים. על ידי קורס פיתוח משחקים תוכלו להשתלב בתעשיית הגיימינג ואף בתעשיות אחרות. על קורס פיתוח משחקים נרחיב במאמר הבא. 

 

מהו קורס פיתוח משחקים?

תעשיית פיתוח משחקי המחשב היא אחת התעשיות הגדולות בעולם והיא נמצאת בצמיחה בלתי פוסקת. כיום בתעשייה זו משלבים טכנולוגיות של מציאות מדומה ומציאות רבודה שפתחו אפשרויות חדשות למפתחי המשחקים.

על מנת לפתח משחק ולהוציא אותו לשוק יש צורך בצוות גדול שמתמחה במגוון תחומים. כיום קיימים בעולם זה שני מנועים בולטים המיועדים לפיתוח משחקים, יוניטי ופלאש. מנוע יוניטי הוא המנוע הפופולרי המשמש לפיתוח משחקים ורוב מי שבוחרים ללמוד את התחום בוחרים ללמוד קורס פיתוח משחקים ביוניטי. מנוע פלאש משמש בעיקר למשחקי אונליין ואפליקציות. 

למי מתאים קורס פיתוח משחקים?

קורס פיתוח משחקים מתאים בראש ובראשונה לכל מי שמעוניין ללמוד כיצד לפתח משחקים ולרכוש ידע ומיומנויות בעולם זה. בנוסף לכך קורס פיתוח משחקים מתאים גם לאנשי מקצוע מתעשיות נוספות כמו תעשיית ההנדסה, האדריכלות, הרכב ועוד. לכן, קורס פיתוח משחקים יתאים גם לאדריכלים, מהנדסים, מתכנתים, מדענים ועוד מגוון אנשי מקצוע ממגוון תחומים שיוכלו להשתמש בחומר שלמדו בקורס על מנת לפתח סימולציות וויזואליציות למגוון צרכים. 

 

מה לומדים בקורס פיתוח משחקים?

משחקים כוללים היבטים ויזואליים ושמיעתיים ביחד. לכן, במסגרת קורס פיתוח משחקים הלימודים יכללו גם את מישור הגרפיקה וגם את מישור הסאונד. במהלך הקורס הסטודנטים ילמדו לפתח משחקים גם בדו מימד וגם בתלת מימד. כמו כן הסטודנטים ילמדו כיצד להבין וכיצד לכתוב תסריטים. 

אחד התחומים החשובים בעולם המשחקים הוא חוויית המשתמש. לכן, במסגרת קורס פיתוח משחקים המשתתפים ייחשפו לתחום עיצוב חוויית המשתמש ויקבלו כלים לזיהוי באגים ולתיקונם. שימו לב שחלק חשוב מקורס פיתוח משחקים כולל גם פיתוח הבנה בחוקי הפיזיקה. 

קורס פיתוח משחקים מצריך גם שימוש בתכנות ובהבנה במחשבים. לכן, במסגרת הקורס פעמים רבות יכללו גם לימוד של יסודות שפת C#, ולעתים גם עקרונות של שפות תכנות אחרות כמו לדוגמא JavaScript. בנוסף, הסטודנטים יקבלו כלים לביצוע תכנות ויזואלי בלי הצורך לכתוב קוד. 

במסגרת הקורס, הסטודנטים יקבלו היכרות עם הממשק של המנוע, ילמדו על קיצורי מקשים ועל מגוון הפיצ'רים הבסיסיים הכלולים במנוע, כמו לדוגמא הוספת אובייקטים, עיצוב סצנות, זוויות מצלמה שונות ועוד. 

יש לקחת בחשבון שחלק מקורס פיתוח משחקים יכלול גם לימודי אנימציה. הסטודנטים ילמדו כיצד להנפיש דמויות דו מימדיות ותלת מימדיות, ילמדו כיצד להטמיע סאונד במשחק וכיצד ליצור הגיון בפעולה ובתנועה של הדמויות בעולם המשחק. 

בדרך כלל קורס פיתוח משחקים יכלול 12 ואפילו יותר מפגשים הנפרשים על מספר שבועות. 

 

מה המטלות במסגרת קורס פיתוח משחקים?

במסגרת הקורס המשתתפים יקבלו מטלות שונות. מטלות אלה מיועדות גם על מנת שהסטודנטים יבנו תיק עבודות שיעזור להם בחיפוש עבודה בתעשיית הגיימינג לאחר הקורס. על ידי תיק העבודות הבוגרים יראו את הניסיון המעשי ואת הכישורים שרכשו במהלך הקורס. סטודנטים רבים בוחרים לפתח משחקים שונים לפלטפורמות שונות על מנת לבנות תיק עבודות רחב ומגוון יותר שיתאים למגוון חברות רחב יותר במהשך.

המשתתפים בקורס  צריכים לתרגל בבית את החומר הנלמד ולהגיש את המטלות שקיבלו. בדרך כלל הלימוד בקורס יכלול פרויקטים שונים שיעניקו למשתתפי הקורס את היכולת להתנסות בפיתוח משחקים באופן מעשי. ישנם קורסים בהם אחת המטלות תהיה לפתח משחק מורכב בתור פרויקט גמר. בדרך כלל יהיה מדובר בקורסים מורחבים יותר. 

 

מה תנאי הקבלה לקורס פיתוח משחקים?

קשה לענות באופן חד משמעי מה תנאי הקבלה לקורס פיתוח משחקים. הסיבה לכך היא שתנאי הקבלה משתנים בין קורס לקורס ובין מוסד לימוד אחד לאחר, בהתאם לחומר הנלמד, לרמה שלו ולהיקף שלו. בדרך כלל המועמדים לקורס יידרשו לעבוד ראיון אישי בו יעריכו את רמת ההתאמה שלהם לקורס. כמו כן, בדרך כלל יש  צורך בהבנה בסיסית של השפה האנגלית לצד זיקה טכנית והבנה בסיסית של יישומי מחשב. 

 

פיתוח משחקים אונליין

אחת האפשרויות היא ללמוד פיתוח משחקים אונליין. אופציה זו מתאימה במיוחד לסטודנטים שרוצים להצליח לשלב את הלימודים עם עבודה או משפחה. יש להבדיל בין קורסים מקוונים מוקלטים מראש לבין קורסים מקוונים שמועברים בלייב. כאשר מדובר בקורסים מקוונים שמוקלטים מראש ניתן להחליט מתי לצפות בשיעורים, כמה שיעורים בשבוע ללמוד וכך ניתן לשלב את הקורס בצורה קלה יותר. לעומת זאת, יש אנשים שמעדיפים ללמוד קורסים פרונטליים או לפחות קורסים אונליין המועברים בלייב, על מנת לשאול שאלות ולהיות מרוכזים יותר. כל אחד וההעדפה שלו. 

 

מה אפשרויות התעסוקה לאחר קורס פיתוח משחקים?

לאחר הקורס  הבוגרים יוכלו להשתלב במגוון רחב של תפקידים. כפי שציינו קודם, תעשיית הגיימינג נמצאת בצמיחה מתמדת ולכן מחפשים עובדים רבים בתחום. בעקבות כך, הבוגרים של הקורס יוכלו להשתלב בעבודה בתעשייה זו ולהנות משכר גבוה. ככל שהמפתחים יהיו מנוסים יותר וותיקים יותר השכר יעלה בהתאם. 

כפי שציינו קודם, הקורס מתאים גם לאנשי מקצוע מתחומים אחרים שמעוניינים להרחיב את ההכשרה שלהם ולרכוש מיומנויות נוספות. לכן, אנשי מקצוע מתחומים שונים כמו מתכנתים, יזמים, מעצבים גרפיים, מעצבי חוויית משתמש, מהנדסים, אדריכלים ועוד, יוכלו להמשיך להתקדם לאחר קורס זה. 

קורס פיתוח משחקים לילדים ונוער

קיימים קורסים לפיתוח משחקים המוצעים גם לילדים ונוער. קורסים אלה מתמקדים בחוויה וברכישת כלים לעתיד לצד ידע מקצועי בתחום. במסגרת הקורס, בני הנוער יבנו תיק עבודות בו יוכלו  להשתמש בעתיד על מנת להתקבל לתפקידים בתחום גם במסגרת הצבא, כמו לדוגמא יחידות הדמיה או דובר צה"ל. 

 

איפה לומדים קורס פיתוח משחקים?

קיימים מוסדות לימוד שונים בהם ניתן ללמוד קורס פיתוח משחקים. אך כיצד נבחר את מוסד הלימודים המתאים לנו ביותר? על מנת לבחור מוסד לימודים לקורס פיתוח משחקים יש לקחת בחשבון מספר פרמטרים- 

  • קשרים- האם למוסד הלימודים יש קשר עם חברת הייטק אחת או יותר? קיימים מוסדות לימוד שונים שעובדים בשיתוף פעולה עם חברות הייטק שונות. הבוגרים של מוסדות אלה יקבלו עדיפות לעבודה בחברות אלה. 
  • מקום המגורים שלכם- קיימים מוסדות לימוד רבים מהצפון ועד הדרום. ההמלצה היא לבחור במוסד הקרוב אליכם ביותר, אלא אם אתם מעוניינים לעבור דירה. 
  • שעות הלימוד במוסד- האם אתם מעדיפים ללמוד בשעות הבוקר או בשעות הערב? לא כל מוסדות הלימוד מציעים את שתי האפשרויות ולכן יש לקחת זאת בחשבון, במיוחד אם אתם מעוניינים לשלב עם הלימודים דברים נוספים. לדוגמא, אם אתם עובדים בבוקר ומעוניינים לשלב את הלימודים עם העבודה אתם צריכים לחפש מוסד לימודים שמציע לימודי ערב. 
  • סוג הלימודים- האם אתם מעדיפים לימודים פרונטליים או לימודים מקוונים. אם אתם מעדיפים לימודים מקוונים חפשו מוסד שמציע זאת ולהפך. 
  • תנאי הקבלה- מוסדות הלימוד היוקרתיים יותר בדרך כלל כוללים תנאי קבלה קשים יותר. חשוב לזכור- אם אתם טובים במה שתעשו אתם תקבלו עבודה בלי קשר ליוקרתיות של המוסד בו למדתם. 
המרכז ללימוד והשמה בהייטק
המרכז ללימוד והשמה בהייטק

הכירו את מרכז ללימוד והשמה בהייטק. המרכז ללימודים נוסד במטרה להביא השכלה איכותית לכולם. בכל זמן ומכל מקום.

חייגו לייעוץ לימודים חינם

אהבתם? שתפו פוסט זה!
התקשרו עכשיו!
רוצים ללמוד ולהשתלב בעבודה בהיי טק? השאירו פרטים!