עבודה בהייטק ללא תואר

 רוצים ללמוד ולהשתלב בעבודה בהיי טק?
השאירו פרטים או חייגו

תוכן עניינים

עבודה בהייטק ללא תוארענף ההייטק הוא ענף מבוקש מאוד ורבים מחפשים אפשרויות לעבוד בענף זה. משרות ההייטק בדרך כלל כוללות משכורות גבוהות, תנאים מצוינים ויציבות תעסוקתית. אך האם ניתן למצוא עבודה בהייטק ללא תואר? על כך נרחיב במאמר הבא. 

 

מהי עבודה בהייטק ללא תואר?

אז אתם רוצים להיכנס לענף ההייטק? משרות ההייטק השונות מצריכות לימודים מתאימים. אחת האפשרויות הבולטות שרבים בוחרים בה היא לימודים אקדמאיים ובסופם קבלת תואר מתאים. לדוגמא, בין התארים שניתן ללמוד על מנת להשתלב בתעשיית ההייטק תוכלו לבחור את מדעי המחשב, הנדסת תוכנה, הנדסת מחשבים ועוד. אך מלבד לימודי תואר, אפשרות נוספת על מנת להשתלב במקצועות ההייטק היא ללמוד לימודי תעודה. לימודי הייטק במסגרת לימודי תעודה מתבצעים אחרת. בלימודים אלה ניתן לבחור בין קורסים שונים ברמות קושי שונות ולקבל תעודה מקצועית מתאימה. על ידי כך ניתן למצוא קורסים לאנשים ללא רקע כלל בתחום המחשבים או קורסים למתקדמים בהם ניתן להרחיב את ההסמכה המקצועית. בקורסים הבסיסיים, המשתתפים יכירו את עולם המחשבים ברמה בסיסית מאוד. לעומת זאת, בקורסים המתקדמים יותר יהיה מדובר בדרך כלל בקורסים בתחומים ספציפיים עבור אנשים שרוצים להרחיב את הידע שלהם בתחום מסוים. לדוגמא, קורסים לבניית אתרים, לפיתוח אפליקציות, לפיתוח תוכנה, לאבטחת מידע, לבדיקת תוכנה, לניהול מערכות מידע עוד. בדרך כלל קורסים ללימודי הייטק יהיו קורסים מקצועיים וחומרי הלימוד בהם יהיו מעודכנים בהתאם לדרישות בשוק. בוגרי הקורסים הללו יוכלו למצוא עבודה בהייטק ללא תואר גם במשרדים ובחברות גדולות. 

מה אפשרויות העבודה בהייטק ללא תואר?

בוגרים של קורסים מקצועיים ללימודי הייטק יכולים למצוא את עצמם במגוון תפקידים בתעשיית ההייטק. בהתאם לקורס ולמסלול אותו בחרו, הבוגרים יוכלו להשתלב במגוון מקצועות מבוקשים בהם פיתוח פול סטאק, דאטה סיינס, מחקר ופיתוח, פיתוח Web, מקצועות ה-QA ועוד. 

יש לקחת בחשבון שבקורסים בהם לומדים מקצועות הייטק ללא תואר יש סיוע בהשמה ובהכוונה למעסיקים. כמו כן קיימות תוכניות בהן הבוגרים יוכלו להשתלב בתעסוקה בחברות השונות בתמורה להתחייבות לעבודה לתקופה מסוימת. כלומר, אפשרויות העבודה בהייטק ללא תואר הן רבות ומגוונות. 

 

מה היתרונות של עבודה בהייטק ללא תואר?

כפי שציינו קודם, ענף ההייטק נחשב לאחד מענפי התעסוקה המבוקשים ביותר בשוק. אנשים רבים ממגוון תחומים מעוניינים להשתלב בתעשיית ההייטק ולהיכנס לאחת מתוך מגוון המשרות האפשריות. עבודה בהייטק יכולה להביא איתה מגוון יתרונות שונים. על ידי השתלבות בתעשיית ההייטק ניתן להנות מרמת שכר גבוהה מאוד מאחר שמקצועות התוכנה נחשבים למקצועות עם השכר הגבוה ביותר בשוק. כמו כן, על ידי השתלבות בתעשיית ההייטק ניתן להנות מיציבות תעסוקתית. 

לעבודה בהייטק ללא תואר יש שני יתרונות מרכזיים-

  • לימודים קצרים- לעומת לימודי תואר שנמשכים בין 3 לבין 4 שנים, כאשר בוחרים בלימודי תעודה מדובר בקורסים של מספר חודשים עד שנה, בהתאם לקורס שבחרתם. על ידי כך ניתן להשתלב בתעשיית ההייטק ולמצוא עבודה בקלות ובמהירות. 
  • גמישות בלימודים- לימודים אקדמאיים הם לימודים תובעניים. בדרך כלל יש שיעורים כמה פעמים בשבוע ומגוון מבחנים שיש לעבור. לעומת זאת, לימודי תעודה בדרך כלל מתקיימים בין פעם ל-3 פעמים בשבוע מקסימום. כמו כן ניתן לבחור בלימודי ערב וכך להמשיך לעבוד במהלך הלימודים. 

 

למי מתאימה עבודה ללא תואר?

העבודה ללא תואר מתאימה למגוון רחב של אנשים ממגוון תחומים, כל עוד יש להם את הרצון לכך. על ידי קורסים מתאימים, כל אחד, בין אם הוא עצמאי ובין אם שכיר יוכל למצוא עבודה בהייטק ללא תואר. כפי שציינו קודם, עבודה בהייטק ללא תואר מתאפשרת על ידי מגוון רחב של קורסים במגוון תחומים שונים. על ידי כך מגוון אנשים יוכלו למצוא מסלולים ייעודיים המתאימים לעובדים בענפים מסוימים. לדוגמא, עובדים מעולם הפיננסים והכספים, או עובדים מעולם השיווק יוכלו לבצע הסבה להייטק במגוון רחב של מסלולים והכשרות. כפי שציינו קודם, חלק מהקורסים מיועדים לאנשים עם רקע וניסיון קודם וחלק מיועדים לאנשים ללא רקע כלל.  

סוגי מסלולים לעבודה בהייטק ללא תואר

על מנת להשתלב בעבודה בהייטק ללא תואר, יש ללמוד קורסים מתאימים. ניתן לבחור בין מגוון רחב של קורסים במגוון מסלולים שונים. ריכזנו לכם את המסלולים הבולטים המאפשרים לקבל עבודה ללא תואר. 

  • תחום התכנות

אחד התחומים הבולטים ביותר בתעשיית ההייטק הוא תחום התכנות. תכנות הוא תחום מבוקש מאוד ולכן רבים ממי שמעוניינים להשתלב בתעשיית ההייטק ולקבל עבודה בהייטק ללא תואר פונים לתחום זה. לימודי תכנות מאפשרים למשתתפים להשתלב בתפקידים שונים כמו מתכנתים או מפתחי תוכנה. במסגרת קורסים אלה המשתתפים יכירו שפות קוד שונות כמו פייתון, שפת תכנות C#, JavaScript ועוד. הכשרה במקצועות התכנות כוללת היבטים עיוניים ופרויקטים מעשיים רבים לצבירת ניסיון בתחום. בתחום התכנות תלמדו מגוון נושאי לימוד כמו תכנות מערכות, אלגוריתמים, בסיסי נתונים, מבני נתונים ועוד.

  • תחום ה-QA

QA הם ראשי תיבות של Quality Assurance, כלומר הבטחת איכות. מדובר בתחום של בודקי תוכנה ובודקי אוטומציה. במסגרת תפקיד זה בודקי התוכנה מקבלים את העבודה של המתכנתים השונים ומריצים בדיקות איכות מוגדרות מראש. בקורסים אלה יכשירו את המשתתפים להיות בודקי תוכנה ויקנו להם מיומנויות בסיס בתכנות. תחום ה-QA הוא אחד התחומים המבוקשים בתעשייה ולכן קורסים בתחום זה מהווים כרטיס כניסה לתעשיית ההייטק. 

  • בוטקאמפ תכנות

בוטקאמפ תכנות, ידוע גם בשם סיירת תכנות. מדובר במסלול המיועד להכשרת לתפקידי פיתוח ודאטה. במקרים מסוימים מסלולים אלה הם יוזמה ממשלתית מטעם גורמים שונים. מסלולים אלה מיועדים לסייע לבוגרי תארים אקדמאיים שונים במקצועות ריאליים לרכוש ידע פרקטי שיעזור להם להשתלב בתפקידים מבוקשים בתעשיית ההייטק. בסיירת הייטק הדגש הוא על הכשרה קצרה והשמה בשוק העבודה. חלק מהכשרות אלה נערכות ללא תשלום בכפוף לתעסוקה בחברות המכשירות.

המרכז ללימוד והשמה בהייטק
המרכז ללימוד והשמה בהייטק

הכירו את מרכז ללימוד והשמה בהייטק. המרכז ללימודים נוסד במטרה להביא השכלה איכותית לכולם. בכל זמן ומכל מקום.

חייגו לייעוץ לימודים חינם

אהבתם? שתפו פוסט זה!
התקשרו עכשיו!
רוצים ללמוד ולהשתלב בעבודה בהיי טק? השאירו פרטים!