מא'- ת': מפתח פול סטאק

 רוצים ללמוד ולהשתלב בעבודה בהיי טק?
השאירו פרטים או חייגו

תוכן עניינים

מפתח פול סטאקאנשים אשר מעוניינים לעבוד בהייטק או שכבר עובדים בתחום ומסתכלים על המשרות המבוקשות והנוצצות ביותר, רואים שם בשנים האחרונות יותר ויותר את צירוף המילים מפתח פול סטאק (באנגלית: Full Stack Developer ). הסיבה לכך היא שמקצוע זה הפך למקצוע מפתח והוא נחשק על ידי כל חברה, בכל תחום ונישה בעולמות ההייטק. למעשה, כל חברה, תעדיף מפתח פול סטאק, מכיוון שהוא מכסה עבורה כמה תפקידים באיש אחד והוא מעניק לה יתרונות רבים. זו גם הסיבה, שכיום שווה יותר ללמוד פיתוח פול סטאק. זהו יתרון עצום.

מה זה בעצם מפתח פול סטאק?

השם של מפתח פול סטאק מכיל את העיקרון. FULL – מלשון מלא. ובהקשר שלנו – שליטה בפיתוח התוכנה באופן מלא. מתחילתה ועד סופה ובהקשר לכל השימושים והצדדים הקשורים בה. למעשה, לכל תוכנה יש 2 צדדים או שכבות: צד שרת (SERVER) וצד לקוח (CLIENT). תכף נכתוב בקצרה מה מכיל כל צד אבל כבר כעת ניתן לומר כי מפתח פול סטאק חייב להכיר ולדעת לפעול בשני צדדים אלו, שיוצרים יחד את התוכנה הרב שכבתית, כאשר במידה ושלב אחד אינו מושלם, הכל לא מושלם. 

השליטה המלאה של המפתח היא לא רק לגבי כל צד וצד אלא גם לגבי השילוב ביניהם. העובדה שהוא מכיר תוכנות של צד לקוח וגם של צד שרת, מאפשר לו ליצור "שיח" ביניהם ולסנכרן אותם. זהו יתרון עצום עבור החברה המפתחת. דמיינו טבח אחד שעושה את הבשר והשני את הרוטב. איש אינו יודע את המחשבות, היצירתיות, הטעם המבוקש וכד' של השני. הסיכון שהמנה לא תצא טובה – עולה. תמיד עדיף אחד שיודע הכל.

למעשה, חברות מחפשות מפתח פול סטאק לכל תוצר שלהם, בכל טכנולוגיה ובכל שפה או מוצר. מפתח פול סטאק יכול לסייע במערכות לינוקס, כמו שהוא נדרש עבור תוצרים לאנדרואיד. אם כי, עליו להיות מומחה בתוכנות ושפות הרלוונטיות לנושא בו עוסקת החברה.

מלפנים ומאחורי הקלעים

כאשר מפתחים תוכנה או יישום או כל דבר, מסורתית היו מחלקים את הפיתוח לשניים, כאשר לכל צד היה מפתח משלו. מפתח Front-End אחראי על הצד של הלקוח ואילו מפתח Back End אחראי על הצד של מאחורי הקלעים – צד השרת. מפתח פול סטאק צריך לעשות ולדעת את העבודות שלהם. כאמור להכיר ולתכנת את התוכנה מא'-ת'.

מהו בעצם צד הלקוח ה-Front End . למעשה צד הלקוח כולל בעצם את מה שהלקוח חווה. את חווית המשתמש. איך הלקוח יראה את האפליקציה הוא התוכנה במחשב שלו. איך היא תרוץ עבורו, איך היא תראה, כיצד תגיב מבחינתו. לרוב השפות שעל המפתח להכיר הם שפות WEB כמו JAVA SCRIPT, CSS, HTML ועוד. גם ידע בתוכנות עיצוב (חשוב לנראות של האתר לדוגמא) יכולות להיות מועילות. 

לעומתו מפתח צד שרת Back End –  אחראי על אחורי הקלעים של התוכנה. על הפעולה שלה עצמה, על אחסנת הנתונים השונים על עיבוד הנתונים ותגובות השרת, הקיבולת שלו וכד'. כאן מדובר על שפות מורכבות יותר כמו פייתון או C++ ועוד. מפתח פול סטאק צריך להיות מסוגל לעשות גם וגם ולשלוט בכל הצדדים ובכך גם יתרונו.

יתרונות מפתח פול סטאק

אז מפתח פול סטאק יודע גם וגם. אבל כיצד זה בא לכדי ביטוי. מעבר לידע הרב שיש לו ולעובדה כי הוא חייב להכיר מספיק שפות, פלטפורמות וטכנולוגיות שיאפשרו לו עבודה עם שני הצדדים וסנכרון ביניהם, כדי שהפיתוח יצא היטב, הרי שיש לו יתרונות רבים נוספים. ויתרונות אלו הן נחשבים ונדרשים מצד החברה המפתחת. משום שמפתח ששולט בהכל, יכול לפתח דברים מאפס. ממש מההתחלה. משום שהוא רואו בחזונו מא' ועד ת'. 

תחשבו על המהירות, החדשנות והדינמיות שמאפיינות את עולם ההייטק כיום. נדרשת מהירות, מידיות, פתרונות כוללים וחשיבה רחבה. את זה מעניק מפתח עם כישורי שליטה בכלל צדדי התוכנה והפיתוח. לא רק התכנון נהנה מזה אלא גם חשיבה מוקדמת על בעיות אפשריות ומתן פתרונות עבורם וכן הסתכלות כוללת, פרוייקטלית וממקום גבוה יותר על כלל התוכנה מדרך הפעולה והתגובה שלה ועד החוויה שתהיה ללקוח הסופי. הפרספקטיבה והיכולת הגבוהות האלו, שוות לחברות הרבה כסף. לא רק בגלל שהם חוסכות 2 עובדים אלא כי הם מקנים להם גמישות ויכולות גבוהות יותר.

השכר של מפתח פול סטאק

העובדה שסוג זה של מפתח נדרש יותר על ידי החברות  מביאה לכך שהמרדף אחרי עובדים שכאלו, הופך ללוהט יותר, הרבה יותר מהרדיפה אחרי טאלנטים שקיימים בין כה וכה בתחום. זה כמובן מתבטא גם בשכר ובתנאים. מפתח פול סטאק מתחיל יכול להרוויח כבר מעל 15 ואם הזמן, הוותק והתעמקותו בטכנולוגיות ובשפות נוספות – הסכומים כמעט מכפילים עצמם. הביקוש נכון לחברות סטארטאפ, חברות קטנות, מבוססות וגם תאגידי ענק. כולם מחפשים מפתחי פול סטאק.

לימודים

תואר זה תמיד טוב אבל העובדה שיש ביקוש עצום לתחום, הביאה מוסדות רבים ומומחי הייטק לפתוח מסלולים מקוצרים להכשרת מפתחי פול סטאק. ישנה התמקדות אך ורק בתחום זה, כאשר המטרה היא להעניק את הידע ההתחלתי, אם כי האיכותי והמקצועי, שיאפשר השתלבות ראשונית בתעשיה ומשם התקדמות.

ישנם קורסים מרוכזים בני כמה חודשים וישנם כאלו ארוכים יותר. ישנם לימודי ערב ולימודי בוקר, באמצעות לימודים פיזיים או בלמידה מרחוק. בכל דרך שתבחרו, כדי להפוך למפתחים מבוקשים בשוק, עליכם לעבוד קשה בזמן הלימודים ולתרגל הרבה. בסופו של דבר נדרשת שליטה טובה בכמה וכמה שפות וטכנולוגיות. חשוב גם לנסות ולהתקשר עם קורסים שמסייעים אחר כך בשילוב בתעשייה. נשמח לעזור ולסייע לכם בבחירת קורס מתאים, שייתן לכם עתיד מזהיר מכל הצדדים.

המרכז ללימוד והשמה בהייטק
המרכז ללימוד והשמה בהייטק

הכירו את מרכז ללימוד והשמה בהייטק. המרכז ללימודים נוסד במטרה להביא השכלה איכותית לכולם. בכל זמן ומכל מקום.

חייגו לייעוץ לימודים חינם

אהבתם? שתפו פוסט זה!
התקשרו עכשיו!
רוצים ללמוד ולהשתלב בעבודה בהיי טק? השאירו פרטים!