מפתח אוטומציה שכר

 רוצים ללמוד ולהשתלב בעבודה בהיי טק?
השאירו פרטים או חייגו

תוכן עניינים

מפתח אוטומציה שכרשוקלים להיכנס לעולם ההייטק בתור מפתחי אוטומציה? ריכזנו עבורכם את כל מה שרציתם לשאול על משכורות מפתחים, משכורות ודרגות שכר של מהנדסים ומנהלים בתחום של אוטומציה. הנה מה שצריך לדעת על מפתח אוטומציה שכר, המשיכו לקרוא. 

רגע לפני שנעמיק בנושא של מפתח אוטומציה שכר, שווה לציין שהתחום של האוטומציה הינו תחום אשר מתייחס למגוון של יישומים בתחום ה-QA, מה שנקרא גם תחום בדיקות התוכנה. ככזה, יש לתחום חשיבות משמעותית בתהליך של פיתוחי אפליקציות, יישומים ותוכנות שונות. עם התפתחות הטכנולוגיה בעולם, עובדים בתחום של אוטומציה נהפכים למצרך חם, מבוקש וחשוב בשוק ההייטק, הן אצל חברות וארגונים גדולים והן בחברות הסטארט-אפ הקטנות.

מה זה בכלל פיתוח אוטומציה? 

רגע לפני שנעמיק בכל מה שקשור לטווחים של מפתח אוטומציה שכר, כדאי לחדד שאוטומציה של QA היא פיתוח תוכנה שממכנת את תהליך בדיקת תוכנות או אתרים, יישומים ואפליקציות שונות. זהו התהליך אשר עוזר לבודקים להימנע מטעויות נפוצות ולמצוא באגים בעבודתם, כאשר מפתח האוטומציה יצטרך ליצור “מקרה לימוד” (STUDY-CASES) על סמך קריטריונים מסוימים. במקביל לכך, מפתחי האוטומציה מיישמים את מקרי הלימוד באתר או באפליקציה. 

מפתח האוטומציה יצטרך גם לעקוב אחר התקדמות כל מקרה לימוד, לזהות שגיאות כלשהן, לתקן אותן, לחזור על כל השלבים הללו עד שהלקוחות יהיו מרוצים מהתוצאה של אבטחת איכות המוצר, השירות, התוכנה וכולי. במילים פשוטות, אוטומציה של QA היא תהליך של אוטומציה של בדיקות תוכנה. זהו כלי שעוזר לבודקים לבצע בדיקות ללא התערבות אנושית רבה

עד כמה פיתוח אוטומציה חלק מפיתוח תוכנה?

לא רק שהן חשובות, אלא שבדיקות אוטומציה הן חלק ממש מכריע בפיתוח תוכנה. בעולם המודרני והטכנולוגי כל כך של היום, מפתחי תוכנה ומפתחי אוטומציה נדרשים ליצור אפליקציות שיכולות לשמש את כולם, כולל כולם, וזה מצריך תהליך מורכב מאוד של התאמת היישום להמון סוגים שונים של קהלי יעד. 

כדי להבטיח את איכות האפליקציה, היישום או התוכנה, בדיקת אוטומציה היא חובה ברוב רובם המוחלט של המקרים. זהו תהליך אשר עוזר למנוע מבאגים ומשגיאות להיכנס למוצר הסופי. בתוך כך, בהחלט אפשר להגיד שאוטומציה של QA חשובה על מנת לשפר את איכות התוכנה ולהפחית את העלות, הזמן והמאמץ הכרוכים בבדיקות תוכנה. ולאחר שהבנו מהו התחום של פיתוח אוטומציה, בואו נדבר על מפתח אוטומציה שכר, המשיכו לקרוא. 

מה השכר הממוצע בתחום פיתוח אוטומציה?

אם השאלה היא לגבי מפתח אוטומציה שכר בשוק, השכר הממוצע בתחום פיתוח האוטומציה, שנע בין 15,000 – 20,000 ₪ ברוטו לחודש, נחשב שכר התחלתי ברוב מקומות העבודה. בדומה לתעשיות אחרות, גם בהייטק השכר ילך ויגדל כל עוד תגדילו ותרחיבו את סט הכישורים, הידע והניסיון שלכם בתחום. 

ניתן להתקדם לתפקידים כמו מהנדס אוטומציה, להמשיך ללמוד ולהתקדם לתפקידים כמו ראשי צוותי אוטומציה ועוד. בעוד כי ההשכלה האקדמאית מהווה יתרון חשוב בקידום של מפתחי אוטומציה בשוק, הניסיון משחק תפקיד לא פחות חשוב. וכך גם רלוונטי לגבי השתלמויות וקורסים שמפתחי אוטומציה יוצאים אליהם. חלק גדול מעובדי האוטומציה בכלל יוצאים לקורסים באופן פרטי ובמימון עצמי, וזאת כדי לנסות להתקדם בתחום ע"י רכישת ניסיון נוסף וידע. 

כמה מרוויחים בפיתוח אוטומציה בדרגים שונים 

כאמור, שכר ממוצע בתפקיד של פיתוח אוטומציה יכול לנוע בין 15,000 – 19,000 ₪ בממוצע לחודש. טווח שכר זה מתייחס למפתחים עם 1-3 שנות ניסיון. אם אתם מפתחי אוטומציה עם 3-5 שנות ניסיון ומעלה, השכר שלכם ינוע בין 20,000 ₪ ל-26,000 ₪ ומעלה. 

במקביל למפתחי האוטומציה, עובדים גם בודקי תוכנה אוטומציה, שנחשבים בדרג נמוך מהדרג של המפתחים. בודק תוכנה אוטומציה ירוויח בין 10,000 ₪ ל-13,000 ₪ כשיש לו 1-3 שנות ניסיון, בעוד כי בודקי אוטומציה עם 3-5 שנות ניסיון ומעלה ירוויחו בין 15,000 ₪ ל-22,000 ₪ ומעלה. מה עוד חשוב לדעת על מפתח אוטומציה שכר בדרג הניהולי?

כמה מרוויחים בדרגים הגבוהים של אוטומציה?

לגבי מפתח אוטומציה שכר בדרג הניהולי, חשוב לציין שתפקידים אלו לא סתם מתגמלים גבוה. הם סיזיפיים ומצריכים עבודה קשה. אם אתם שואפים לעבוד קשה ולהגיע לדרג של מהנדס אוטומציה, כדאי לדעת כי משכורתכם תנוע בין 15,000 ₪ ל-18,000 ₪ ב-3 השנים הראשונות לתפקידכם. כאשר יהיו לכם 3-5 שנות ניסיון ומעלה, תרוויחו בין 18,000 ₪ ל-26,000 ₪ בממוצע. 

בעוד שחלק ממפתחי האוטומציה אכן מתקדמים לתפקידים כמו מהנדסי אוטומציה, אחרים שואפים להיהפך לראשי צוותים בפיתוח התחום. ראשי צוותים של פיתוח אוטומציה מרוויחים שכר נאה גם הם, כאשר ינוע לרוב בין 20,000 ₪ ל-24,000 ₪ ב-3 השנים הראשונות לתפקידם. כאשר ירכשו 3-5 שנות ניסיון ומעלה, ירוויחו בין 25,000 ₪ ל-35,000 ₪ לחודש. לבסוף, ישנו הדרג של מנהלי אוטומציה, שעשויים להרוויח בין 18,000 ₪ ל-30,000 ₪, תלוי בשנות הניסיון והכישורים השונים שלהם. 

טיפים להתקדמות בתחום של פיתוח אוטומציה 

באופן כללי, מסלול הקריירה של מפתחי אוטומציה הוא בהחלט מסלול המספק הזדמנויות רבות לצמיחה וקידום. הסיבה לכך היא, שמפתחי אוטומציה בונים, לומדים ורוכשים כל הזמן מערכי כישורים חדשים כדי לעמוד בקצב הצרכים המשתנים של התעשייה ושל העולם הטכנולוגי ככלל. 

אם כך, הטיפ הכי חשוב שנוכל לתת לכם הוא: פשוט להמשיך ללמוד כל הזמן ולרכוש ניסיון, כישורים וידע נוספים. העולם לא עוצר ותמיד יש משהו חדש מתפתח בתחום שלכם או אפילו בתחומים מקבילים בהייטק. ככל שתרכשו ניסיון רחב יותר, ככה תוכלו יותר להתקדם בתחום פיתוח האוטומציה. 

אל תחששו להירשם לקורסים באופן עצמאי ובמימון עצמי

אם אתם יכולים להרשות זאת לעצמכם, אנחנו אפילו ממליצים להירשם לקורסים באופן פרטי. אל תמתינו שישלחו אתכם להשתלמויות מטעם מקום העבודה, הירשמו לקורס והרחיבו את סט היכולות והכישורים שלכם. ארגז הכלים שלכם ניתן להרחבה, תחשבו על זה ככה. 

אתם הם אלה שאחראים לפתוח את ארגז הכלים של עצמכם, להכניס בו כלים חדשים ולהצטייד בידע חדש. ישנם כל מיני סוגים שונים של קורסים, לרבות במסגרות ערב וכמובן קורסי אונליין שיכולים להתאים לכל בנאדם מבחינת גמישות השעות. זה תלוי אך ורק בכם, אתם הם אלה שאחראים על הקידום והתפתחות הקריירה שלכם בפיתוח אוטומציה. 

איפה כדאי ללמוד פיתוח אוטומציה?

אם אתם מעוניינים ללמוד פיתוח אוטומציה, לא חסר מקומות שאליהם אתם יכולים להירשם כדי להנות ממסלול לימודים איכותי, בשעות הגמישות והנוחות לכם ובמחירים די תחרותיים. בעוד שישנן מכללות פרטיות שמעבירות קורסים בתחום זה, ישנן גם מכללות מקוונות שתוכלו להירשם אליהן. 

ישנן מכללות מקוונות רבות המציעות קורס QA אוטומציה. זוהי אפשרות מצוינת לסטודנטים שרוצים ללמוד מבלי להתרחק מביתם יותר מדי, או עבור סטודנטים שפשוט אין להם את הזמן להגיע פיזית למכללה ללימודי ערב. כך או כך, תשתדלו ללמוד במקום שמציע גם עזרה במציאת עבודה בתחום בסיום הקורס. 

המרכז ללימוד והשמה בהייטק
המרכז ללימוד והשמה בהייטק

הכירו את מרכז ללימוד והשמה בהייטק. המרכז ללימודים נוסד במטרה להביא השכלה איכותית לכולם. בכל זמן ומכל מקום.

חייגו לייעוץ לימודים חינם

אהבתם? שתפו פוסט זה!
התקשרו עכשיו!
רוצים ללמוד ולהשתלב בעבודה בהיי טק? השאירו פרטים!