כרטיס אשראי – מתי וכיצד נכון להשתמש בו?

 רוצים ללמוד ולהשתלב בעבודה בהיי טק?
השאירו פרטים או חייגו

תוכן עניינים

עם השנים, השימוש בכרטיסי אשראי הפך להיות יותר ויותר נפוץ, בוודאי בעשור האחרון. מצד אחד, בעלי חנויות ועסקים אחרים, בעלי מקצוע ונותני שירותים, מעדיפים לספק מוצרים ושירותים תמורת תשלום דרך כרטיס אשראי. לכך יש להוסיף אפליקציות שמאפשרות להעביר כסף באמצעות הכרטיס. מצד שני, אנשים פרטיים, מעדיפים להשתמש בכרטיס על מנת לבצע רכישות שונות, בין אם זה באופן פרונטאלי ובין אם זה און ליין.

ביצוע עסקאות באמצעות כרטיס אשראי הפך להיות מאוד נפוץ, מאחר והוא הרבה יותר נוח, קל, פשוט וזמין. במקום להסתובב עם כסף מזומן כל הזמן, אפשר להשתמש בכרטיס. בעוד שהרבה יותר קל לגנוב מזומן, מטבעות ושטרות, הוא הרבה יותר מסורבל ופחות נוח לשימוש, הרי שהיום אין צורך אפילו להחזיק פיזית כרטיס אשראי בארנק. ניתן למלא את הפרטים של הכרטיס באפליקציות שונות בסלולר ולהשתמש בו באמצעות חיבור לרשת ואמצעי אבטחה שונים, כגון למשל, טביעת אצבע.

לא פעם אנשים מתלבטים בשאלה, מתי נכון לעשות עסקה באמצעות כרטיס אשראי ומתי נכון לבצע עסקאות באמצעות מזומן. ישנם רבים הבוחרים לעשות כל הזמן עסקאות רק באמצעות כרטיס, בין היתר בגלל שהם מעדיפים לא להחזיק כלל מזומן בארנק או בכל מקום אחר. לעומת זאת, יש מי שמעדיף לעשות שימוש משולב של שניהם.

 

מתי להשתמש בכרטיס אשראי?

הבחירה להשתמש בכרטיס אשראי נובעת מכמה סיבות. ראשית, כפי שציינו, זה הרבה יותר נוח במקום להשתמש במזומן. שנית, זה פותח בפנינו אופציות שונות לתשלום נוח, בין היתר, בזכות האופציה לשלם בתשלומים. שלישית, הרבה פעמים עסקאות גדולות עדיף לבצע באשראי על מנת שלא נצטרך לשלם את הסכום באופן מיידי אלא נוכל לעשות זאת במועד עתידי ספציפי.

אנחנו נרצה להשתמש בכרטיס אשראי בעסקאות גדולות של מאות ואלפי שקלים, בפרט אם נרצה לחלק את העסקה למספר תשלומים, עם או בלי ריבית. כך לא נצטרך להתמודד עם הוצאה גדולה באופן מידיי. מנגד, גם במקרים של עסקאות קטנות, אפילו עסקאות של עשרות שקלים בודדים, יהיה הרבה יותר נוח וזמין להשתמש בכרטיס אשראי. בוודאי אם מדובר בעסקאות שאנחנו מבצעים בלי תכנון מוקדם. למשל, רכישת בגד, אוכל או דברים אחרים.

לעומת זאת, אם מדובר בעסקאות של שקלים בודדים, יהיה משתלם יותר הרבה פעמים לשלם במזומן, במידה ויש לנו את הסכום הנדרש באופן זמין.

 

למה צריך לשים לב כשעושים שימוש בכרטיס אשראי?

כשאנחנו בוחרים לעשות שימוש בכרטיס אשראי, עלינו לבדוק מה העמלה שעלינו לשלם עבור השימוש בכרטיס ואם יש עמלות מסוימות על שימוש עבור עסקאות שונות. כמו כן, אנחנו צריכים לבדוק, מה גובה הריבית שנידרש לשלם, אם נחליט לבצע את העסקה בתשלומים.

צריך לציין, הרבה פעמים עסקאות שנעשות בחו"ל ניתן לחלק מראש למספר תשלומים, כך שכל עסקה כזו, בין אם זה דרך אינטרנט ובין אם זה באופן פרונטאלי, לא נצטרך לשלם את הסכום במלואו, בבת אחת.

המרכז ללימוד והשמה בהייטק
המרכז ללימוד והשמה בהייטק

הכירו את מרכז ללימוד והשמה בהייטק. המרכז ללימודים נוסד במטרה להביא השכלה איכותית לכולם. בכל זמן ומכל מקום.

חייגו לייעוץ לימודים חינם

אהבתם? שתפו פוסט זה!
התקשרו עכשיו!
רוצים ללמוד ולהשתלב בעבודה בהיי טק? השאירו פרטים!