כמה מרוויח בודק תוכנה

 רוצים ללמוד ולהשתלב בעבודה בהיי טק?
השאירו פרטים או חייגו

תוכן עניינים

כמה מרוויח בודק תוכנההשכר בהייטק הולך ותופח משנה לשנה. שיאים נשברים. תהליכי הגיוס הופכים ליותר תחרותיים ואיתם גם התנאים המוצעים. זה לא רק הכסף, זה שלל פינוקים בתוך חללי העבודה, תנאים מפליגים, רכבי חברה חדישים למעוניינים, אפשרות לעבוד מהבית – כדי ליצור איזון טוב יותר, כניסה והשתייכות לארגונים צומחים ומרוויחים, אופציות שיכולות להיות שוות בעתיד הרבה כסף ועוד ועוד. 

העובדה כי יש צורך בכל כך הרבה עובדי הייטק במקצועות מבוקשים ומולם המציאות המראה מחסור אדיר בכאלו, כנראה לא הולכת לעצור את המגמה. יתכנו תקופות בהן חגיגיות השכר יתמתנו אבל המגמה עודנה תמשך, משום שהדרישה לעובדים כנראה רק תלך ותגדל. בהייטק מרוויחים טוב, בטח ביחס לענפים אחרים במשק. הדברים נכונים עוד יותר במקצועות המבוקשים, החיוניים והנצרכים ביותר בהייטק. למשל בודקי התוכנה. כמה מרוויח בודק תוכנה? ובכן, בשלבים מסוימים של הקריירה שלו – הרבה מאוד. הסיבה לכך שהוא פונקציה שכל חברה או ארגון רוצים, משום שהוא חלק חשוב וחיוני בתהליך הפיתוח וביצירת תוצר מוצלח, שיכול להצליח באמת.

לעסוק בשאלה כמה מרוויח בודק תוכנה זה לא חזירות או עיניים גדולות. המצב הכלכלי בישראל מביא צעירים רבים בצומת הבחירה בקריירה אבל לא רק, לשאול את עצמם אלות לגבי עתידם, גם תוך הסתכלות על הזווית הכלכלית. מעבר לנושא המימוש העצמי והאתגר והעניין בעבודה, כולם רוצים להתפרנס ממנה בכבוד ואף יותר מכך? אז כמה מרוויח בודק תוכנה? תשובות בשורות הבאות.

חשיבותה של התמחות

הדרישה לבודקי תוכנה או כפי שהם נקראים אנשי QA – אבטח האיכות של הפיתוח נמצאת תמיד בשיא. הסיבה לכך נעוצה בשני תהליכים מקבילים. הראשונה היא העובדה שתחום הפיתוח הולך ומתקדם כל הזמן. בין אם זה אפליקציות, תוכנות, מוצרים טכנולוגיים, פלטפורמות דיגיטליות שונות, סלולר, מסחר אלקטרוני, רשתות חברתיות ועוד ועוד – כולם עוסקים בפיתוח טכנולוגי, המבוסס תוכנה והמרוץ בשיאו. זה אומר, שכולם נדרשים לתוצרים טובים ואיכותיים כמו כולם. מן הצד השני, האתגרים של המפתחים הולכים ונעשים מורכבים יותר. דינמיים יותר. וכאלו שדורשים בחינה מעמיקה יותר, עוד טרם המוצר משווק.

ככל שתחום הפיתוח מתקדם יותר, כך גם גוברות הסכנות והאפשרות לתקלות. ומשכך, יש צורך באדם שיבדוק כי הכל אומנם עובד טוב, יזהה תקלות ובעיות ובאגים עוד בשלבי הפיתוח ויתריע עליהם, יבדוק כי הקוד איכותי ובכלל, יבחן כיצד המשתמש הסופי יחווה את התוכנה בצורה הטובה.

כך שתפקידו העיקרי של בודק התוכנה הוא ליצור בקרה שנועדה להבטיח את האיכות לכל אורך הרבדים של התוכנה ולכל אורך שלבי הפיתוח עד העלייה לאוויר. לכן, מנהלי החברות לא שואלים את עצמם כמה מרוויח בודק תוכנה ומסתכלים על התחום דרך החור בגרוש. הם מבינים כי בשביל יכולות גבוהות וכישורים נדרשים ומחויבים – משלמים יפה.

כמה מרוויח בודק תוכנה מתחיל

השכר של בודקי תוכנה בישראל נחשב בחלק הגבוה של רמות השכר בענף ההייטק. בודק שכר איכותי, ותיק, בעל ניסיון ויכולות מרוויח מעל 20,000 ₪ ובתפקידי ניהול אף 30,000+. יחד עם זאת, לכל דרך יש התחלה וכאשר בודק התוכנה בראשית דרכו, המשכורות צנועות בהרבה. בודק תוכנה מיד לאחר סיום הלימודים ירוויח בין 7000-10,000  ₪. וכפי שאמרנו לאחר שנה, שנתיים ושלוש, המשכורות מכפילות את עצמן ואף מעבר לכך. 

כאשר שואלים כמה מרוויח בודק שכר או כאשר שואלים כמה מרוויח עובד בהייטק, הכוונה לא בהכרח תמיד רק לנטו בבנק. לעובדי ההייטק, בייחוד בחברות המחשיבות עצמן, קיימים שלל תנאים נלווים, מפנקים במיוחד. חללי עבודה כיפים ומעוצבים, רכבי חברה, ארוחות או כרטיסי הסעדה, מסיבות חברה, הפי אוור, בונוסים, חופשות ומה לא. לאחר הקורונה, מאפשרות חברות רבות לעבוד גם בחלק מן הימים בבית – יתרון נחמד שגם שווה כסף.

העולם שבין בדיקות ידניות לבדיקות אוטומטיות

עולם בדיקות התוכנה מתחלק לשניים על פי שני אופני ביצוע הבדיקה: בדיקות ידניות ובדיקות באמצעות כלים אוטומטיים. בדיקות ידניות הן באופן טבעי בדיקות איטיות יותר, אשר מבוצעות בקפידה על ידי בן אנוש. זה לא אומר שלא משולבות שם תוכנות מתקדמות אבל עדיין מי שמפעיל אותן וחוקר לעומק הוא אדם. בדיקות אוטומטיות הן בדיקות שמבוצעות באמצעות תוכנות שמריצות סריקות בהיקפים נרחבים מאוד. לא בכל קורס לומדים את שתי השיטות אבל בקורס בדיקת תוכנה איכותי, לומדים את האיזון הנכון בין הבדיקות הידניות לאוטומטיות, ובכל מקרה יוצאים עם כלים ויכולת לעשות גם בדיקות ידניות.

להשתלב ולהתקדם

תפקידו של  בודק התוכנה נחשב למאתגר מאוד משום שהוא כולל עבודה עם מגוון רחב של כלים ידניים ואוטומטיים, כולל עבודה עם שפות קוד וטכנולוגיות מהמתקדמות בתחום. מכיוון שהעבודה רבה מאוד, בשנים האחרונות התפתחה מאוד שיטות הבדיקה האוטומטיות. כלי האוטומציה מאפשרים לבודקי תוכנה לאתר תקלות ובאגים במהירות רבה יותר ובהיקף גבוה יותר, ובכך למעשה לתת תו תקן איכותי יותר לתוצר. ארגונים רבים כיום, מחפשים יותר את בודקי האוטומציה. הם משתלמים יותר עבורם. זה לא שמקומם של בודקי התוכנה הידניים נכחד לגמרי. שניהם נדרשים, כשם שבודק האוטומציה צריך לדעת לכתוב תוכנה שתתן לו את אפשרות הבדיקה האוטומטית וכשם שבודק תוכנה ידני עדיין יידרש כדי לרדת לעומקם של דברים ספציפיים וממוקדים.

כמה מרוויח בודק תוכנה אוטומטי וידני

מכיוון שבודק אוטומציה נדרש כיום יותר על ידי הארגונים השונים, באופן טבעי שכרו גבוה יותר. לכן יש יתרון מסוים ללמוד קורס שנותן מקום נרחב ללמידת הבדיקה האוטומטית. כבר עמדנו על היקף השכר של בודקים מתחילים וכאמור, השכר של בודקי תוכנה מנוסים גם משלש סכום זה.

בנקודה זו חשוב לדעת גם שלצד השאלה כמה מרוויח בודק תוכנה כדאי לשים לב גם לעובדה שהוא יכול להשתלב במגוון רחב מאוד של חברות. החל מחברות הייטק העוסקות בפיתוח וכלה בארגונים וחבות, פרטיות או ציבוריות, שמחזיקות במערכות מחשוב גדולות (משרדי ממשלה, פיננסים, חברות עם אתרי איקומרס ועוד).  

המרכז ללימוד והשמה בהייטק
המרכז ללימוד והשמה בהייטק

הכירו את מרכז ללימוד והשמה בהייטק. המרכז ללימודים נוסד במטרה להביא השכלה איכותית לכולם. בכל זמן ומכל מקום.

חייגו לייעוץ לימודים חינם

אהבתם? שתפו פוסט זה!
התקשרו עכשיו!
רוצים ללמוד ולהשתלב בעבודה בהיי טק? השאירו פרטים!