כל אחד יכול: קורס הסבה להייטק

 רוצים ללמוד ולהשתלב בעבודה בהיי טק?
השאירו פרטים או חייגו

תוכן עניינים

קורס הסבה להייטקהנה אחד מהמאפיינים של הדורות הקודמים: עבודה במקצוע אחד ובמקום אחד מההתחלה עד לגיל הפנסיה. הנה מאפיינים של הדורות הנוכחיים: חיפוש מתמיד אחר התקדמות ושינוי והטבה עם מצבך התעסוקתי תוך תנועה ממקום למקום בעבור אתגר, מימוש עצמי ורצון לשיפור אורח ורמת החיים. המאפיינים האלו, מתקיימים ביתר שאת בכל הקשור להסבה לעולם ההייטק באמצעות קורס הסבה להייטק המאפשר לבצע את קפיצת המדרגה המשמעותית הזו.

ישנם סיבות רבות מדוע אנשים עוברים קורס הסבה להייטק. הרצון להתחדש ולהשתנות שקיים, מביא את הרצון והפעולות לשינוי משרות ומקצועות אך הסבה להייטק היא הגשמת חלום, גם כי ההייטק הוא החלום העכשווי. מקצוע שהוא טכנולוגי ומתקדם, יצירתי, דינמי ומאתגר, עם עתיד מבטיח שרק ניצנים ממנו נראים כרגע ובעיקר עם רמות שכר ותנאים מפתים מאוד. עבור צעירים רבים, ההייטק הוא המטרה הראשונית. אבל גם אם אתם כבר עובדים שנים רבות בתחומים אחרים, לאו דווקא טכנולוגים וגם אם אתם כבר לא צעירים ממש עדיין קורס הסבה להייטק יכול להיות קרש הקפיצה שלכם לחיים אחרים לגמרי.

יש הרבה מקום

הרצון לעבוד בעבודה הנחשקת ביותר בישראל, היא כאמור חלום של כל עובד אבל ללא קיומה של קרקע פורייה שמוכנה לקבל עובדים שעוברים הסבה, כל זה לא היה מתממש. באופן רגיל, כל חברה הייתה מעדיפה לקבל רק עובדים עם ניסיון ולא לרדוף אחרי עובדים שעברו קורס הסבה להייטק ומלבד תקופת ההכשרה אין בכליהם כלום. אלא שהמצב בשוק, מאפשר גם לבעלי ניסיון מועט או חסרי ניסיון, לקבל את ההזדמנות שלהם, במידה והם מוכשרים.

גורמת לכך העובדה, כי בענף ההייטק, הצומח ללא הפוגה, חסרים עשרות אלפי משרות, שלא מצליחות להיות מאוישות. נכון, המריבות בין החברות הם על הטאלנטים ובעלי הניסיון אבל לצידם יש כאמור כל כך הרבה עבודה אחרת. אדם בלי ניסיון שעבר קורס הסבה להייטק, יכול להיכנס בתפקיד זוטר אבל להתקדם לאט אט במעלה הדרגות. למעשה, ענף ההייטק הוא ענף המעודד צמיחה מלמטה, דבר המאפשר לכל אחד כמעט להשתלב ולהצליח בהמשך בגדול.

יש תנאי קבלה?

הייטק הוא מילה אחת המכלילה עשרות אם לא מאות זוויות שונות עם עשרות או מאות תפקידים שונים. קשה מאוד להכליל אבל ניתן לומר בגדול, כי אין למעשה תנאי קבלה משמעותיים למבקשים לעבור קורס הסבה להייטק. כמובן שניסיון בתחומי הידע או ניסיון מקצועי עוזרים בתחומם. למשל מי שעסק בשיווק יכול להצליח מאוד בשיווק וקידום אתרים או מי שעבד במכירות, יכול להצליח במכירות תוכנה או מי שהיה חוקר, יכול להצליח בניתוח נתונים וכו' וכו', אבל מעבר לכך, כולם יכולים להצליח.

חרוב, כן תדרשו להפגין איזו זיקה או אוריינטציה לעולם המחשבים, גם אם ברמה בסיסית. רמה סבירה נדרשת גם באנגלית שכן קורס הסבה להייטק בישראל אומנם יתרחש בשפה העברית אבל העבודה עצמה לרוב באנגלית. אין צורך בממוצעי בגרויות או בציוני פסיכומטרי גבוהים. יתכן ותעברו מבחן קצר שבוחן את הכישורים הלוגיים שלכם אבל לרוב גם זה לא נדרש. התנאי היחיד שאותו תדרשו להציג הוא מוטיבציה להצליח. קורס הסבה להייטק אינו דבר של מה בכך והוא דורש למידה רבה, תרגול, משמעת ורצון כנה ועז להצליח. מכאן, זה תלוי בעיקר בכם.

 הסבה לאן?

אמרנו שההייטק הוא עולם גדול ומורכב, אז בעצם לאיזה קורס הסבה להייטק כדאי לנו להירשם? ללכת ללמוד תכנות או QA? בדיקת תוכנה או שיווק דיגיטלי? התשובה הראשונית לשאלה זו היא ללכת לקורס בתחום שמעניין אתכם ואתם מתחברים אליו. נכון שציינו בהתחלה שכיום עובדים מחליפים תעסוקה אבל לא רצו לעשות את זה כל כך מהר, רק בשל העובדה כי לא בררתם מראש שאינכם מתחברים לנושא זה או אחר.

כדאי מאוד לבדוק גם איזה מקצוע פופולארי ומבוקש כעת, בנקודת זמן עכשווית וקרובה. זה יאפשר לכם להשתלב בתחום, גם אם אין לכם ניסיון, משום שהפופולאריות של המקצוע מבטיחה ביקוש רב יותר מצד החברות. כזהו למשל תחום התכנות על סוגיו השונים. גם בתוך תחום התכנות יש שפות נדרשות יותר ופחות. זה לא חזות הכל אבל גם רמות ההשתכרות חשובות כאשר עושים הסבה להייטק וכמובן שלא כל המקצועות בעולם ההייטק שווים מבחינה זו.

איך תדעו מה נכון ומה לא, מה רצוי ומה לא? ובכן. תתייעצו. תתייעצו עם אנשים כמוכם שכבר עשו את הצעד והשתלבו בתעשייה. תתייעצו עם מומחי לימודים, בדגש על עולמות ההייטק, בדיוק כמו המומחים של האתר שלנו. ככלל, תתייעצו עם אנשים שכבר עברו קורס הסבה להייטק ותשאלו אותם על הקשיים, האתגרים ותקבלו טיפים להצלחה.

לאט בטוח ומוצלח

קורס הסבה להייטק יכול להיות כלי אדיר לכל מי שרוצה להצליח אבל באופן כללי, לא כדאי לנסות לבלוע את העולם בבת אחת. זאת אומרת כן רצוי להיות מחויבים ללימוד ורעבים לעסוק בתחום אבל התהליך חייב להיות מחושב וסבלני. לא לעשות קיצורי דרך מיותרים. ככל שההכשרה שלכם, גם אם תהיה קצרה, תהיה מקיפה ואיכותית, כל יקל עליכם להשתלב בחברות טובות, בהן תוכלו לצמוח.

כיום, מוסדות הכשרה רבים מבינים כי קורס הכשרה להייטק חייב להיות כחלק משגרת היום של התלמיד ולא מעט פעמים גם להשתלב לצד העבודה הרגילה (ובעתיד "העבודה הקודמת"), כך שקורסים רבים מוצעים בשעות הערב, ברמת צפיפות שיעורים משתנה, באמצעות למידה מרחוק ועוד. חלק מן הקורסים מאפשרים קבלת תעודה וחלק מכינים לקראת מבחנים בינלאומיים של גופי על בתחום כמו מייקרוסופט וסיסקו, שעמידה בהם מקנה נקודות רבות בעת חיפוש עבודה.

ולבסוף, חשוב לבחור בית ספר או מוסד לימוד שגם מוכוון לסייע לתלמידים בהשמה בתחום. לבתי ספר רבים ישנם קשרים ענפים בתעשייה, קהילות בוגרים ואירועי חשיפה, המאפשרים השתלבות קלה יותר בסוף הקורס.

המרכז ללימוד והשמה בהייטק
המרכז ללימוד והשמה בהייטק

הכירו את מרכז ללימוד והשמה בהייטק. המרכז ללימודים נוסד במטרה להביא השכלה איכותית לכולם. בכל זמן ומכל מקום.

חייגו לייעוץ לימודים חינם

אהבתם? שתפו פוסט זה!
התקשרו עכשיו!
רוצים ללמוד ולהשתלב בעבודה בהיי טק? השאירו פרטים!