און יבין מפרט על חיזוק מותג על ידי שיתופי פעולה ופרסום בגיימינג

 רוצים ללמוד ולהשתלב בעבודה בהיי טק?
השאירו פרטים או חייגו

תוכן עניינים

על רקע הפריחה בענף הגיימינג (המגלגל כיום כ-200 מיליארד דולר בשנה), שווה לסקור את הפרסום וחיזוק מותגים בשילוב גיימינג.

בתוך שנים ספורות, הסכום הזה, של 200 מיליארד, צפוי להכפיל את עצמו. כלומר, און יבין מסביר כי התעשייה הזאת מגלגלת יותר כסף מאשר תעשיית הסרטים וענפי הספורט התחרותי גם יחד. מטבע הדברים, כאשר כל כך הרבה אנשים רואים את עצמכם כגיימרים והגיל הממוצע של גיימרים נושק ל-35, מדובר במכרה זהב עבור פרסום, בניית מיתוג וחיזוק של מותגים קיימים. איך זה עובד ומה זה אומר? קבלו הצצה לתחום מרתק מאין כמוהו.

חסות לאולפני משחקים ומפתחים

לצד אולפני המשחקים הגדולים ביותר, פועלים לא מעט מפתחים פרטיים וכן אולפני משחקים בינוניים ואפילו זעירים. חלק מהמפתחים מתמחים בנישות של משחקי להיט שדורשים מאות עובדים בפיתוח ואילו אחרים מתמחים בנישות כגון היפר קז'ואל (משחקים שאפשר לפתח ולשחרר לשוק יחסית מהר ועם משאבים מוגבלים). און יבין מסביר שניתן לחזק מותג, על ידי שיתוף פעולה עם מפתחים או עם אולפנים קטנים, בדומה להשקעות סטארטאפ. מותג וחברה שמשקיעים כסף בעולם משחק מסוים, יכולים להיות מוזכרים במשחק עצמו או במוצרים נלווים. מתן חסות לאולפני משחקים ולפתחים פרטיים יוצר ללא ספק הערכה רבה בעולם הגיימינג. גיימרים שרואים בחיוב צעדים כאלה, מגלים העדפה ברורה למותגים המדוברים, ביחס לחשיפה למסעי פרסום מסורתיים.

און יבין, על פרסום נישתי בגיימינג

בעבר היה גבול ברור בין אולפני משחקים וחברות גיימינג לבין השחקנים. השחקנים באו לשחק, האולפנים יצרו את המשחקים וגרפו את הרווחים. אבל כיום, יש אולפנים וחברות משחקים שהולכים לכיוונים אחרים.

דוגמא: נישה מעניינת שזוכה לתהודה נקראת שחק כדי להרוויח (P2E). מדובר על קונספט שבו השחקנים מרוויחים כסף או טוקנים דיגיטליים שווי כסף, עבור הזמן שהם נמצאים במשחק. נישה אחרת מאפשרת לגיימירים לפתח מודים חדשים, כלומר שלבים או וורסיות חדשות, בתוך משחקים קיימים. בתוך הנישות הללו אפשר להשתלב בפרסום וחיזוק מותגים, בצורות שונות.

למשל בתוך פלטפורמות שמאפשרות פיתוח של מודים, ניתן לשלב פרסומות הפונות בצורה מפולחת לגיימרים ולמפתחים גם יחד (על פי סוגי משחקים שונים ופרופיל העדפות). במשחקי P2E ניתן להשיק טוקנים דיגיטליים ותקבולים שמייצגים מותג או ערך המקושר ישירות למפרסם.

פרסום מסורתי גם הוא אפשרי, מפרט און יבין, למשל באפליקציות משחק (המשמשות בעיקר למשחקים בנייד). בין שלבים שונים במשחק מוצגות פרסומות ולעיתים יופיעו קישורים רלוונטיים, מתוך מסכים שונים בין שלבים או אתגרים.

לסיום, ניתן לציין שיתופי פעולה בין מפרסמים לבין בעלי פורומים וערוצים חברתיים, המוקדשים לתחום הגיימינג. גיימירים ידועים בעלי קהל עוקבים עשיר ברשתות חברתיות, מרוויחים לא מעט כסף בזכות שיתופי פעולה כגון מתן חסויות או המלצות על מוצרים בתחום הגיימינג, בתחום הטכנולוגי, בגדג'טים ואף בנישות אחרות.

המרכז ללימוד והשמה בהייטק
המרכז ללימוד והשמה בהייטק

הכירו את מרכז ללימוד והשמה בהייטק. המרכז ללימודים נוסד במטרה להביא השכלה איכותית לכולם. בכל זמן ומכל מקום.

חייגו לייעוץ לימודים חינם

אהבתם? שתפו פוסט זה!
התקשרו עכשיו!
רוצים ללמוד ולהשתלב בעבודה בהיי טק? השאירו פרטים!