איזה קורס תכנות מתאים לי

 רוצים ללמוד ולהשתלב בעבודה בהיי טק?
השאירו פרטים או חייגו

תוכן עניינים

קורס תכנותעולם ההייטק הישראלי גדל וצומח מידי יום ולפיכך צמא לעוד ועוד עובדים מיומנים שיעסקו בפיתוח וכתיבת תוכנות שונות שיאפשרו בסופו של דבר את התוצרים המקווים. לצורך כך, הוא זקוק למתכנתים. והרבה. בניגוד לעולמות אחרים שאנחנו מכירים תכנות במחשב נעשה באמצעות מגוון רחב ומגוון של שפות קוד. למעשה, תכנות הוא הכתיבה, בדיקת הקוד ותחזוקה ושדרוג של הקוד כדי שבסופו של דבר המחשב ידע לתרגם את המחשבות והרצונות שלנו ליישום המבוקש בפועל.

לפיכך המתכנתים מהווים את אבן היסוד של ההייטק. הם הבסיס. כל מוצר חדש שנרצה לפתח, כל תוכנה, כל אפליקציה וכל יישום, יהיה חייב להיכתב על ידי מתכנת. משכך ועקב הדרישה ההולכת וגוברת אצל חברות ההייטק לגיוס מתכנתים ובשל רצון של הרבה אנשים להתחיל וללמוד תכנות כדי ליהנות מפירות ההצלחה של עולם ההייטק ולזכות גם במשכורות גבוהות, קורס תכנות הוא דבר מבוקש. 

אם בעבר לימודים שכאלו היו נחלתם של בוגרי אוניברסיטאות, כיום ניתן ללמוד קורס תכנות גם במכללות ובמוסדות לימוד שהתמחותם היא בקורסים קצרים ללימודי הייטק מגוונים ושבתוך חודשים ספורים יכולים להכשיר גם מתחילים לכניסה לתעשייה ההייטק. אלא שלצד הברכה והשפע נוצר גם הבלבול. איזה קורס מתאים לי? איזו שפה מומלצת ללמוד? האם כל אחד יכול ללמוד או שצריך ידע וניסיון? האם בכלל יקבלו אותי לעבודה ובאיזו משכורת? לימודי הייטק, בכלל ולימודי קורס תכנות, בפרט הם השער שלכם להצלחה. אבל באיזה שביל ולאיזה שער כדאי ללכת? מומחי האתר שלנו, שיש להם ניסיון מוצלח בהכוונת עשרות אלפי תלמידים שכבר עובדים בתעשייה נותנים לכם מספר דגשים בשורות הבאות

מה לומדים?

אולי השאלה החשובה ביותר לפני ההחלטה על קורס תכנות. מה לומדים? הכוונה היא בעיקר לשפה אותם אתם הולכים ללמוד. ישנם סוגים שונים של שפות. המפורסמות שבהם הם פייתון, JAVA, HTML, C++ ועוד רבות אחרות. השפה משמשת לכתיבת הקוד. כדאי מאוד לבדוק האם אתם מתחברים לשפה אבל בעיקר עד כמה היא רלוונטית. חלק מן השפות כבר אינן שימושיות כבעבר, חלקן עתידות להעלם וחלקן אינו נדרש לתחום או הזווית שאתם רוצים לעסוק ולהתמקצע בו. מנגד, יש שפות שהן המבוקשות ביותר כיום (למשל כאלו שמאפשרות עבודה במערכות הפעלה נפוצות, או למובייל). 

איך תדעו מה נכון או לא? קודם כל תתייעצו. אם חברים, אנשים שכבר עובדים בתחום וכן גם אם מומחים ויועצים, למשל מהאתר שלנו. בחלק מן המקרים למשל, במידה ואתם כבר עובדים בתעשייה, יהיה נכון עבורכם ללמוד קורס תכנות של שפה נוספת, כשי שהידע שלכם יגדל או שתוכלו להתקדם. עברו גם על הסילבוס של הקורס. באותו עניין יש גם קורסים העוסקים בפיתוח ותכנות צד שרת, יש קורסים שעוסקים בצד לקוח וישנם כאלו, המכונים FULLSTACK –  שעושים גם וגם. בחרו את המתאים ביותר עבורכם.

תנאי הקבלה

קרוס תכנות מסמל שורות רבות של הכשרות וקורסים שונים המתאימות למגוון רמות שונות. ניתן למצוא קורסים לאנשים שכבר מכירים תכנות משפות אחרות ואולי כבר עובדים בתחום וניתן למצוא קורסים המיועדים לכאלו שהם חסרי רקע קודם לחלוטין. כעקרון, תמיד כדאי להיכנס לקורס המותאם לרמתכם אבל מעבר לזה, כמעט ואין מגבלות. התעשייה מבינה כי תוצרי בתי הספר המציעים קורס תכנות אינם נופלים מהלומדים במוסדות השכלה גבוהה וכל עוד יש לך כשרון ויכולות, אין צורך ללמוד דברים לא קשורים, ארוכים או לעשות פסיכומטרי וכד'.

עדיין, יערך לכם ראיון עבודה, אולי מבחן קצר שיראה שיש לכם גישה בסיסית לתחום ויכולת חשיבה מתאימה. תדרשו גם לידע סביר באנגלית שכן הקוד עצמו נכתב בשפה זו. הקורסים המתקדמים יותר יכללו כבר תנאי קבלה נוקשים יותר, בין השאר ניסיון בעבודה בתכנות ועוד.

ZOOM, פיזי או היברידי

יש הרואים בכך דבר מבורך ויש הרואים בזה דבר מבלבל. ניתן כיום למצוא קורסים בכל שיטת לימוד. פיזי או מרחוק או משולב. המטרה היא לאפשר גמישות ונוחות לכולם. לכן בסופו של דבר הבחירה צריכה להיות על פי בסוג למידה שמתאימה לכם ורק לכם. יש כאלו שלמידה פיזית תאפשר לכם למידה טובה יותר משום שהיא תאפשר לכם נגישות רבה יותר למרצה ויכולת לשאול ולקבל תשובות בצורה טובה יותר. יש גם אנשים הלומדים טוב יותר בקבוצה וכן כאלו שדווקא המסגרת מאפשרת להם את הדרייב של הלמידה. לעומתם, יש כאלו שנחנו במשמעת עצמית גבוהה ושהנוחות של הלמידה מרחוק אינה גורמת להם להתפזר או "להיעלם" מהשיעור. כאמור, במקרה זה אתם מכירים הכי טוב את עצמכם. חלק מן הקורסים מציעים גם למידה היברידית המשלבת בין פלימוד פיזי למרוחק ויתכן ושילוב זה יתאים לכם וגם תוכלו לשנות מינון של צד זה או אחר לאורך הקורס.

עוד פרמטרים

קורס תכנות יכול להיעשות בשעות הבוקר או הערב. לכל אופציה יש היתרונות שלה. בבוקר המוח יותר רענן ופתוח אבל הערב מאפשר לנו לנהל במקביל גם חיי עבודה ולהתפרנס וכן לנהל חיי משפחה. כמובן, שגם דבר זה הוא אינדיבידואלי ודווקא עצם האפשרות לבחור, היא יתרון כשלעצמו.

באותו עניין חשוב לדון גם באורך הלימודים יש קורס תכנות שניתן לעשותו בשלושה חודשים ויש כאלו שנמשכים גם מעל שנה. זה לא קשור רק לאיכות הקורס אלא לרוב לעצימות שלו ולמספר ימי הלימוד בשבוע. בחירה כאן בעיקר נעשית לפי הפניות שלכם ואילוצי הלו"ז השונים. 

מחיר. כמובן שהמחיר הוא פרמטר חשוב. אבל כמו בכל דבר, אין ארוחות חינם. קורס שניתן לכם במתנה או במחיר מגוחך הוא או בסיסי מאוד או לא רלוונטי או לא איכותי. 

נתון חשוב הרבה יותר הוא עניין ההשמה לעבודה. מוסדות לימוד רבים מנסים בעזר הקשרים שלהם לסייע בהשמה של בוגרי קורס תכנות. שיקול זה הוא מהותי וכדאי לדבר עם בוגרי הקורס על אופי ההשמה והאם הוא היה מוצלח.

המרכז ללימוד והשמה בהייטק
המרכז ללימוד והשמה בהייטק

הכירו את מרכז ללימוד והשמה בהייטק. המרכז ללימודים נוסד במטרה להביא השכלה איכותית לכולם. בכל זמן ומכל מקום.

חייגו לייעוץ לימודים חינם

אהבתם? שתפו פוסט זה!
התקשרו עכשיו!
רוצים ללמוד ולהשתלב בעבודה בהיי טק? השאירו פרטים!