לימודי הייטק למתחילים – השער שלך לעתיד

 רוצים ללמוד ולהשתלב בעבודה בהיי טק?
השאירו פרטים או חייגו

תוכן עניינים

לימודי הייטק למתחיליםישראל היא אומת הסטארט-אפ ואחת מהמדינות המובילות בעולם בתחום ההייטק. העובדה הזו כמובן מאוד משמחת, שכן הייטק הוא הקטר של המשק הישראלי כולו. רובנו נחשפים לעולם הנוצץ של ההייטק. למשכורות הגבוהות, לתנאים המפליגים (כמובן לצד עבודה קשה) וליצירתיות וההישגיות שבתחום. לכן, אין זה פלא שהמשך צמיחת ההייטק הישראלי מייצרת עבור כולנו הזדמנויות רבות להשתלבות בתעשייה שתסדר לנו את עתידנו ותאפשר לנו לעבוד בעבודה מכניסה ורווחית במיוחד. לשם ההמחשה, בודק תוכנה מתחיל ירוויח כ-12,000 ₪ משכורת ראשונית, סכומים שצעירים בתחומים אחרים יכולים רק לחלום עליה.

אל ההזדמנות שבעצם צמיחת ההייטק בישראל ופתיחת עוד ועוד חברות בתחום הענק הזה, מתווסף נתון נוסף: בישראל חסרים עשרות אלפי עובדים בתחום. בודקי התוכנה, מתכנתים, מהנדסים, אנליסטים של המידע ועוד ועוד. המשמעות הראשונה של זה מוכרת לכולנו: יש מלחמה בין החברות השונות על כל טאלנט בתחום (ולפיכך גם המשכורות שוברות שיאים) אבל מעבר לכך יש משעות שפחות מוכרת וזו ההזדמנו האדירה להשתלב בתעשייה ולהיות חלק ממנה. כאן נכנסים לימודי הייטק למתחילים לתמונה.

תואר מול קורסים

באופן רגיל, כמו בהרבה מקצועות, כדי לעבוד בעבודה מסוימת, היית צריך ללמוד שנים ארוכות באוניברסיטה ולהוציא תואר. העובדה כי קיים מחסור אדיר של עובדים בעולמות ההייטק מביאה לכך שהתעשייה מקבלת לשורותיה גם עובדים בלי תואר וגם כאלו בלי ניסיון. זה לא ואמר חלילה שכל אחד מתקבל ושאין רמה לימודית נדרשת אלא שכיום, הדלת פתוחה לכולם, גם אם את השכלתו הוא עשה במסגרת לימודי הייטק למתחילים של מכללות שונות המתמחות בכך ומציעות קורסים בנושאים רבים ומגוונים בעולמות אלו.

השתתפות בקורסים לקבלת תעודה או הכשרות מקצועיות קצרות טווח, יכולה להבטיח קריירה בתחום. לצורך כל יש להשקיע בלימודים אם כי הם ממוקדים הרבה יותר מאשר לימודים אוניברסיטאיים, הכוללים הרבה תכנים משלימים ולא בהכרח קשורים. בנוסף, חלק מן הקורסים מאפשרים לימודים היברידיים, פרונטליים וב-ZOOM וכן הם יכולים להיות לאורך כל השבוע או רק בחלקו. יתרון נוסף, מתוך הבנה כי רבים מבין אלו היוצאים ומחפשים לימודי הייטק למתחילים יש כדי שניתן יהיה להתפרנס תוך כדי הלימודים.

לימודי הייטק למתחילים

כאמור, לימודי הייטק למתחילים הן כניסה לעולם עצום ובו יש מאות זוויות ותחומים שונים. לכן יש לבדוק היטב על כני הקורס והאם אתם מתחברים אליהם והאם עבודה במקצוע הנלמד אכן תספק אתכם. ברוב המקרים, אנו ממליצים לכם לדבר גם אם מומחי האתר שלנו, כדי שיוכלו להכווין אתכם, לספק לכם הרחבה על חומרי הלימוד, אפשרויות הפרנסה לאחר מכן, התעודות איתן תצאו וכו' ובייחוד יוכלו לנסות לאתר עבורכם גם קורסים שיתאימו לאורח החיים הנוכחי שלכם, ללו"ז שלכם ואפילו בסמיכות למקום המגורים.

לרוב, תכנית הלימודים תכלול למידה של שפות רלוונטיות לתחום בהייטק, כאשר ישנן שפות שהן פופולאריות יותר ונמצאות כעת בעיקר התעשיה, כמו  JAVA על סוגיה השונים, שפת C, SQL, HTML, פייתון ועוד רבות אחרות, כאשר כמובן לכל אחת יש התפתחויות ורמות שונות.  גם עולם היישומים משתנה. יש למידת תכנות לממשקים שונים, יש עיסוק בשפות המיועדות לפיתוח ותכנות בסביבת אנדרואיד ויש גם לימודים בתחומים אחרים כמו DATA, ניתוח, בדיקת תוכנה, QA ועוד. תחום נוסף שצובר תאוצה הוא תחום לימודי הסייבר, שגם הוא מבטיח עבודה מאתגרת ומעניינת ומכניסה לא פחות וגם אותו ניתן ללמוד במסגרת לימודי הייטק למתחילים באמצעות בתי ספר וקורסים המתמחים בעולמות אלו (הגנה או התקפה).

תיק עבודות וניסיון

כאמור, לרוב, הלימודים קצרים יותר מן התואר והם מהווים את הבסיס ממנו ניתן להתחיל לעבוד ולהתקדם ולרכוש ניסיון. מצוקת כח האדם מביאה לכך שיש דרישה בתחום אבל זה לא אומר שהמגייסים וחברות ההייטק יוותרו על הכשרה מצוינת וניסיון. אז ניסיון צוברים לאט לאט אבל חלק חשוב הוא ההתנסות המעשית במהלך הקורס של לימודי הייטק למתחילים ובייחוד תיק העבודות שתבנו לכם, כולל פרויקט הסיום.

ככלל חשוב לדעת שבתחום לימודי הייטק למתחילים רוכשים את הבסיס אבל על כולנו (כפי שזה נכון גם לאנשים העובדים שנים בתחום) ללמוד ולהתפתח ולהתעדכן כל העת שכן תחום ההייטק הוא דינמי ומשתנה ולא תרצו להישאר מאחור. מה שעוד יכול לתרום לכם הם הכשרות ומבחנים (כחלק מהקורס) המוצעים על ידי חברות בינלאומיות ואיגודים שונים, המקנים לכם תעודה. לימודי הייטק למתחילים יכולים להכין אתכם במיוחד למבחנים אלו.

תנאי הקבלה

כעקרון, תנאי הקבלה בקורסים והכשרות שונות אינם מחייבים פסיכומטרי ומעצם השם לימודי הייטק למתחילים אתם מבינים שלרוב גם לא נדרש ניסיון. זהו היתרון העצום של לימודי הייטק במכללות ומכונים ובתי ספר ייעודיים לתחום על פני האוניברסיטאות. כל אחד יכול לנסות. לרוב, כן יבקשו לפחות 12 שנות לימוד, ביצוע ראיון מקדים וכן ידע סביר באנגלית, שפה הכרחית. 

מי שיש לו כבר ניסיון עם שפות תכנות אחרות או בתכנות בכלל, יחווה לימודים קלים יותר אבל גם אם לא, ילמדו אתכם את השפות וההיגיון וכד'. חשוב לדעת, שלימודים כאלו, דורשים השקעה גם בבית, בעיקר בתרגול (ממש כמו לימודי שפה חדשה). כדאי לבדוק אילו קורסים מציעים מערכי תמיכה (מעבר לשיעורים עצמם).

תנאי הקבלה לקורסי הסייבר השונים הם לרוב הצגת תעודת סיום 12 שנות לימוד, עמידה בדרישות השפה האנגלית והבנה בשימוש ביישומי מחשב. מסיבה זו, קורסים אלו מתאימים למי שרוצים להתחיל את דרכם בהייטק ומעוניינים לרכוש מקצוע מבוקש.

עבודה מכניסה

בסיום רוב הקורסים תקבלו תעודה (לרוב מטעם בית הספר) וכאמור, בחלקם גם תוכלו לגשת למבחנים בינלאומיים אליהם תוכשרו. משרות ההייטק יפתחו לפניכם אבל כאן נדרשת מעט סבלנות. הדרישה לעובדים גבוהה אבל חברות עדיין מבקשות למיין. ברור גם שבשלבים ראשונים המשכורות יהיו נמוכות יותר אבל ככל שתצברו ותק ובעיקר ניסיון תעברו לעולמות השתכרות אחרים לגמרי. 

בחלק מבתי הספר והמכונים יציעו לכם שירותים חינמיים שלא סיוע בתעסוקה והשמה בתחום. דבר זה חשוב מאוד ואפילו התייעצו עם המומחים שלנו היכן מובטח לכם דבר כזה. הקשרים והשת"פים השונים בין מקומות הלימוד לחברות מובילות במשק – יסיעו לכם רבות בתחום.

המרכז ללימוד והשמה בהייטק
המרכז ללימוד והשמה בהייטק

הכירו את מרכז ללימוד והשמה בהייטק. המרכז ללימודים נוסד במטרה להביא השכלה איכותית לכולם. בכל זמן ומכל מקום.

חייגו לייעוץ לימודים חינם

אהבתם? שתפו פוסט זה!
התקשרו עכשיו!
רוצים ללמוד ולהשתלב בעבודה בהיי טק? השאירו פרטים!