שחקים סייבר – לימודי הייטק לילדים

 רוצים ללמוד ולהשתלב בעבודה בהיי טק?
השאירו פרטים או חייגו

תוכן עניינים

בעוד שמרביתנו עוד נוטים לראות את עולמות המחשבים ככאלו השמורים אך ורק (או לפחות בעיקר) לבוגרים, הרי שהדור הצעיר איננו נרתע מטכנולוגיה, הוא נולד אליה, הוא חי אותה בכל רגע נתון.

בשונה מן הדור הבוגר, הצעירים של היום, כבר מגילאי היסודי, מפתחים יכולות מחשוב גבוהות ומרשימות, אוריינטציה טכנולוגית המובילה אותם לתחומי עניין חדשניים ומתקדמים.

האתגר הגדול צץ באופן הלימוד המיטבי. תחום המחשבים ובפרט עולמות התכנות, נחשבים לסבוכים ומורכבים, כאלו שלא בהכרח נגישים עבור הילדים. במכללת שחקים סייבר ישבו לפצח את הנוסחה עם מספר קורסים המותאמים במיוחד לקהל הצעיר ועד לגילאי התיכון כולל.

לומדים קוד 'על הדרך'

אם כך כיצד מלמדים ילדים ונוער לבנות אתר אינטרנט? כיצד מכשירים את דור הגיימרים הבא? האם באמת ילדים ובני ובנות נוער יכולים לדעת סייבר וליישם אבטחת מידע?

בשחקים שקדו על תכניות לימוד המבוססות על לימוד לשם החוויה. בשונה מן המסלולים השגורים (גם באקדמיה) ובהם לומדים קוד לשם לימוד הקוד, יצרו מקימי המכללה וצוותי ההדרכה מסלולי לימוד ובהם דרך חוויה, תרגילים, טורנירים ושלל משחקי תפקידים, יוצאים התלמידים והתלמידות עם ניצוץ בעיניים בכל מפגש ומפגש, וכן עם ידע פרקטי אותו ניתן ליישם בכל עת.

מאז הקמתה ב-2016 ועד היום, עשתה המכללה כברת דרך וכיום היא מציעה את מסלוליה הן עבור תלמידים ותלמידות פרטיים והן במסגרתן של תוכניות תל"ן בבתי ספר כאשר המכללה רשומה באתר משרד החינוך תחת השם ניצני סייבר – תכנית שחקים, מספר תכנית 7722.

כיצד הלימודים על הדרך באים לידי ביטוי?

את זאת ניתן להדגים על גבי מגוון מסלולי לימוד.

אחד מן הבולטים שבהם הוא קורס מיינקראפט , ובו לומדים המשתתפים והמשתתפים כיצד לתכנת את המשחק וכמובן.. תוך כדי משחק. מיינקראפט נחשב כיום למשחק הפופולרי ביותר בעולם ומתהדר בתואר המשחק המשוחק ביותר בהיסטוריה.

הקורס מתמקד בגרסת ה-Education של המשחק המאפשרת לתכנת אותו באמצעות טכנולוגיות קוד שונות. הילדים והילדות יכולים ממש לצפות כיצד הפקודות שהם נותנים, מקבלות ביטוי מוחשי בעולם הווירטואלי.

עם סיום הלימודים, ילדים בגילאי יסודי יכולים לצאת עם ידע פרקטי בשפות הקוד: JavaScript, Python וסקראצ'.

קורס נוסף הינו המסלול ללימודי סייבר קידס ובו לומדים המשתתפים והמשתתפות כיצד להיות אנשי סייבר ואבטחת מידע מיומנים.

הקורס מתחלק ל-3 חלקים כאשר בחלק הראשון למדים המשתתפים כיצד להתמודד עם תקלות תוכנה וחומרה שונות, תקלות רשת ועוד. לצד זאת, הם לומדים כיצד האינטרנט עובד ומהן רשתות WIFI. החלק השני של הקורס מתמקד בבניית אתר אינטרנט דרך לימוד 3 שפות קוד: HTML, CSS ושפת JavaScript. בחלק השלישי של הקורס נכנסים המשתתפים אל נעליהם של ההאקרים ומפילים את האתר תוך שהם נעזרים בחולשות המתקיימות בין שפות הקוד השונות.

זהו קורס רווי בעלילה ומשחקי תפקידים, ובהם לומדים המשתתפים מגוון טכניקות הן של האקרים והן של לוחמי סייבר המבקשים למגן את המערכות הממוחשבות.

האם הקורסים מתאימים לילדיי?

לאור העובדה כי לימודי הייטק נחשבים למורכבים, מכללת שחקים מתנה את הקבלה למסלולי הלימוד במעבר ראיון קבלה אישי מול נציגי סגל התכנית.

מטרת הריאיון היא לערוך תיאום ציפיות אל מול התלמיד/ה, לבחון את תחומי העניין השונים ולבדוק את מידת ההתאמה למסלול, וזאת כדי להבטיח חוויה לימודית מועילה ומהנה.

המרכז ללימוד והשמה בהייטק
המרכז ללימוד והשמה בהייטק

הכירו את מרכז ללימוד והשמה בהייטק. המרכז ללימודים נוסד במטרה להביא השכלה איכותית לכולם. בכל זמן ומכל מקום.

חייגו לייעוץ לימודים חינם

אהבתם? שתפו פוסט זה!
התקשרו עכשיו!
רוצים ללמוד ולהשתלב בעבודה בהיי טק? השאירו פרטים!